Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag tror inte att vaccinet skadar barn. Jag tror att vaccinet skyddar barnen.
För övrigt tvingar inte staten dig att ta vaccinet. Däremot är det ju så att man inom vissa yrken kan kräva att du är vaccinerad. Det kan även krävas vaccinpass ombord på flygplan och andra platser där många personer vistas på liten yta. Precis på samma sätt som du måste bära en hjälm på en byggarbetsplats, måste använda hårskydd om du jobbar inom livsmedelsindustrin etc. Är det verkligen så konstigt tycker du? Det handlar ju om säkerhet och trygghet. Passar det inte kan man söka sig till en annan bransch.
Du förstår säkert varför man inte vill ha ovaccinerade personer på fel ställen.
Dina liknelser haltar ofta och du sprider dessinformation.
FEL.. ingen annan än den sittande regeringen med Socialdemokraterna i spetsen har drivit denna tvångs och utpressningskampanj. De verkar dessutom aktivt för vaccinationspass som nu skickats på remiss. Det är val nästa år och jag hoppas innerligt att folket röstar utifrån en av de viktigaste frågorna under vår livstid...
1. En hjälm eller hårskydd sätter du på och tar av när du är färdig med arbetsuppgiften.. en injektion är permanent
2. Du tar på dig en hjälm för att skydda dig själv.. en injektion ska du tydligen ta "en för laget på ålderdomshemmet"?
3. Du skriver att det är så självklart att det kan krävas vaccinpass på ex flyg eller andra ytor där det vistas många personer. Varför är detta en självklarhet? Sedan när är det ett problem att vistas många på en liten yta.. det har fungerat alldeles utmärkt i alla tider...?
Det gäller att vara stark och stå upp för denna Fascism som pådyvlas medborgarna.
Retorik som "Passar det inte kan man söka sig till en annan bransch" är bara ett bevis hur skruvad värld ni propagerar för.
På samma sätt som det än idag drivs rättegångar mot de som varit en del av andra världskrigets fascism skall det en vacker dag bedrivas rättegångar mot alla er som lobbar för att inskränka de grundlagsskyddade rättigheterna.
Svenskarna sover.. lyckligtvis är det inte "siesta" i resten av Europa.