2021-10-11, 17:27
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Typ, enda skillnaden blir ju att i det första läget så skulle E*björn ha varit en kär och välkommen gäst, som det nu har utvecklats blir han ju mera något som katten släpat in.

Mycket dumt har man ju läst men det där avtalet slår nog fan rekordet.
Han kan knappast få obevakat tillträde till huset, efter det att hon flyttat in.
Inte heller när hon är där, det mötet skulle nog bli mycket kyligt.
Återstår en termos med kaffe och köpebullar på verandan, när Ebba är bortrest.
2021-10-11, 17:29
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tänk om det är så trevligt som att gubben tillåts hälsa på och titta på tomten ?

Esbjörn lär få stå och dirigera grävskopan som ska fixa dräneringen runt huset nu, så att dom inte punkterar något nedgrävt signerat Esbjörn, dom lär få bråttom nu med grävet innan vinter och tjäle kommer farandes.

Kan ju bli en ny tråd - titta vad vi hittade hos Esbjörn.....
2021-10-11, 17:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Mycket stort tack för alla dina TR-dokument sen denna cirkus startade.
En grej irriterar, underskrifterna av Ebba och Esbjörn saknar datering, det var tänkt att datumet skulle skrivas i senare men har inte gjorts utan enbart oktober nämns, vilket då ska ses emot att tingsrätten skulle ta upp ärendet i samma månad, har svårt att förstå hur advokater kan sumpa en sådan grej.

Jag såg det också och blev som du lite fundersam men tror att det inte spelar någon roll nu, när Tingsrätten fick dokumenten så registrerades dom och dateringen kanske räknas från då.

Hur som haver så har ju Katrin Björklund lärt sig sin läxa och sett till att avtalet är vattentätt så att E*björn inte får för sig att skjuta sig själv i foten en gång till, man blir vis av skadan och numera så vet ju både Katrin Och Ebba Busch vad för slags person de gjort affär med.
2021-10-11, 17:34
Medlem
Djävla onödigt att säga emot och väcka brottslingen i Ebba eftersom hon hade varit snäll annars. Om alla curlat Ebba som hon är van att curlas så hade bilden av henne som godhjärtad inte fördärvats.

Som lallisen skrev så blir det väldigt roligt i KDs valstugor.

Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det är skrämmande hur vidrigt hjärtlös sektmänniskor kan bete sig.
Personligen ser jag fram mot valrörelsen, det ska bli väldigt kul att prata skydd för åldringar med kd i deras valstugor.
2021-10-11, 17:35
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Haha! Han kanske är med i sekten?

Men du är alltså säker på att fastigheten betyder inte i huset?

Man kan uppenbarligen lura sig till vad man vill om man bara vill tillräckligt mycket.

Kan bara konstatera att jag vet att du har fel - igen.

Att media är fyllda med felaktiga tolkningar pga att många journalister har en dålig allmänbildning är allmänt känt.

Vad som står i avtalet är inte allmänt känt men vi kan utgå ifrån att han inte har tillträde till huset utan att bli inbjuden.
2021-10-11, 17:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Han kan knappast få obevakat tillträde till huset, efter det att hon flyttat in.
Inte heller när hon är där, det mötet skulle nog bli mycket kyligt.
Återstår en termos med kaffe och köpebullar på verandan, när Ebba är bortrest.

Det tror inte jag heller att han skulle få disponera huset oövervakat, säpo lär väl sätta ner foten om inte annat med tanke på att Ebba Busch har personskydd.

Nu tror jag att Ebba Busch är så pass väluppfostrad så att hon kan le snällt och prata lite artigt när E*björn kommer på besök men E*björn kommer ju att veta att han ses som något katten har släpat in och det gör att jag tror att det inte kommer att bli så värst frekvent han kommer tillbaka till sin före detta sommarstuga.
2021-10-11, 17:40
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Esbjörn lär få stå och dirigera grävskopan som ska fixa dräneringen runt huset nu, så att dom inte punkterar något nedgrävt signerat Esbjörn, dom lär få bråttom nu med grävet innan vinter och tjäle kommer farandes.

