2021-10-12, 11:18
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Samtidigt som du garanterat fått sprutor med vaccin som barn Det är bra, lite på ditt egna immunsystem men inte på läkare och forskare, dom är alla ute efter att döda dig..

Nej asså jag är inte emot vaccin som är beprövat, detta är dock inte det utan en ny variant som inte ens är godkänd.

Vilka läkare och forskare tycker DU att jag skall lyssna på?
Citera
2021-10-12, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Åh herregud kan man tolka statistik så fel? Du visar verkligen hur korkad du är med detta inlägget men inser det inte själv

Om Mattias Karlsson varit fullvaccinerad då hade risken att han dött varit 70% större, nu kommer han mest troligt tillfriskna och ha livslång R I K T I G I M M U N I T E T.

Vidare så mörkas alla som dör av vaccinet
Senast redigerad av VaccinDodar 2021-10-12 kl. 11:30.
Citera
2021-10-12, 11:39
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaccinDodar
På min arbetsplats är ca 60% ovaccinerade, det kan bero på att de fått korrekt information om covid19 och hur farligt vaccinet är. Nu kommer information varje dag om att vi haft rätt och man går nu omgring med ett leende på läpparna. Nu har det visat sig att det är 70% större risk att dö om man är fullvaccinerad, i överkalix dog 8 i covid 19 och där var överrepresentationen av vaccinerade ännu större 7 av 8 döda var F U L L V A C C I N E R A D E
Du argumenterar som du har förstånd till, vilket tyvärr inte får dina argument att framstå som särskilt briljanta och genomtänkta.

Om du arbetar på en arbetsplats där 60% är ovaccinerade så måste du arbeta på en av de ytterligt få platserna som har en vaccinationsgrad understigande 70% och jag gissar att du arbetar i en förort med väldigt få svensktalande. Inget fel med det, men det är bara i sådana områden vaccinationsnivåerna går under ens 70% och ni har en som är lägre än 40%... Låter helt osannolikt i mina öron, men låt oss anta att det stämmer för sakens skull.

Att du går runt med ett leende på dina läppar tyder väl mer på att du också har en trång dumstrut trädd över skallen, men det är ju inte heller förbjudet. :-)

Nej, det är inte större risk att dö om man än vaccinerad än om man är ovaccinerad. Då över 80% av befolkningen är vaccinerad så är det uppenbart även för den som klarat grundskolans matematik i sjätte klass att fler vaccinerade klarar sig än ovaccinerade...

Väg sedan in att du måste se till olika ålderskategorier och riskgrupper för att få en vettig siffra att jämföra med. Om den absoluta majoriteten av de ovaccinerade är yngre än 30, vilket de är, och du jämför döda på ett särskilt boende med en ålder på 80+, vilket är vad du refererar till, så är du ju helt ute och seglar. Om du däremot jämför åldersgrupp för åldersgrupp så blir resultaten helt annorlunda.

Förklara i stället varför över 80% av de på IVA är ovaccinerade, men mindre än 20% av befolkning är ovaccinerad. Få ihop den kalkylen, om du kan. Dessutom är åldern på de på IVA under 58 för ovaccinerade och över 70 för vaccinerade. Du ser inte skillnaden?

Gå runt med ditt leende bara, det visar bara du saknar all form av analytisk förmåga.
Citera
2021-10-12, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Nej, jag har ett utomordentligt fantastiskt liv.
Lever sunt, äter bra, tränar både på gym samt kontaktsport och har gjort under hela denna covid-period.
Vi i min familj har aldrig några sjuk/vab dagar, till skillnad mot många andra runt omkring.
På jobbet är folk hemma för jämnan pga sjukdomar, typiskt vaccinvurmande människor.
Tränar själv kampsport, vilka hade öppet för träning under pandemin?
Varför vaccinerades du inte som barn, växte du upp i ett U-land?
Jag har aldrig haft nån vab-dag eftersom min familj aldrig är sjuk.
Citera
2021-10-12, 11:47
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Tränar själv kampsport, vilka hade öppet för träning under pandemin?
Varför vaccinerades du inte som barn, växte du upp i ett U-land?
Jag har aldrig haft nån vab-dag eftersom min familj aldrig är sjuk.

Lärde du dig inte att läsa i skolan, jag skrev att jag inte är emot vaccin och tog således vaccin som barn.
Alla de större klubbarna runt mig hade öppet, bor i en stor stad.

Kan tilläggas att de flesta jag tränar med är ovaccinerade och det är aldrig någon borta där.

