2021-10-11, 09:53
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Det är för att vi har så hög vaccinationsgrad i Sverige. Över 80% har vaccinerat sig, då är också en hög andel vaccinerade på IVA. Resterande 20% är väl typ somalier med bristande språkkunskaper, samt antivaxxers och foliehattar.

Men då är ju bevisligen vaccinet inte verksamt!
Citera
2021-10-11, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Nåja, hela världen är inte lika indoktrinerad som du lille vän. Man kan läsa sig till den information som finns. Prova det i stället för att blint tro på andra.

Min lilla vän. Du förlitar ju dig på blind tro och dina medmänniskor mest hela tiden när du lever i ert samhälle. Tack var blod tro har vi civilisation. Om du vill leva i frihet så flytta till en koja i skogen.
Citera
2021-10-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Men då är ju bevisligen vaccinet inte verksamt!

Om någon dör i en bilolycka fast hen har bilbälte och krockkudde betyder det att inte de är dåliga och inte fungerar.

Idioti är för övrigt en riskfaktor som forskarna bör undersöka i relation till COVID19. Ju fler idioter det finns i ett land ju mer sprider sig smittan. Korrelationen borde vara slående. Men nu killgissar jag bara …men börjar fantisera att idioterna dör av så man slipper era infantila omdömeslösa poster här.
Citera
2021-10-11, 10:21
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Om någon dör i en bilolycka fast hen har bilbälte och krockkudde betyder det att inte de är dåliga och inte fungerar.

Idioti är för övrigt en riskfaktor som forskarna bör undersöka i relation till COVID19. Ju fler idioter det finns i ett land ju mer sprider sig smittan. Korrelationen borde vara slående. Men nu killgissar jag bara …men börjar fantisera att idioterna dör av så man slipper era infantila omdömeslösa poster här.

Du kan inte jämföra ett vaccin eller smitta med en bilolycka förstår du väl!
Citera
2021-10-11, 10:37
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Överlag något som borde diskuteras i partiledningen. Åkessson har ju hostat och snörvlat offentligt också under pandemin.

Jag kan ju tycka att de förtroendevalda borde vaccinera sig om man nu ska ha så mycket åsikter på andra grupper som t ex vårdpersonal.

Nåväl hoppas såklart att han kryar på sig... oavsett vad jag tycker om hans åsikter.
Det gäller ju alla förtroendevalda förstås. Det verkar svårt att förstå att man ska ska inge förtroende också som vald politiker, därav namnet "förtroendevald".

Ja, C19 är inte något man önskar någon och oavsett vad han har för åsikter och vilken politik han står för så hoppas även jag hans snara tillfrisknande.
Citera
2021-10-11, 10:45
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Du kan inte jämföra ett vaccin eller smitta med en bilolycka förstår du väl!

Jo det är en bra analogi. Om 100% använder bilbälte så kommer 100% av de som blir dödade i trafiken ha bilbälte. Om 100% är vaccinerade kommer 100% av dem på IVA vara vaccinerade. Det betyder inte att bilbälten och vaccin inte fungerar. Vare sig bilbälten eller vaccin ger fullständigt skydd men det reducerar risken att drabbas betydligt. Bilbälten ger ca 50% skydd mot att dö i en olycka medan mRNA-vaccinen ger som sagt över 90% skydd mot allvarlig sjukdom.
Senast redigerad av DickeFix 2021-10-11 kl. 10:47.
Citera
2021-10-11, 10:52
Medlem
Nycticoraxs avatar
Tror inte lite extra fett i sig behöver betyda att man hamnar i en riskgrupp. Min killgissning att MK har haft ett sötsug och ett högt intag av socker (produkter med tillsatt socker och kolhydrater) under många år vilket rubbat insulinnivåer och försämrat immunförsvaret.
Minns en mini-dokumentär med MK där han gick omkring med en 1.5L pepsi max. Den i sig innehåller inte socker, men innehåller i princip "gifter" (Aspartam etc) som bidrar till ett sötsug. Äter man hälsosamt i övrigt, tycker man ofta att en sådan dryck smakar vidrigt.

Vore intressant om Mattias själv kan svara på hans matvanor, stressnivåer, sömnnivåer etc.
Citera
2021-10-11, 12:04
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaartinReez
Utifrån vad han tyckte så är/var han en av SDs bästa politiker. En god människa. Snäll. Önskar honom bättring.
Absolut, jag håller med om detta. En hyvens kille, gillar honom skarpt.
Citera
2021-10-11, 12:54
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Finns inga direkta nyheter vad jag sett just nu. Men jag har inte checkat allt för noga heller, kan vara så hans feed har något?
Hittar inte heller något om hur han mår. Fullständigt irrationellt men jag fick lite Alsing-vibbar. Hoppas det går bra för MK.
Citera
2021-10-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Var finns dessa "fakta" någonstans? Det är många som påstår detta, men har ännu inte sett NÅGON som helst vettig studie att det är D-vitaminbrist som är orsaken till att man blir extremt sjuk av covid. Så visa mig så tror jag dig.

Här en studie på 360.000 personer runt om i världen.

https://www.mdpi.com/2072-6643/13/5/1589/htm
Citera
2021-10-11, 13:30
Medlem
Skidlifts avatar
Han hade väll D-vitamin brist som alla andra som blir svårt sjuka
Citera
2021-10-11, 14:04
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Han hade väll D-vitamin brist som alla andra som blir svårt sjuka

Ja c-vitaminbrist var vanlig också.

Gissar att vi kunnat halvera dödstalen om vi delat ut vitamin d3 , vitamin c med quericitin och zink på äldreboenden i december 2019 när regeringen fick förhandsinformation om en kommande pandemi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in