2021-10-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Hur är det möjligt att jorden inte är rund när du ser bevisen som jag och andra har presenterat? Du har ingen förklaring till varför plan måste ha fyra gånger hastigheten söder om ekvatorn än norr om ekvatorn för att nå destinationen i tid. Har du aldrig tänkt på det problemet? Och sedan finns det andra problem som du inte har något svar på. Jag förstår inte hur du tänker.
Hur bevisar ett flygplans hastighet över jordytan formen på densamme?
Citera
2021-10-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Vadå animation? Satelliter går att se i verkliga livet.
Vad har du för evidens som pekar på att det skulle vara en lögn som gör att du ignorerar alla bevis som presenterats för dig och fortsätter att hävda att inga bevis för jordens runda form finns oavsett hur mycket bevis som presenteras?
Jag har visat ballonger som är satelliter.

Jag fortsätter att hävda att inga bevis finns för inga bevis har presenterats. Det finns inga.
Citera
2021-10-10, 21:35
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag har visat ballonger som är satelliter.

Jag fortsätter att hävda att inga bevis finns för inga bevis har presenterats. Det finns inga.
Nej du har hävdat att ballonger är satelliter men visat har du inte gjort. Det har presenterats hundratals bevis för rund jord här och ovasett hur många som presenterar som kommer du fortsätta att hävda att inga bevis finns.
Citera
2021-10-10, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Något som skulle kräva all min skärpa för att förstå och ev. debunka.
Tycker du tar saken från fel riktning. Poängen är att vart vi än tittar så tyder allt på att jorden är platt och stationär. Med andra ord är det globjords bevis du bör leta efter.

Varför tittar du inte på mina videos om solen jag gav dig?
Citera
2021-10-10, 21:37
Medlem
Citat:
Nej du har hävdat att ballonger är satelliter men visat har du inte gjort. Det har presenterats hundratals bevis för rund jord här och ovasett hur många som presenterar som kommer du fortsätta att hävda att inga bevis finns.
Jag har hävdat att det enda bevis för satelliter är ballonger.

Inte ett enda bevis för en sfärisk jord har presenterats.
Citera
2021-10-10, 21:38
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag har hävdat att det enda bevis för satelliter är ballonger.

Inte ett enda bevis för en sfärisk jord har presenterats.
Fortsätt att hävda att inga bevis presenterats. Det är fortfarande en lögn oavsett hur många gånger du upprepar det.
Citera
2021-10-10, 21:40
Medlem
Citat:
Fortsätt att hävda att inga bevis presenterats. Det är fortfarande en lögn oavsett hur många gånger du upprepar det.
Vad har jag ljugit om?
Citera
2021-10-10, 21:41
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Vad har jag ljugit om?
Du har ljugit om att inga bevis presenterats trotts alla hundratals bevis som presenterats hittills.
Citera
2021-10-10, 21:43
Medlem
Citat:
Hur bevisar ett flygplans hastighet över jordytan formen på densamme?
Om jorden är platt är avstånden mellan kontinenterna så stora att ett plan måste flyga i 2800 km / h för att komma fram i tid. Inget passagerarflygplan har en sådan hastighet, och det betyder att kontinenterna måste vara mycket närmare varandra för att flygtiden ska vara korrekt, och då måste jorden vara rund.
Citera
2021-10-10, 21:44
Medlem
Citat:
Du har ljugit om att inga bevis presenterats trotts alla hundratals bevis som presenterats hittills.
Argument för jordens påstådda sfäriska form har presenterats som inget bevisar, jag har således inte ljugit.
Citera
2021-10-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muskrut
Tycker du tar saken från fel riktning. Poängen är att vart vi än tittar så tyder allt på att jorden är platt och stationär. Med andra ord är det globjords bevis du bör leta efter.

Varför tittar du inte på mina videos om solen jag gav dig?
Vad sägs om södra korset som står rakt i söder hela tiden, medan södern är i alla möjliga riktningar på en platt jord.

Om solens gång är som alla flatjordare påstår, vil man i Ushuaia långt söderut i Argentina aldrig att kunna se solen i söder, och så är det inte.

Sedan har jag inte ens nämnt midnattssolen i Antarktis och flygningar mellan kontinenterna söder om ekvatorn.

Varför är det inte tillräckligt med bevis?
Citera
2021-10-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Om jorden är platt är avstånden mellan kontinenterna så stora att ett plan måste flyga i 2800 km / h för att komma fram i tid. Inget passagerarflygplan har en sådan hastighet, och det betyder att kontinenterna måste vara mycket närmare varandra för att flygtiden ska vara korrekt, och då måste jorden vara rund.
Så om kontinenterna är närmre varandra hur bevisar det är jorden är sfärisk? Det bevisar väl bara att kontinenterna är närmare varandra.

Argumenten du för är exempel på hjärntvätt. Inget i det du sa visar på jordens form, det är ett antagande som du gör.

Ett liknande exempel är med fartyget som försvinner ned för horisonten. Inget i det säger att jorden är rund, det är bara ett antagande om orsaken till en effekt. Du har blivit lärd att effekten visar att jorden är en sfär, men i själva verket visar det bara att fartyget försvinner ned för horisonten. Den runda jorden går inte att observera någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in