2021-10-11, 14:50
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitatleten
Jag har skapat en annan tråd om biverkningar efter moderna.
Jag är en tjej på 29 år som elittränar, kör vanligtvis 2 pass per dag och upp mot 6 h/dag.
Efter sprutan är jag kroniskt trött, jag har huvudvärk varje vaken timme och minut och mins mens och pms har blivit rubbat och värre. Har hjärtklappning och pulsen skenar iväg så fort jag går upp för en liten backe. Jag kan i nuläget knappt träna och vissa dagar kommer jag inte upp från soffan. Det är 5 veckor sedan jag tog andra sprutan av moderna. Redan efter första fick jag problem men trodde jag inbilla mig men sa ofta till min sambo att något inte stämmer.

Är sjukskriver för de tror jag är utmattad men min sambo, som är en kille på 30 år och tränar lika mycket har liknande symtom men inte i lika stor grad.
Inga infektionstecken på blodprover. Det ända avvikande är högt kortison samt förhöjd B-glukos (vilket också kan ses vi stress). Mina sambo har exakt samma och han är absolut inte den personen som är stressad, vi är helt olika. Så jag tror inte jag inbillar mig. Har fått ställa in hela min säsong
Moderna är ju betydligt "starkare" än Pfizer. Tränade du något i dagarna före och efter vaccinering? De fall jag känner till där yngre blivit svårt sjuka av covid har varit personer som idrottar väldigt mycket; innebandy, ö till ö Etc.

Jag blev ganska förvånad när en sjuksköterska sa att man kunde träna efter vaccinering om man bara mår bra, och nu läste jag att det avråddes från träning efter vaccinering med Moderna.
2021-10-11, 14:52
Medlem
Citat:
Jag har skapat en annan tråd om biverkningar efter moderna.
Jag är en tjej på 29 år som elittränar, kör vanligtvis 2 pass per dag och upp mot 6 h/dag.
Efter sprutan är jag kroniskt trött, jag har huvudvärk varje vaken timme och minut och mins mens och pms har blivit rubbat och värre. Har hjärtklappning och pulsen skenar iväg så fort jag går upp för en liten backe. Jag kan i nuläget knappt träna och vissa dagar kommer jag inte upp från soffan. Det är 5 veckor sedan jag tog andra sprutan av moderna. Redan efter första fick jag problem men trodde jag inbilla mig men sa ofta till min sambo att något inte stämmer.

Är sjukskriver för de tror jag är utmattad men min sambo, som är en kille på 30 år och tränar lika mycket har liknande symtom men inte i lika stor grad.
Inga infektionstecken på blodprover. Det ända avvikande är högt kortison samt förhöjd B-glukos (vilket också kan ses vi stress). Mina sambo har exakt samma och han är absolut inte den personen som är stressad, vi är helt olika. Så jag tror inte jag inbillar mig. Har fått ställa in hela min säsong

Du har åkt på en rejäl dos av vetenskap vilket har satt ditt immunförsvar ur spel. Som tur är har experter i TV-rutan garanterat att vaccinet är säkert och beprövat, så detta kommer ordna sig. Det är trots allt vetenskap.
2021-10-11, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Inga vacciner är nödgodkända.
Vad hjälper det om vaccinen är godkända, bieffekterna blir ju inte mindre för det!

Sluta tramsa!
2021-10-11, 14:54
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypokonrad
Jag hade covid i mars förra året. Blev inte superdålig, men det höll i sig länge - mest i form av bröstsmärtor, lukt/smak bortfall och dålig kondition. Jobbade dock hemma under hela perioden utan några större problem.

Blev att jag vaccinerade mig nu förra veckan (30 september) och fick såklart Moderna, och är under 30. Började med feber/muskelvärk 38-39 grader i två dagar, sen la det sig men jag har känt mig helt sänkt och slut.
Bröstsmärtor på vänster sida, upp i armhålan och 0 kondition och ork/yrsel och huvudvärk dagligen, har aldrig det annars. Sover som en stock. Fick göra ett EKG akut på VC och lämnade prover, allt såg normalt ut.

