2021-10-10, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det är visserligen en intressant fråga men hur menar du?

Om det gått i 160 eller ens en bit över 100 hade jag nog ansett att den högbyggda bilen borde ha voltat vid passagen över mittremsan eftersom den går lite på tvären mot höjdskillnaden i mittremsan.

Den har passerat mittremsan bevisligen ganska smidigt fast under sladd.
Så jag tippar på en bit under 100.
Så nog borde den ha bromsats ner rätt ordentligt.
Vilket jag tycker de ca 50m bromsspåren innan sladdspåren tyder på.
Från 1(0 borde den då ha hunnit ner till typ hälften kan jag tycka.

Men det där håller utredarna med säkerhet på att räkna på cm när

Hitta detta klipp, kanske riktigt så som skulle ha hänt tänkte mer på scenariot

https://m.youtube.com/watch?v=qIN8CyhYREM
Citera
2021-10-10, 23:16
Medlem
statsterrorists avatar
Oavsett hur olyckan gick till så kan det vara bra att ha följande saker i åtanke:

1. Människors hjärnor och hjärnfunktion kan 'störas' (för att uttrycka det milt) med elektromagnetiska vapen och liknande. Detta till den milda grad att de exempelvis kan ges en tillfällig blackout vilket innebär att de inte ser något och helt enkelt tappar kontrollen över situationen en kort stund.

2. Människor kan även störas av trådlös teknik. Troligen kan 'normal' trådlös teknik också i extrema fall ge upphov till liknande tillfälliga störningar (som ovan nämnt).

3. Människor kan sannolikt också med mind control-liknande vapen fås att tro att de exempelvis 'måste' (eller skall) väja för något – detta oavsett om det finns något reellt hot eller reell anledning till att väja. Deras hjärnor blir kidnappade av fjärrteknik, likt en manchurian candidate som reagerar på voice to skull som sköts/kontrolleras av den statliga AI:n.

Som en bonus kan det tilläggas att då en AI inte tänker som en människa framstår det som extra intressant i sammanhanget att Vilks nyligen gjorde ett konstverk som simulerade en bilkrasch...Därtill, även om detta är off-topic så kan man notera att det finns en viss likhet till utseendet mellan den s.k. bombmannen från Göteborg och Vilks...
Citera
2021-10-10, 23:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad sägs om granat genom taket, från en RPG uppe på bron några hundra meter innan olyckan?

Hur många millisekunder har man på sig att träffa ett fordon passerar i säg 110 km/h 5 meter rätt ner ? Det är fullständigt utopiskt skulle jag tro..
Citera
2021-10-10, 23:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
Oavsett hur olyckan gick till så kan det vara bra att ha följande saker i åtanke:

1. Människors hjärnor och hjärnfunktion kan 'störas' (för att uttrycka det milt) med elektromagnetiska vapen och liknande. Detta till den milda grad att de exempelvis kan ges en tillfällig blackout vilket innebär att de inte ser något och helt enkelt tappar kontrollen över situationen en kort stund.

2. Människor kan även störas av trådlös teknik. Troligen kan 'normal' trådlös teknik också i extrema fall ge upphov till liknande tillfälliga störningar (som ovan nämnt).

3. Människor kan sannolikt också med mind control-liknande vapen fås att tro att de exempelvis 'måste' (eller skall) väja för något – detta oavsett om det finns något reellt hot eller reell anledning till att väja. Deras hjärnor blir kidnappade av fjärrteknik, likt en manchurian candidate som reagerar på voice to skull som sköts/kontrolleras av den statliga AI:n.

Som en bonus kan det tilläggas att då en AI inte tänker som en människa framstår det som extra intressant i sammanhanget att Vilks nyligen gjorde ett konstverk som simulerade en bilkrasch...Därtill, även om detta är off-topic så kan man notera att det finns en viss likhet till utseendet mellan den s.k. bombmannen från Göteborg och Vilks...
Kan du inte hålla dig i tråden om gangstalking med de där fantasierna? Den verkliga världen är dessvärre inte imponerad.
Citera
2021-10-10, 23:21
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur många millisekunder har man på sig att träffa ett fordon passerar i säg 110 km/h 5 meter rätt ner ? Det är fullständigt utopiskt skulle jag tro..

Du skjuter i 45% vinkel. Borde inte vara något problem för en strids-tränad Iranier.
Citera
2021-10-10, 23:24
Medlem
statsterrorists avatar
Citat:
Kan du inte hålla dig i tråden om gangstalking med de där fantasierna? Den verkliga världen är dessvärre inte imponerad.

Kan inte rå för din okunnighet och ignorans.
Citera
2021-10-10, 23:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du skjuter i 45% vinkel. Borde inte vara något problem för en strids-tränad Iranier.
Någon kan säkert räkna på tidsluckan - jag gissar att det är större chans att få 7 rätt på lotto än att träffa med ett pansarskott (sköt ett själv i lumpen och det kändes som rejäl fördröjning och svårtimat) men jag är absolut ingen expert och blir gärna motbevisad.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-10-10 kl. 23:28.
Citera
2021-10-10, 23:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Någon kan säkert räkna på tidsluckan - jag gissar att det är större chans att få 7 rätt på lotto än att träffa med ett pansarskott (sköt ett själv i lumpen och det kändes som rejäl fördröjning och svårtimat) men jag är absolut ingen expert och blir gärna motbevisad.

Varken fördröjning eller långsam.
https://youtu.be/V1NJPSZZBsk

Edit: nöjer man sig med bakrutan så är det än mer troligt att skottet lyckas.
Senast redigerad av Tok-Frans 2021-10-10 kl. 23:36.
Citera
2021-10-10, 23:34
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=bFLZBQtVD-o

I denna video gör kanalen MercBenzKing en väldigt bra genomgång över hur en fullt bepansrad Mercedes S Class GUARD V12 fungerar och beter sig vid körning. Bilen väger över 4 ton och han genomför bland annat älgtestet i 100km/h samt kör runt utan luft i vänster framdäck utan problem. Detta borde ju ge någon indikation på att Range Rovern Vilks åkte i borde ha liknande köregenskaper och alltså inte bara flyga av vägen om däcket pajar. Helt klart var detta ingen olycka.
Citera
2021-10-10, 23:35
Medlem
Tok-Franss avatar
.
Citera
2021-10-10, 23:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varken fördröjning eller långsam.
https://youtu.be/V1NJPSZZBsk

Edit: nöjer man sig med bakrutan så är det än mer troligt att skottet lyckas.

Ja shit den var snabb - inte alls som jag minns det.
Citera
2021-10-10, 23:39
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ja shit den var snabb - inte alls som jag minns det.

Det var nog ingen RPG du skött med heller.
Carl-gustav troligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in