2021-10-10, 17:42
Medlem
TheDarkCats avatar
Hej flashback ligger inlagd på sjukhus nu pga att jag haft panikattacker som har kommit helt utan anledning nu undrar jag om ni som har haft samma sak hur ni gör för att få bort det och. Förstår inte varför jag får det utan anledning vad kan det bero på? Försök hjälp mig så är ni snälla/thedarkcat
Citera
2021-10-10, 17:53
Medlem
Med tanke på vården på våra sjukhus så kan du lika gärna knalla hem och skita i vad dom säger. "Ta en promenad" "Börja röra på dig mer" Bara ren idioti..... dom kan väl lösa våra problem istället för att låtsas vara någon på domdär vikväktarna...
Citera
2021-10-10, 17:55
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LALLAREN666
Med tanke på vården på våra sjukhus så kan du lika gärna knalla hem och skita i vad dom säger. "Ta en promenad" "Börja röra på dig mer" Bara ren idioti..... dom kan väl lösa våra problem istället för att låtsas vara någon på domdär vikväktarna...
Håller helt med dig.
Är det bättre att jag skrivs ut än att vara inlagd eller vad menar du?
Citera
2021-10-10, 17:56
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LALLAREN666
Men samtidigt ska ju dom hjälp mig om jag är inlagd det är det dom är till för.
Citera
2021-10-10, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Hej flashback ligger inlagd på sjukhus nu pga att jag haft panikattacker som har kommit helt utan anledning nu undrar jag om ni som har haft samma sak hur ni gör för att få bort det och. Förstår inte varför jag får det utan anledning vad kan det bero på? Försök hjälp mig så är ni snälla/thedarkcat

Panikattacker brukar ju vara konsekvenser av antingen stress under lång tid eller droger. Din hjärna talar om för dig att det är dags för en livsstilsförändring. Sjukvården kan väl inte egentligen göra mycket åt det.
Citera
2021-10-10, 18:03
Medlem
LittleFishs avatar
Jag hade en period under en vecka jag var väldigt stressad i själen. Fick tre distinkta panikattacker. Som ett brev på posten. Förstod det egentligen inte för ens efteråt men mycket problem på det mentala planet och kroppen visar en fysiskt att nått inte är som det ska. Ser det lite som en flight och fight respons. Ignorerade alla blinkande varningssignaler för länge såsom tung stress och press från jobb. Stressen hade pågått i flera månader. Sjukskrev mig i en vecka. Inte för det är en långvarig lösning men för att det behövdes för stunden. Är fullt medveten om att en rigorös omläggning av mitt liv behövs.
Senast redigerad av LittleFish 2021-10-10 kl. 18:06.
Citera
2021-10-10, 18:05
Medlem
Citat:
Håller helt med dig.
Är det bättre att jag skrivs ut än att vara inlagd eller vad menar du?

Personligen hade jag traskat därifrån direkt, men det är ju skillnad på människa och människa.
Citera
2021-10-10, 18:11
Medlem
Citat:

Läs på hur man kan hantera panikångest. Det känns hemskt när de kommer men det är som sagt hjärnan som säger till att det blivit för mycket. När du lärt dig hantera ångestattackerna bättre kommer de minska av sig själv. Hur man hanterar dem: handlar om att fokusera djupt på enbart andas, dvs finta bort hjärnan
Citera
2021-10-10, 18:15
Medlem
Citat:
Inom vården förvarar de dig bara och ger dig ro i tablettform för stunden. Det löser inte själva problemet Det är mer av en flykt ifrån problemet.
Sorry men. Så är det.
Klart ångesten inte kommer utan anledning. Det är bara du som inte kan greppa den. Inre stress press och sådan skit smäller på ångesten utan att du själv takemässigt hinner med. Lugn och ro, behöver du. Frisk luft. Tid att bara vara. Plats att andas. Därifrån kan du ta det.
Lycka till!
Citera
2021-10-10, 18:20
Medlem
proconsuls avatar
Panikångestattacker har väl ingen direkt påtaglig anledning, det ligger i diagnosen vad jag förstår.
Något är oerhört skrämmande, oklart vad. Om man visste det kunde man ju tagit itu med orsaken.

Inse att det inte är farligt. Du kommer inte att dö. Acceptera känslan och låt den passera.
Citera
2021-10-10, 20:19
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Hur ser ditt liv ut, stressar du mycket? Har du jobb?
Citera
2021-10-10, 23:35
Medlem
Citat:

tio miljoner träffar om man söker på "traumatic brain injury" + "anxiety"

Alltså mycket möjligt din skallskada är orsak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in