2021-10-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Hoppas på du, 7/10 av de som dör är dock fullvaccinerade vaccinvurmare som du så du ligger mer i riskzonen
Lider med er konspirationsteoretiker, ni är inte friska så skall inte strö mer salt i såren.
Citera
2021-10-12, 10:26
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Är det inte lite fascinerande att antivaxxarna i allmänhet vill få det att framstå som att lösningen på C19 är D-vitamin, träning och en gnutta Ivermectin när de sannolikt själv, som kollektiv, är just de som sannolikt har sämre hälsa än andra. Tror inte antivaxxarna utgörs av fysiska praktexemplar, det är bara principsaker som styr dem (i de flesta fall) som att "ingen säger åt mig vad jag ska göra" och "ingen vet bättre än det jag läst på alt-right-sidorna från USA, som är bland de faktamässigt sämst underbyggda källorna till visdom man kan hitta på planeten. De vaccinmotståndare jag faktiskt mött, och det är bara två, har båda varit två relativt feta och relativt unga, med extremt enkelspårig hållning till livet och samhället. Låt dem hållas. :-)

Visst är detta fascinerande? Undrar om dessa, i de sannolikt få fall de har barn, förvägrar sina barn dessa vaccin också? Det finns ju ju trots allt en ganska omfattande, minst lika ovetenskaplig, antivaccinrörelse rörande dessa vaccin också i den alternativa högermiljön i USA så det måste ju smitta av sig hit med.

Självklart känner de inga som dött av vaccinen, även om det var någon som sade sig ha känt två, d.v.s. 66% av alla konstaterade dödsfall i landet, med sannolik koppling till vaccinen. De känner sannolikt ingen som blivit riktigt dålig av vaccinen heller.

Däremot är det rätt många i vårt land som har nära och kära som dött som följd av C19.

Japp du har helt rätt - dessutom har dom aldrig källa/data. Inte en enda gång har jag fått mig en känga i form av en riktig källa, än iallafall..
Skönt att se att det finns vettiga människor här också, man får ibland känslan av att vara out numbered här på fb.

Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Kan vara så ja.

Har övriga kändisar inom SD vaccinerat sig???

Antagligen de flesta - precis som på Fox News i usa, där sitter dom och griftar och säljer sin vaccinskräck och propaganda samtidigt som dom har vaccinmandat och varenda människa som jobbar på Fox News är fullvaccinerade
Citera
2021-10-12, 10:32
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Lider med er konspirationsteoretiker, ni är inte friska så skall inte strö mer salt i såren.

Jag är just frisk tack, inte tryckt i mig något gift
Tragiskt med människor som tror allt som msm tutar i er.
Citera
2021-10-12, 10:36
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Japp du har helt rätt - dessutom har dom aldrig källa/data. Inte en enda gång har jag fått mig en känga i form av en riktig källa, än iallafall..
Skönt att se att det finns vettiga människor här också, man får ibland känslan av att vara out numbered här på fb.
Säkerligen är det så att antivaxxare är extremt överrepresenterade på FB, men det får man ta för vad det är - det är ju trots allt Flashback. Jag har bara lyckats träffa på två "riktiga" antivaxxare hittills (känner inte dem direkt, men ändå, uppenbarligen finns de i verkligheten också), resten återfinns på olika sociala medier, med samma skåpmatsargument oavsett medie "vaccinen skyddar inte", "man kan dö av vaccinen", "covid 19 är bara en förkylning", "viruset bakom C19 har aldrig isolerats/hittats" och andra galenskaper som får gemene man att snabbt kategorisera in dem i ett fack de för evigt kommer att stanna i ("dumskallar"). Måste dock påpeka att det finns undantag, även här på FB, som kan argumentera för sina ställningstaganden med verifierbara fakta och dessa hyser jag största respekt för. De är dock försvinnande få.
Citera
2021-10-12, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Säkerligen är det så att antivaxxare är extremt överrepresenterade på FB, men det får man ta för vad det är - det är ju trots allt Flashback. Jag har bara lyckats träffa på två "riktiga" antivaxxare hittills (känner inte dem direkt, men ändå, uppenbarligen finns de i verkligheten också), resten återfinns på olika sociala medier, med samma skåpmatsargument oavsett medie "vaccinen skyddar inte", "man kan dö av vaccinen", "covid 19 är bara en förkylning", "viruset bakom C19 har aldrig isolerats/hittats" och andra galenskaper som får gemene man att snabbt kategorisera in dem i ett fack de för evigt kommer att stanna i ("dumskallar"). Måste dock påpeka att det finns undantag, även här på FB, som kan argumentera för sina ställningstaganden med verifierbara fakta och dessa hyser jag största respekt för. De är dock försvinnande få.

