Citat:
Ursprungligen postat av
ManManne
Jag skrev om heroin och krack för att hitta din gräns. Menar inte att det är samma sak.
Har jag nu varit tillräcklig tydlig med min gräns? Jag har inte förespråkat tvång att ta heroin, och jag har inte heller förespråkat tvång att ta vaccin. Alla medborgare ska ha rätt att tacka nej till både heroin, crack och vaccin.
Citat:
Ursprungligen postat av
ManManne
Tycker att du borde inse att hur öppet samhället är inte på något vis bör sammankopplas med vaccinationsgraden.
Jo, jag tycker nog att det bör finnas ett samband mellan vaccinationsgrad och öppenhet. Men det bör handla om frivillig vaccinering. Alltså, när alla som önksar ta vaccin har fått vaccin, så är det dags att öppna samhället. Det fungerar inte att ha restriktioner för att skydda människor som frivilligt har valt bort vaccinet.
Problemet just nu, är inte dom människor som har avstått vaccin. Problemet är dom riskgrupper som fick vaccin tidigt, och vars skydd nu avtar. Det är dags att sluta slösa resurser år att pressa ovilliga medborgare att ta vaccin. Istället behöver resurserna nu riktas till riskgrupperna.
Citat:
Ursprungligen postat av
ManManne
Att det är väldigt oetiskt. Säg att ingen vaccinerar sig mer. Ska samhället aldrig öppnas då?
Jo. Samhället kan öppnas. Dom som har valt bort vaccinet får skylla sig själva.