2021-10-11, 14:15
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Tror inte lite extra fett i sig behöver betyda att man hamnar i en riskgrupp. Min killgissning att MK har haft ett sötsug och ett högt intag av socker (produkter med tillsatt socker och kolhydrater) under många år vilket rubbat insulinnivåer och försämrat immunförsvaret.
Minns en mini-dokumentär med MK där han gick omkring med en 1.5L pepsi max. Den i sig innehåller inte socker, men innehåller i princip "gifter" (Aspartam etc) som bidrar till ett sötsug. Äter man hälsosamt i övrigt, tycker man ofta att en sådan dryck smakar vidrigt.

Vore intressant om Mattias själv kan svara på hans matvanor, stressnivåer, sömnnivåer etc.
Det kan du nog tryggt räkna med att han har gjort. Alla långdragna möten med kaffebröd och den digra godisskålen framställd...
Citera
2021-10-11, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Min lilla vän. Du förlitar ju dig på blind tro och dina medmänniskor mest hela tiden när du lever i ert samhälle. Tack var blod tro har vi civilisation. Om du vill leva i frihet så flytta till en koja i skogen.
Icke. Civilisation bygger på struktur inte blind tro. Jag har aldrig blind tro på något. Jag tar alltid reda på saker från flera håll. Och skapar mig en egen uppfattning om sakernas tillstånd. Inte för jag vet vad blod tro är men du skulle verkligen må bra av att vidga vyerna.
Citera
2021-10-11, 14:56
Medlem
BekraftadNegers avatar
Vet vi något om fettots nuvarande status?
Citera
2021-10-11, 14:57
Medlem
Grisigts avatar
Underbart! Hoppas han stryker med och alla som sprider all nonsens om vaccinet här på fb följer samma fotspår.
Citera
2021-10-11, 15:20
Medlem
antoneriks avatar
En stor betydelse har lagts vid Karlssons vikt i denna tråden. Jag kan bara konstatera att hans kroppshydda inte på något sätt är anmärkningsvärd för en man i yngre medelåldern. Jag kan också konstatera att invånarna i Wuhan till stor del är ganska spinkiga, men att dom ändå dog i drivor. Men då kommer en antivaxxare att förklara det med luftföroreningar. Allting är farligt utom viruset.
Citera
2021-10-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
En stor betydelse har lagts vid Karlssons vikt i denna tråden. Jag kan bara konstatera att hans kroppshydda inte på något sätt är anmärkningsvärd för en man i yngre medelåldern. Jag kan också konstatera att invånarna i Wuhan till stor del är ganska spinkiga, men att dom ändå dog i drivor. Men då kommer en antivaxxare att förklara det med luftföroreningar. Allting är farligt utom viruset.

I Kina röker de väldigt mycket. Viruset är farligt, och ännu farligare för rökare och överviktiga (som Mattias Karlsson).
Citera
2021-10-11, 16:40
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Hittar inte heller något om hur han mår. Fullständigt irrationellt men jag fick lite Alsing-vibbar. Hoppas det går bra för MK.

Det är så knepigt med sjukdomar som Covid, man kan verka må bättre sen bara är det totalnergång nästa dag.
Citera
2021-10-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik

Jag är ingen antivaxxare, men anledningen att så många dog är sjukvården. Sjukvård är hälsofarligt i Kina. Jag trodde innan att det berodde på luftföroreningar och att alla män röker så in i helvete. Men studier har påvisat att dessa faktorer inte spelar in. En del feta kineser finns det definitivt, men skulle gissa på att kass sjukvård är huvudorsaken. Vidare att du får bara vård om du har pengar, vilket inte alla har.
Citera
2021-10-11, 17:20
Medlem
nackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jo det är en bra analogi. Om 100% använder bilbälte så kommer 100% av de som blir dödade i trafiken ha bilbälte. Om 100% är vaccinerade kommer 100% av dem på IVA vara vaccinerade. Det betyder inte att bilbälten och vaccin inte fungerar. Vare sig bilbälten eller vaccin ger fullständigt skydd men det reducerar risken att drabbas betydligt. Bilbälten ger ca 50% skydd mot att dö i en olycka medan mRNA-vaccinen ger som sagt över 90% skydd mot allvarlig sjukdom.