Kan ju bli en ny tråd - titta vad vi hittade hos Esbjörn.....

Man vet ju aldrig vem eller vad som Maggan har grävt ner. Hon har ju kämpat med näbbar och klor för att det inte skulle grävas på tomten.
2021-10-11, 17:40
Medlem
Citat:
Visst, men dina tidsuppskattningar är bara gissningar och dessutom felaktiga.

Nu blir man ju lite nyfiken på vad den allsmäktige sektledaren i BPFC vet om hur lång tid denna dispositionsrätt ska gälla, eftersom du tydligen vet att andras gissningar är felaktiga....
2021-10-11, 17:46
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Har inga behov av att du ska ändra dig. Jag kommer hellre efteråt, som nu, och pekar på var du hamnade fel när du vantolkar fallet utifrån dina önskemål.

Jag läser innantill vad det står i förlikningsöverenskommelsen i punkt fyra:

Citat:
Esbjörn Bolin ges en viss tidsbegränsad dispositionsrätt till fastigheten enligt särskild träffad överenskommelse mellan parterna, vilken parterna är överens om är sekretessbelagd.

Ibland har jag fel, men i det här fallet har jag inte så. Det står inte någonting om något hus och huruvida Esbjörn har tillträde till det. Jag har med andra ord inte vantolkat, utan du min gode herre har inte torrt på fötterna även i detta fall.

Att det ska vara så svårt att erkänna att du blandat ihop hus och fastighet :-)
2021-10-11, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Nu blir man ju lite nyfiken på vad den allsmäktige sektledaren i BPFC vet om hur lång tid denna dispositionsrätt ska gälla, eftersom du tydligen vet att andras gissningar är felaktiga....
Nyttjanderätten gäller fastigheten. På fastigheten ligger hur och tomt. Således gäller nyttjanderätten hus och tomt. Sen att somliga fantiserar utifrån sina egna önskemål om att det handlar om jordkällare, lövhög eller strandstol, finner jag komiskt. Att det blir en sanning för att många tillsammans inbillar sig det är ytterligare bevis på det grupptänkande som har lett dessa individer så fel tidigare.

Som det är just nu, så gissas detäven om tid utifrån människors egna behov. Tänk om människor skulle vända blicken ut från sin egen navel när de inhämtar fakta om omvärlden. Då hade de inte varit så sturska för att sen behöva springa iväg med svansen mellan benen och tycka att allaär så jättedumma.
2021-10-11, 17:54
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Du får utgå från vad du vill men det har ju inte tagit dig särskilt nära verkligheten tidigare, vilket visat sig när fakta kommit på bordet.

Ohederlig argumentation hjälper inte när du inte har fakta för dina påstående att Esbjörn skulle få tillgång till huset.

SÄPO tillåter inte att det springer glömska gamla gubbar in och ut ifrån deras skyddsobjekts hus. Esbjörn får möjligtvis tillåtelse att vistas på tomten under övervakning.

Deras kollegor på polisen har redan misslyckats med ett skyddsobjekt, SÄPO vill nog inte göra ett liknande misstag.
2021-10-11, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag läser innantill vad det står i förlikningsöverenskommelsen i punkt fyra:

Ibland har jag fel, men i det här fallet har jag inte så. Det står inte någonting om något hus och huruvida Esbjörn har tillträde till det. Jag har med andra ord inte vantolkat, utan du min gode herre har inte torrt på fötterna även i detta fall.

Att det ska vara så svårt att erkänna att du blandat ihop hus och fastighet :-)
Som sagt:
"Esbjörn Bolin ges en viss tidsbegränsad dispositionsrätt till fastigheten enligt särskild träffad överenskommelse mellan parterna, vilken parterna är överens om är sekretessbelagd."

Fastigheten består av hus och tomt.

Det finns en uppgiven begränsning i tid.
Finner du någon annan uppgiven begränsning?

Du får inte utgå ifrån att andra tänker så kort som dig själv.
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-11 kl. 18:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in