2021-10-11, 09:51
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Hon erbjöd mer pengar till Esbjörn rätt tidigt i processen, men det avslogs av Esbjörn, för pengar hade ingen betydelse. Stället skulle inte säljas.
Gnäll nu inte på att Johann Binninge lärde Esbjörn ett å annat om fastighetsaffärer ja så mycket så Ebba tog till storsläggan på Facebook vilket visade sig att JB behärskade bättre. Ni har så grovt underskattat Binninge...eller hmf....det rör sig nog faktiskt om avundsjuka för hur han har lyckats så bra fastän han försatts i en så taskig sits, men den ska vi också fixa snart nog.

En del av er borde riktigt ordentligt för hur ni burit er åt mot honom. Ni skulle se vilket fint handskrivet brev som Esbjörn skrivit till honom och som jag har bild på i min telefon.

Det du Veridictores som kacklade så högt om att ett drinkglas kunde också du minsann lägga upp. Du om någon borde be Johann så jävla mycket om ursäkt för alla de okvädningsord du rabblat upp likt en muslim som sitter å räknar radbandskulor - helt vettlöst och så även om JB skulle ha varit skyldig till det han är dömd för. Så där bär man sig bara INTE åt
2021-10-11, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Verkligen men det viktiga var att Ebba till slut kröp till korset och vek ner sig. Heja Esbjörn som mjölkade henne på nån mille till och dessutom hade hjältemodet att släpa ut den tvetungade ormen i ljuset.

Det nog därför hon var sorgklädd som Magika de Hex i partiledardebatten igår.
Alla räcker upp en hand som tror Ebba kommer bli lycklig i huset. Nä just det!

Du är uppenbart sjuk i huvudet. Den som kröp till korset är jubelidiotgubben eftersom att han inte skulle lämna en rättegång aom vinnare. Hon fixk huset för 3.3mkr så nu vet ni det.
2021-10-11, 09:53
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Tittarna uppskattade det uppenbart då hon fick högre betyg än Annie.

Allt detta jobb som du har lagt ner på att skriva i tråden och så slutade så här.

Känner du dig som en förlorare i tvisten då du tar till överord?
Jag var inte delaktig i tvisten. Så jag har inte förlorat något hus. Så nej jag tar varken till överordnade eller känner mig besviken för egen del. Ebba kommer hur som helst att brinna i helvetet. För hon har aggregat klart omoraliskt och hon fortsätter att för det. Så hon kommer att brinna i helvetet oavsett vad.

För övrigt är politikerbyrån och partiledare debatten två olika program. Att hon fick högre betyg än Annie Är på grund av att folk i allmänhet är idiotier.

Jag känner mig stolt över att stått https upp mot en omoralisk partiledare och att jag haft ork att vara en motpol till alla dumheter som skrivets i denna tråd av Ebbas alldeles egna troll.
2021-10-11, 09:54
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Kräket Binninge läcker den om någon timme.
Det hoppas vi verkligen. Att saker är hemliga i kontraktet ser ju aldrig bra ut.
2021-10-11, 09:55
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Som ett litet avslut (för egen del, i tråden) påminns jag om den roliga (eller tragikomiska) tråden om Trumps valförlust, och hur han skulle släppa loss sina juridiska experter för att vinna en förlorad strid.

Här gick det på ett liknande sätt.
ja den var rolig - som en självbekännelse - det var ju öppet mål - remember?
2021-10-11, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Han har mer än 3.9 miljoner på kontot nu, herregud vad korkade vissa är här.
Däremot skulle Ebba gjort detta omedelbart, så hade hon sluppit bli en förlorare.

Vet att det finns korkade här. Folk som inte förstår avtal eller kallar kvinnor luder.
Han har även flera kostnader att ta hand om nu.
Och Busch försökt förhandlat. Bara motparten vägrat flera gånger.
2021-10-11, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Du är uppenbart sjuk i huvudet. Den som kröp till korset är jubelidiotgubben eftersom att han inte skulle lämna en rättegång aom vinnare. Hon fixk huset för 3.3mkr så nu vet ni det.

Ebba sket på sig inför rättegången och gick ner på knä.
2021-10-11, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det hoppas vi verkligen. Att saker är hemliga i kontraktet ser ju aldrig bra ut.