Vad kan man göra? Har varit så jävla skeptisk till att ta vaccinet i och med att jag haft antikroppar och velat vänta tills man vet mer, sen pausar man just Moderna knappt en vecka efter att jag ger in och tar det. Tragikomisk situation.

Första obligatoriska frågan vid vaxxning borde ju vara: "Har du redan varit sjuk i covid? -Jaha, då ska du absolut inte vaccinera dig. Du har redan antikroppar och är skyddad livet ut."

Det här är en sån jävla vårdskandal så man tror fan inte det är sant.
Hoppas i alla fall att vi kommer till våra sinnens fulla bruk snart så att inte fler drabbas. Och att dom som redan har dött eller skadats av vaxxning kan få nån slags rättvisa.
Är dock inte övertygad om att denna härva nånsin kommer utredas i grunden. Det är så många som är medskyldiga vid det här laget. Dom kommer försöka förhala och sopa bevis under mattan in i det längsta.

Hur gammal är du förresten?
2021-10-11, 14:54
Medlem
Citat:
Förväntade mig att folk med biverkningar skulle diskutera i denna tråd, inget annat.

Inget säger det? Du skrev, ta inga fler sprutor. Snälla, jag vill diskutera med folk som faktiskt har biverkningar och har tagit vaccinet, inte som är vaccinmotståndare eller vitamin-orakel.
Välkommen till verkligheten. Du har varit duktig och tagit ditt vaccin. Nu har du fått biverkningar, precis som vaccinmotståndare och vitamin-orakel har varnat för.

Men på det örat vill du inte lyssna. Du vill bara att någon vaccinförespråkare skall berätta för dig vad du skall göra nu, så att du blir av med besvären som du fått av det fantastiska vaccinet.

Det är nog lika bra att du tar andra sprutan så fort som möjligt. Då kanske besvären går över och du kan resa och leva normalt igen. Du får hoppas på det.
2021-10-11, 14:55
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeochbulla
Nej min läkare avrådde mig att ta andra dosen. Han nämnde också att jag inte var den enda som råkat ut för detta och att man inte vill prata så mycket om dessa biverkningar. Fattar inte varför man inte ska kunna prata om det, folk blir ju bara mer skeptisk när det ska undanhållas. Förstår faktiskt att det finns dom som vägrar.

Du skulle frågat din läkare INNAN du tog giftet vad den ansåg om det.
2021-10-11, 15:01
Medlem
Citat:
Tusen tack för svar! Ja jag tycker också det låter som det och jag hade helt ärligt trott att jag är utmattad om det inte vore för att min pojkvän mår liknande men han kan i alla fall leva.

Jag har vart hos sjukvården, även tagit egna tester. De sjukskriver mig och bad mig prata med psykolog. De du beskriver med EBV kan vara relevant, har inbillat mig att det som jag även ska få herpes utslag hela tiden ( haft det mycket när jag var yngre men tar direkt anti så bryter inte ut) Vad är det för antigen prov du talar om?

Mina trombocyter är U.A, inget tecken på infektion varken på CRP eller LPK. Jag är sjuksköterska i botten och jobbat på kadiologen men tänker att det inte är någon ide att ens nämna hjärtmuskelinflammation (som moderna har gett) då det är inte kommer synas nu ändå? D-dimer har dem inte tagit .. kanske kan vara värt att ta? Har varken tagit det eller EKG. Har gjort arbetsprov förut då jag har haft problem med hjärtklappning så har inte velat be om det igen för man framstår som "galen".

Jag tycker att du kan tillåta dig att vara lite "galen" då det handlar om din hälsa. Bättra att ifrågasätta än att lida i det tysta.

Med antigen prov avsåg jag en EBNA IgG antikroppsbestämning. Om den är negativ kan man kolla VCA IgG och IgM antikroppsbestämning och därifrån gå vidare om man hittar någonting. Vore nog skönt att kunna avfärda det.

Ja, d-dimer och EKG tycker jag du ska kolla. Du faller inom 30 gränsen för när man drar in moderna, läkarna borde inte ifrågasätta att du vill kolla det.
2021-10-11, 15:10
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Låter exakt som mig. Var väldigt fysiskt aktiv innan jag åkte på Covid, och nu efter vaccinet har jag exakt samma symptom som dig. När jag hade covid tog det ca en månad för allt att lägga sig, får hålla tummarna att det går fortare denna gången.