Känns som att du trollar, du tränar nog inte utan säkert något du önskade du gjorde.
Kanske när du blir äldre, om du kan hålla dig frisk dvs.
Citera
2021-10-12, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Du argumenterar som du har förstånd till, vilket tyvärr inte får dina argument att framstå som särskilt briljanta och genomtänkta.

Om du arbetar på en arbetsplats där 60% är ovaccinerade så måste du arbeta på en av de ytterligt få platserna som har en vaccinationsgrad understigande 70% och jag gissar att du arbetar i en förort med väldigt få svensktalande. Inget fel med det, men det är bara i sådana områden vaccinationsnivåerna går under ens 70% och ni har en som är lägre än 40%... Låter helt osannolikt i mina öron, men låt oss anta att det stämmer för sakens skull.

Att du går runt med ett leende på dina läppar tyder väl mer på att du också har en trång dumstrut trädd över skallen, men det är ju inte heller förbjudet. :-)

Nej, det är inte större risk att dö om man än vaccinerad än om man är ovaccinerad. Då över 80% av befolkningen är vaccinerad så är det uppenbart även för den som klarat grundskolans matematik i sjätte klass att fler vaccinerade klarar sig än ovaccinerade...

Väg sedan in att du måste se till olika ålderskategorier och riskgrupper för att få en vettig siffra att jämföra med. Om den absoluta majoriteten av de ovaccinerade är yngre än 30, vilket de är, och du jämför döda på ett särskilt boende med en ålder på 80+, vilket är vad du refererar till, så är du ju helt ute och seglar. Om du däremot jämför åldersgrupp för åldersgrupp så blir resultaten helt annorlunda.

Förklara i stället varför över 80% av de på IVA är ovaccinerade, men mindre än 20% av befolkning är ovaccinerad. Få ihop den kalkylen, om du kan. Dessutom är åldern på de på IVA under 58 för ovaccinerade och över 70 för vaccinerade. Du ser inte skillnaden?

Gå runt med ditt leende bara, det visar bara du saknar all form av analytisk förmåga.

När argumenten tar slut då kommer personangreppen, men jag får mycket uppskattning av alla människor som jag lyckats att med fakta få dem avstå vaccinet. Den uppskattningen gör att personangrepp från din sort rinner av som vatten från en älg.

En person hörde av sig igår,han borde lyssnat på mig, han låg på lassarettet med hjärtproblem han fick 2 dagar efter andra dosen.

Men den största risken är att vaccinet tar sig in och ändrar det mänskliga DNA´t, till vad?
Senast redigerad av VaccinDodar 2021-10-12 kl. 11:56.
Citera
2021-10-12, 11:54
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaccinDodar
När argumenten tar slut då kommer personangreppen, men jag får mycket uppskattning av alla människor som jag lyckats att med fakta få dem avstå vaccinet. Den uppskattningen gör att personangrepp från din sort rinner av som vatten från en älg.

En person hörde av sig igår,han borde lyssnat på mig, han låg på lassarettet med hjärtproblem han fick 2 dagar efter andra dosen.

Fler och fler kommer att inse till slut, snart visar det sig.
Tråkigt med din vän, hoppas han klarar sig.
Citera
2021-10-12, 11:56
Medlem
Citat:
Alla de större klubbarna runt mig hade öppet, bor i en stor stad.

Kan tilläggas att de flesta jag tränar med är ovaccinerade och det är aldrig någon borta där.
Du ljuger.
Citera
2021-10-12, 11:59
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Du ljuger.

Nej verkligen inte, vad grundar du det på?

Vilken klubb tränar du i som hade stängt?
Citera
2021-10-12, 12:05
Medlem
Citat:
Nej verkligen inte, vad grundar du det på?

Vilken klubb tränar du i som hade stängt?
Vilka klubbar jag tränar på har du inte med att göra.
Intressant att din klubb brutit mot pandemilagarna, vad heter klubben?
Citera
2021-10-12, 12:09
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Vilka klubbar jag tränar på har du inte med att göra.
Intressant att din klubb brutit mot pandemilagarna, vad heter klubben?

Jag frågade först
Det var rekommendationer, ingen LAG.
Man fick vara en viss mängd tränande beroende på lokalstorlek.
Citera
2021-10-12, 12:21
Bannlyst
Citat:
Fler och fler kommer att inse till slut, snart visar det sig.
Tråkigt med din vän, hoppas han klarar sig.

Ja det hoppas jag med, han är inte ensam. Det är flera tusen som drabbats av hjärtproblem efter vaccineringen. Drabbas de innom 14 dagar så räknas de till ovaccinerade, det är en taktik för att sålla bort dem från statistiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in