Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Du har så helt fel även du i dina spekulationer - om du bara visste. Ni som underskattat Binninge så fruktansvärt visar bara nu hur jävla fel ni haft.
Du har iaf varit sparsam med okvädningsorden och heder till dig för det eller har jag fel. Kanske du aldrig har sagt nåt om det han är oskyldigt dömd för och om iaf inte överdrivit. Om du skulle få problem i någon juridisk fråga så kan jag varmt rekommendera honom vilket ju denna affär med all tydlighet visar är en toppenrekommendation.
Har jag fel i mina spekulationer?
Hela den här cirkusen har kostat över ett år och till vilken nytta för någon av de inblandade? Vad skiljer sig för Esbjörns del nu, mot om han hade kommit till banken den 16 september förra året och skrivit på köpebrevet? Slutstationen är densamma. Hans sommarhus har försvunnit ur släktens ägo och det var ju det som aldrig skulle få hända.
Vad gäller okvädningsord, epitet och personangrepp, så har jag försökt att hålla mig ifrån det. Har säkert trillat dit någon gång, men tror inte på att det är en diskussionsform som för diskussionen framåt. Det är bara något osäkra människor pysslar med när argumenten tagit slut och man har en vinnarskalle som måste vinna till varje pris.
Binninge kanske är oskyldig dömd. Kanske inte. De är väl bara två personer som vet sanningen där. Men han är trots allt dömd för flera olika brott och domen har vunnit laga kraft i flera instanser om jag förstått saken rätt. Han har också valt att inte göra rätt för sig på flera sätt än ett, så min sympati ligger inte hos honom alls. Det i kombination med hur han angriper juridiska problem, så håller jag mig nog långt borta.