C-vitamin? Det kissar man ut i överskott, finns ingen vits med att slänga i sig onödiga vitaminer om man inte har brist. Har inget tecken på inflammationer enligt blodprov i alla fall.

Undviker jag spruta 2 var det totalt meningslöst för mig att ta spruta 1. Måste kunna resa och leva normalt igen.

Nja. C-vitamin tar du var 12 tim för att upprätthålla en hög nivå. D-vitamin i doser mellan 2000-5000 IE, (50-125mg) skyddar mellan 34-41 % för allvarlig covid-19.
2021-10-11, 15:35
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Moderna är ju betydligt "starkare" än Pfizer. Tränade du något i dagarna före och efter vaccinering? De fall jag känner till där yngre blivit svårt sjuka av covid har varit personer som idrottar väldigt mycket; innebandy, ö till ö Etc.

Jag blev ganska förvånad när en sjuksköterska sa att man kunde träna efter vaccinering om man bara mår bra, och nu läste jag att det avråddes från träning efter vaccinering med Moderna.

Borde avrådas efter Pfizer också.

Anledningen till att Moderna räknas som starkare är väl för övrigt att det generellt har gått längre tid mellan doserna?
2021-10-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Första obligatoriska frågan vid vaxxning borde ju vara: "Har du redan varit sjuk i covid? -Jaha, då ska du absolut inte vaccinera dig. Du har redan antikroppar och är skyddad livet ut."

Det här är en sån jävla vårdskandal så man tror fan inte det är sant.
Hoppas i alla fall att vi kommer till våra sinnens fulla bruk snart så att inte fler drabbas. Och att dom som redan har dött eller skadats av vaxxning kan få nån slags rättvisa.
Är dock inte övertygad om att denna härva nånsin kommer utredas i grunden. Det är så många som är medskyldiga vid det här laget. Dom kommer försöka förhala och sopa bevis under mattan in i det längsta.

Hur gammal är du förresten?

Har ett par bekanta som var sjuka ungefär samtidigt som mig, och som 2021 blev sjuka igen i covid. Så det där med livet ut vetifan? Mina antikroppsnivåer var extremt starka under 2020, men när jag mätte i början av September 2021 kunde man knappt se dem. Och jag kan säga som så att jag hade mycket hellre tagit vaccinet än att få den skiten igen. I princip hela 2020 försvann för mig pga covid, och mitt luktsinne är fortfarande förvrängt och min kondition är inte ens i närheten av vad den var innan, blir sjuk så fort jag löptränar. Folk verkar tro att det är den "allvarliga coviden" som är det enda man ska oroa sig för. I stort sätt alla jag känner som åkte på covid har någon typ av biverkning kvar, nästan ett år efter och ingen blev särskilt sjuk vid själva sjukdomstillfället. Vi pratar 0 luktsinne, oförmågan att bygga upp kondition eller förstörd nattsömn. 25-30 åringar.

Är 28, tidigare löpare med god fysik och tidigare frisk utan problem i släkten.
2021-10-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck

Jaså vart står de nu?

Tror inte alla i vården fått den informationen isåfall- väldigt sällsynt vi rekommenderar att man inte tränar, beror ju på i vad och hur mycket också.
2021-10-11, 15:54
Medlem
Citat:
Har ett par bekanta som var sjuka ungefär samtidigt som mig, och som 2021 blev sjuka igen i covid.
Hur pass sjuka blev de andra gången? Jag har hört om personer som haft covid-19 och sedan blivit smittade igen, så det är nog inte ovanligt. Men av det jag har hört blir man inte speciellt sjuk den andra gången eftersom kroppens immunförsvar redan har ett förberett skydd mot viruset.

Det där med hård fysisk träning i samband med viruset eller vaccinet verkar inte helt lyckat. Det finns flera exempel på idrottare som råkat illa ut. Idrottsmän borde vara i god kondition kan man tycka, men frågan är om immunförsvaret verkligen är så bra om man ofta pressar sin kropp till det yttersta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in