Citat:
Blir nog fängelse. L var inte psykotisk utan hon visste vad hon gjorde och vilka konsekvenser det skulle få.
F ö verkar du ha problem med att landa i vem det är som skjutit vem, och vad det säger om en person att man avrättar någon. Du pratar om Es karaktär, och drar upp en massa detaljer som kommer från en borderlineare som bevisligen inte är pålitlig.
Vad tycker du det säger om Ls karaktär att hon går från förhållande till förhållande (som alla pajar ihop), bedrar sina partners, ljuger återkommande, har omfattande kontakter med psykvården (som hon också ljuger för), missköter sin medicinering, försöker få ut mer medicin är hon har rätt till, o s v? Allt detta toppar hon med att avrätta en person som ber henne att gå därifrån.
F ö verkar du ha problem med att landa i vem det är som skjutit vem, och vad det säger om en person att man avrättar någon. Du pratar om Es karaktär, och drar upp en massa detaljer som kommer från en borderlineare som bevisligen inte är pålitlig.
Vad tycker du det säger om Ls karaktär att hon går från förhållande till förhållande (som alla pajar ihop), bedrar sina partners, ljuger återkommande, har omfattande kontakter med psykvården (som hon också ljuger för), missköter sin medicinering, försöker få ut mer medicin är hon har rätt till, o s v? Allt detta toppar hon med att avrätta en person som ber henne att gå därifrån.
En mycket märklig tråd, det här, jag har aldrig varit i en tråd där så många kallar mord för "avrättning". Och som jag ser det, är det en del i denna tråd som har mycket svårt att inte blanda in sina egna känslor hela tiden, och de blir dessutom förbannade på de som INTE blandar in några känslor.
Ni förstår ju inte vad en ANALYS är......
.Och det har upprepats gång på gång att anhöriga inte bör läsa här på Flashback, om de finner det jobbigt.
Menar du att ALLA som har kontakt med psykvård senare kommer att "avrätta" någon i sin närhet??
Menar du att ALLA med psykbesvär ljuger och manipulerar?
Hur kan du, och andra här vara sååå sääääkra på att just L gör det?? Utan att ni verkar ha ett uns av utbildning inom psykvård eller annan akademi.
Sedan kanske det inte är det smartaste att be någon att lämna (om än sitt mycket tillfälliga hem), mitt i natten, skitfull, och mitt i skogen. Det hade väl varit smartare om E hade gjort det, med ett flertal nära anhöriga i närheten, och tagit tag i vräkningen dagen efter. Alternativet att ringa polis fanns ju också.....