Citat:
Ursprungligen postat av
Peakoil78
Han verkar vara lite efterbliven måste jag säga.
Inte omöjligt. Lite åt fångvaktaren i Uppsalakidnappningen...
Citat:
Ursprungligen postat av
simba_rock
Han var bråkig som barn och när han var 10 år fick klassen åka till Muskö, men han fick inte följa med för han var inte svensk medborgare.
Klassen åkte aldrig till Muskö, men de skulle dit. Att han och nästan halva klassen inte skulle få följa med tog honom hårt, enligt boken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Doktorphil
han verkar ha gjort en ordentlig konskevensanalys inför mordet på jokso i alla fall, när man ser intervjun på veckans brott
Enligt boken så var den inte vidare avancerad. Mer, jag måste göra det innan jag fyller 21 år, så jag inte får livstid. Och så att hans bror och mamma skulle få lida, men det skiter han sedan totalt i.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pulitzer
Är det annars uteslutet att han var med på Arlandarånet? Satt han kanske inne då ännu?
Han satt i Finland då. Satte på text-tv i cellen/fängelset den 13:e juli 2002 och läste då om rånet dagen innan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Sweden
Å andra sidan berättar han att han planerat noga...
Enligt boken kan jag inte se någon vidare planering. Han räknade med att åka dit, och den enda planen var att se till att slippa livstid. Får till och med känslan av att han vill åka in. När han väl sitter så är han besviken över att inte få sitta där det är riktigt tufft. Och så gillar han att det är gröt och inte flingor som i Sverige, i finländska fängelset.
Tackade ja till att mörda direkt, gick rakt in på en välbesökt restaurang på Solvalla och sköt öppet. Hade rekat en gång ett par dagar innan. Kastade sig på golvet efter skotten, och skrek att han ger sig så väktare kunde ta honom.
Han laddade inte ens pistolen själv.