På min arbetsplats är ca 60% ovaccinerade, det kan bero på att de fått korrekt information om covid19 och hur farligt vaccinet är. Nu kommer information varje dag om att vi haft rätt och man går nu omgring med ett leende på läpparna. Nu har det visat sig att det är 70% större risk att dö om man är fullvaccinerad, i överkalix dog 8 i covid 19 och där var överrepresentationen av vaccinerade ännu större 7 av 8 döda var F U L L V A C C I N E R A D E
Citera
2021-10-12, 11:04
Medlem
Citat:
Jag är just frisk tack, inte tryckt i mig något gift
Tragiskt med människor som tror allt som msm tutar i er.
Märkligt att jag som tar alla vaccin vart år och lite till aldrig varit sjuk utan är konstant frisk.
Citera
2021-10-12, 11:06
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaccinDodar
På min arbetsplats är ca 60% ovaccinerade, det kan bero på att de fått korrekt information om covid19 och hur farligt vaccinet är. Nu kommer information varje dag om att vi haft rätt och man går nu omgring med ett leende på läpparna. Nu har det visat sig att det är 70% större risk att dö om man är fullvaccinerad, i överkalix dog 8 i covid 19 och där var överrepresentationen av vaccinerade ännu större 7 av 8 döda var F U L L V A C C I N E R A D E

Du är nog ingen större tänkare.

Utvalt utdrag från FHM
Dödsfallen har antingen rapporterats avlidna av behandlande läkare eller har enligt folkbokföringen avlidit inom 30 dagar efter en covid-19 diagnos.

Desto fler som blir vaccinerade desto fler som kommer att ingå i gruppen med avlidna med C19 även om de avlider av andra mer naturliga orsaker.

Med din logik så är det betydligt farligare att åka ambulans till sjukhuset än att åka buss, då det avlider betydligt fler som åker ambulans till sjukhuset.
Citera
2021-10-12, 11:08
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Märkligt att jag som tar alla vaccin vart år och lite till aldrig varit sjuk utan är konstant frisk.

Jag med, även UTAN sprutor! Visst är det fantastiskt!?
Jag litar dock på mitt EGNA immunsystem
Citera
2021-10-12, 11:11
Medlem
Citat:
Om du litar på ditt egna immunsystem mitt i en pandemi så visar det bara att du har noll utbildning inom virus eller annan vårdutbildning, men din ignorans har säkert redan straffat dig (ett skitliv) och sedan blir det en för tidig död på det som grädden på moset
Citera
2021-10-12, 11:14
Medlem
Grisigts avatar
Citat:

Samtidigt som du garanterat fått sprutor med vaccin som barn Det är bra, lite på ditt egna immunsystem men inte på läkare och forskare, dom är alla ute efter att döda dig..
Citera
2021-10-12, 11:16
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaccinDodar

Åh herregud kan man tolka statistik så fel? Du visar verkligen hur korkad du är med detta inlägget men inser det inte själv
Citera
2021-10-12, 11:16
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Om du litar på ditt egna immunsystem mitt i en pandemi så visar det bara att du har noll utbildning inom virus eller annan vårdutbildning, men din ignorans har säkert redan straffat dig (ett skitliv) och sedan blir det en för tidig död på det som grädden på moset

Nej, jag har ett utomordentligt fantastiskt liv.
Lever sunt, äter bra, tränar både på gym samt kontaktsport och har gjort under hela denna covid-period.
Vi i min familj har aldrig några sjuk/vab dagar, till skillnad mot många andra runt omkring.
På jobbet är folk hemma för jämnan pga sjukdomar, typiskt vaccinvurmande människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in