2021-10-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej du din idiot. Det finns bilder tagna från månen föreställande jorden. Om du inte godtar det som bevis får du allt redogöra varför.

Fotografen befinner sig i rymden när bilden tas, så inte bara jordens form bevisas, utan även rymdens existens.
Hur kan fotografen befinna sig i något vars existens inte kan bevisas? Då är väl fotografen snarare ett bevis för att fotografiet är ett bedrägeri.
Citera
2021-10-11, 21:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Hur kan fotografen befinna sig i något vars existens inte kan bevisas? Då är väl fotografen snarare ett bevis för att fotografiet är ett bedrägeri.

Det ser du ju på bilden varifrån den är tagen? Inga problem. Bilden i sig är ett bevis.
Citera
2021-10-11, 21:57
Medlem
Citat:
Det ser du ju på bilden varifrån den är tagen? Inga problem. Bilden i sig är ett bevis.
Helt riktigt! Bilden är tagen i en studio på jordytan, den är ett bevis för att fotografiet är ett bedrägeri.
Citera
2021-10-11, 22:03
Medlem
Citat:
Helt riktigt! Bilden är tagen i en studio på jordytan, den är ett bevis för att fotografiet är ett bedrägeri.

Hur verifierar du personligen att bilden är tagen i en studio på jordytan?
Citera
2021-10-11, 22:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Nej det är den ju inte. Rådande konsensus menar att den är tagen från månen. Du kan skrika nej hur mycket du vill, men så länge du inte har nåt konkret att invända så gäller att bilden är tagen från månen och att jorden avbildas.

Nu får du försöka bevisa att bilden är tagen i en studio.
Citera
2021-10-11, 22:16
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Du flyttar på målstolparna, är det för att du förlorar.

Inget har tagits av jorden från månen. Du måste bevisa att den s k rymden finns innan du kan använda det fotot.

Du kan hänga med mig så skall jag visa dig ISS med ett teleskop. Du kan ta med din fina Nikonkamera med den stora Zoomen så kan vi fota den också.

Närmare tusen personer från alla möjliga nationer har nu varit i rymden. kallar du alla dom för lögnare?
Citera
2021-10-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leRoiSoleil
Hur verifierar du personligen att bilden är tagen i en studio på jordytan?
Helt riktigt! Jag kan inte personligen verifiera att fotografiet är taget i en studio.
Citera
2021-10-11, 22:28
Medlem
Citat:
Nej det är den ju inte. Rådande konsensus menar att den är tagen från månen. Du kan skrika nej hur mycket du vill, men så länge du inte har nåt konkret att invända så gäller att bilden är tagen från månen och att jorden avbildas.

Nu får du försöka bevisa att bilden är tagen i en studio.
Jag har något konkret, det faktum att din bevisning består av konsensus, se fetade! Konsensus är en åsikt.

Jag behöver inte skrika, dina självmål räcker gott och väl.
Citera
2021-10-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Du kan hänga med mig så skall jag visa dig ISS med ett teleskop. Du kan ta med din fina Nikonkamera med den stora Zoomen så kan vi fota den också.

Närmare tusen personer från alla möjliga nationer har nu varit i rymden. kallar du alla dom för lögnare?
Här kan man se Reds Rhetoric, en globjordare, filma ISS över Månen. Hur bevisar detta rymdens existens?

https://youtu.be/pDIPZFqfGGo?t=101
Citera
2021-10-11, 22:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag har något konkret, det faktum att din bevisning består av konsensus, se fetade! Konsensus är en åsikt.

Jag behöver inte skrika, dina självmål räcker gott och väl.

Men kära nån. Konsensus är inte bevisning. Det finns massor med bevis för att månen finns, på en plats i rymden. Det är pga de bevisen konsensus kan finnas. Ditt konkreta bevis var det sämsta jag varit med om.

Citat:
Helt riktigt! Jag kan inte personligen verifiera att fotografiet är taget i en studio.

Du är lite speciell du. Stoltserar du med din idioti?

Observera att vi pratar om månen nu pga foton på jorden tagna därifrån. På bilderna syns en blå sfärisk planet. Ett mycket starkt bevis för jordens form.
Citera
2021-10-11, 22:52
Medlem
Citat:
Men kära nån. Konsensus är inte bevisning. Det finns massor med bevis för att månen finns, på en plats i rymden. Det är pga de bevisen konsensus kan finnas. Ditt konkreta bevis var det sämsta jag varit med om.
Nej, konsensus är inte bevisning. Det lärde du dig av mig alldeles nyss. Visa tacksamhet!

Citat:
Du är lite speciell du. Stoltserar du med din idioti?

Observera att vi pratar om månen nu pga foton på jorden tagna därifrån. På bilderna syns en blå sfärisk planet. Ett mycket starkt bevis för jordens form.
Fotografiet påstås vara tagit från månen som påstås befinna sig i vakuumet som kallas rymden, ett utrymme av vakuum. Denna rymd kan inte bevisas och därmed kan inte fotografiet bevisas.

Nu har jag lärt dig det också, visa vördnad!
Citera
2021-10-11, 23:02
Medlem
Citat:
Latituder och longituder är rutmönster på en kartprojektion, inte fysiska objekt. De kan ritas ut varsomhelst.
Vi har just kommit överens om att området söder om ekvatorn måste vara större på en platt yta än på en rund jord. Förstår du då att konsekvensen är att kontinenterna måste vara längre ifrån varandra om jorden är platt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in