Hur stort är skyddet om man exkluderar riskgrupper?
Citera
2021-10-11, 21:13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Många sdare är ju bottenskrapet i samhället och har ofta väldigt låg bildning så självklart är det bland de många antivaxxare håller till

Tja, det vet jag inte. Finns en massa som inte vill ha "röd-grön-röra" samt "öppna alla våra gränser och släppa in alla kriminella hit" som är mycket bra bildade samt tydligt ser Sveriges problem, och inte följer lämmeltåget utför stupet.

Däremot har du nog rätt i att en inte helt obeytdlig del av dessa du kallar "SD" kan kanske räknas som "antivacc", speciellt om fake-media har rätt om Flashback, är väl "alla på FB" antivacc och genombruna nazister!! -Vilket inte är sant för ett endaste sosse-devalverat öre.

Mattias har dock uttalat sig om att han inte är "anti-vacc". "Han hann ju inte"!
Citera
2021-10-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Underbart! Hoppas han stryker med och alla som sprider all nonsens om vaccinet här på fb följer samma fotspår.

Nu är vi OT men det där är bara idiotiskt om du är allvarlig.

Tror du jag tycker det är kul när folk avlider utav vaccinet eller får livslånga biverkningar bara för att jag inte rekommenderar vaccinet till de som inte är i riskgrupper? Nej. Dessutom kan du dö även som fullvaccinerad och dess verkan håller enbart några månader. Det är ju du som sprider nonsens.

Varför är så många felinformerade vid denna pandemin? De verkar ha lagt stora pengar på vaccinkampanjer som fått folk att lita blint på psuedovetenskap, hatar att så mycket korruption råder i denna pandemin då så stora summor är involverade. Det har inget med konspiration eller antivaxxande och göra, som vissa foliehats vaccinförespråkare inbillar sig.

Covid är också en livstilssjukdom, och gemensamma nämnaren verkar vara brist på näringsämnen eller dålig hälsa. Helt patetiskt att många som lever riktigt ohälsosamt, röker, missbrukar och är gravt överviktiga pga. dåliga matvanor ska peka finger på de som inte vaccinerar sig. Ni fattar väl att ni är i större riskgrupp trots att ni är vaccinerade än de som är hälsosamma, i form, inte missbrukar men skippar vaccinet.

Förresten, vi kan vända såhär på det, tänk om han tog vaccinet och avled eller fick långtidsbiverkningar utav det? Det är ett realistiskt scenario! Säg att "antivaxx är propaganda" till en som känner de som avled av vaccinet eller blivit svårt sjuka, lika dumt som att säga att covid inte finns.

Jag tror att MK kommer tillbaka starkare och friskare än någonsin, med bättre immunförsvar än de som vaccinerat sig(är ju så enligt vaccinbolagen själva, naturligt skydd är mycket bättre). Mycket verkar ju vara medveten kampanj för att få folk att vaccinera sig, eller så tror han att lite hög feber och hosta är svår sjukdom?

Jag rekommenderar alla att ändra sin livsstil, behöver inte vara allt eller mycket men en sak i taget. T.ex. lite mer motion, mer nyttig mat och lite mindre onyttig. Man kan ju unna sig lite kakor och godis ibland men limitera detta. Detta är bättre än vilket vaccin som helst för immunförsvaret.

Trots jag inte är SDare önskar jag honom att bli bra, verkar vara en av de bättre inom SD. Krya på dig MK!
Citera
2021-10-11, 22:56
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Dom flesta tycker att dom som inte vaccinerat sig får skylla sig själva eller få betala vården själv.

Haha det skulle man säga till alla jävla rökare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in