Jepp då kan han bli stämd för brutit ett avtal av båda parter.
Då blir väl ni ebbaister glada?
2021-10-11, 10:00
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Jag undrar om du vet vad en förlikning är? Varför skulle Esbjörn ge sig bara genom att vardera part betalar sina ombudskostnader? När han förra veckan erbjöd 1,5 miljon till Ebba för att avgå köpet

Det var uppenbart att Esbjörn skulle förlora både fastigheten och få betala skadestånd och motpartens kostnader vid en rättegång, det låg i hans intresse att förlikas.

Om han i förra veckan ville erbjuda 1,5 miljoner för en förlikning och Ebba sa nej så har han fått ändra sitt bud.
Alternativen var att höja budet vilket inte är en framkomlig väg då Esbjörn inte har de pengarna som krävs för att Ebba skulle vika ner sig.
Alternativet som återstår för Esbjörn var att komma med ett bud som Ebba kunde acceptera.

Det är inte Ebba som har varit drivande i att få fram en förlikning.
2021-10-11, 10:01
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Gissningsvis har Ebba mycket små utgifter för sitt ombud. Det är visserligen helt rätt att ha ett ombud, men de åtgärder som gjorts har varit tämligen måttfulla. Jag gissar på mindre än 50 tusen för detta.

Sedan handlar det om kostnad för stämningsansökan och kostnader för att "vänta på huset", troligen fullt hanterliga.

Givetvis vet inte jag hur Team Esbjörn" fördelar sina kostnader. Att just Binninge kan debitera sådär värst vet jag inte, han lär ju ha Kronkalle i bakhasorna fortfarande.

Eftersom Binninge har en skuld till Fredric Wikman som företrädde honom för "förtalet" och förmodligen fler tjänster, kan ju Binninge låta Wikman skicka en faktura till Esb från sitt bolag och ha en skuldsedel upprättad mellan firmorna...
2021-10-11, 10:02
Medlem
Citat:
Ebba sket på sig inför rättegången och gick ner på knä.

Eller var det Esb som ville ha pengarna tillslut
2021-10-11, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Se där, Ebba vek ner sig till slut. Klokt!
Det hade inte varit bra för henne att låta detta gå till rättegång där Esbjörns och hans vittnens utsagor om hur omoraliskt och oanständigt hon betett sig under affären. Det kan räcka med att hon gjort sig till brottsling och redan fått böta och betala skadestånd.

Att det var värt att slippa rättegång, vittnar Ebbas pudel med all önskvärd tydlighet om. Visst får hon huset, vilket alla med juridisk kunskap vet att hon skulle få, men hon får betala sina egna advokatkostnader, hon får inget skadestånd. Jag tror dessutom att hon fått betala mer för huset än de tidigare 3.9 mille. Någon har vinnlagt sig om att detta ska vara hemligt och inte fasen är det Esbjörn som har nåt att tjäna på det. Han om någon har varit transparent via medier under denna tid.

Anways, vem än som spelade korten rätt på Esbjörns sida, well played Sir!

En närmast gudomlig rättvisa har skipats!

Citat:
Verkligen men det viktiga var att Ebba till slut kröp till korset och vek ner sig. Heja Esbjörn som mjölkade henne på nån mille till och dessutom hade hjältemodet att släpa ut den tvetungade ormen i ljuset.

Det nog därför hon var sorgklädd som Magika de Hex i partiledardebatten igår.

Alla räcker upp en hand som tror Ebba kommer bli lycklig i huset. Nä just det!

Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Hon är bäst värd enligt politikerbyrån.
Och det stämmer. Att det lilla livet nu får som hon vill gör mig djupt besviken.

Att det inte gått rätt till i denna affär är ställt utom all rimlig tvivel. Det gör mig ont i hjärtat att man ostraffat ska få begå sådana tveksamma affärer med äldre och sköra.

Hur Ebba kan stå i gårdagens partiledardebatt och säga att hon och inte Centern alltid står på brottsoffret sida är ett tecken på hur sjuk hon är.

Må hon få sitt straff efter döden och brinna i helvetet. För Gud lär döma henne, även om hon själv anser sig ha frikort.

De är sura sa räven om rönnbären!

Här visar tre av de mest extrema hatarna upp sig. Lag och rätt vet de intet om. Fastigheterna det tvistats om är, om nu allt går väl, äntligen köparens. Det har tagit tid och mycket besvär för den stackars Esbjörn. Jag avundas inte denne stackars man. Hoppas verkligen han får tillgång till köpeskillingen och att inte hans inkompetenta ombud berövar honom på pengarna.

Det är beklagligt att det inte blev någon rättegång men inte desto mindre är det förståeligt och dessutom det bästa för Esbjörns plånbok.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in