Citat:
Ursprungligen postat av danebrogen
Jag har flyttat ut på vischan och börjat jobba med näringslivsfrågor, främst inriktat mot landsbygd och avfolkningsregioner. Det kanske låter drägligt på pappret men i själva verket är det rena rama pesten. Arbetsuppgifterna är uthärdliga. På den punkten kan jag inte klaga. Däremot är i stort sett alla i min närhet, såväl arbetskamrater som externa aktörer, av kvinnligt kön. Den kvinnliga överrepresentationen medför en helvetisk situation som nu eskalerat så pass mycket att jag överväger att säga upp mig med omedelbar verkan. Jag står inte ut med kärringarna. De är så erbarmligt tråkiga att min hjärna av ren självbevarelsedrift försöker stänga av livsnödvändiga kroppsfunktioner för att slippa eländet.
Alla tanter ser likadana ut, de är som kloner av varandra, även de lite yngre. Varje dag diskuteras samma hjärndöda banaliteter och den kärringhumor dessa företräder lämnar en ständigt lika besviken och stum inför mänsklighetens enfald. På arbetsplatsen pratar vi oftast om kaffe. Det är kaffe på både längden och tvären; olika sorter, kaffeminnen från förr, vem som har kaffeansvaret, om någon är sugen på kaffe. Som stående skämt har vi den lite förvirrade kontoristen Eva som alltid kokar för lite kaffe. Som vi brukar skratta!
Jag har inte hört en enda kontroversiell åsikt yttras under min tid i organisationen. Alla tycker exakt samma sak.
Men det som stör mig mest är att kärringarna pratar om "karlar". Fy fan, jag står inte ut med att höra det ordet en gång till. Det är så jävla äckligt. Maries karl har förresten renoverat verandan i sommar.
Hur tråkiga är kärringarna på ert jobb?
Kärringarna på mitt jobb är fruktansvärda, ja jag kan nästan gå så långt som att säga att jag hatar dem allihop och skulle vilja ta med mig ett gevär och skjuta allihopa. För det mesta så har jag möjligheten att gå undan och sätta mig i ett eget hörn och det gör jag så ofta jag kan och har möjlighet.
Efter semestern nu så är de om möjligt ännu värre för nu måste jag höra om vad varje jävla kärring och hennes förbannade familj har hittat på under semestern. De säger det inte en gång, för skulle "stina 45" vara ledig den dagen så upplyser gärna "Ulla 63" henne om det ytterligare en gång till så jag får höra samma historia två gånger.
Jag skulle bara vilja säga att jag skiter fullständigt i dem och vad de gjort på sin semester för det är inget som intresserar mig ändå, men de fortsätter ändå att berätta om den där jävla Ölands-semestern ytterligare en gång till och vad de bjöd sina grannar på för middag och vad de serverade under den och den bjudningen.
Men tänk om jag skulle bli lika jävla autistisk som kärringarna och börja berätta om mina intressen som styrketräning och kampsport, tänk om jag suttit en hel vecka och bara "pladdrat" om allt detta. Då hade minsann kärringarna ansett mig vara "störd" som inte fattade att utläsa deras ansiktsuttryck när de var tillräckligt upplysta om det jag hade haft att säga. Men det är helt ok för dem att fast de ser jag håller på att "avlida" så fortsätter kärring-jävlarna sitt förbannade pladder.
Folk säger att kvinnor är lika intelligenta och smart som vi män, men det anser jag vara lögn i helvete. Kärringarna verkar leva totalt ointressant liv med skitsaker som deras störst intresse och passion här i livet. Och de ÄLSKAR att berätta om sina barn.
Är barn,relationer, matlagning kvinnornas största och enda intressen i världen så förstår jag varför det mest är manliga upptäckare och professorer.