2021-10-10, 16:35
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettokizz
Mest troliga är att en detonation inuti bilen har hänt.

Varför är det mest troligt?
Senast redigerad av Beckisbarnet 2021-10-10 kl. 16:40.
Citera
2021-10-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Varför det mest troligt?

Bilar börjar väl inte brinna så fort dom krockar? Samt att denna bil är väl byggd för att sånt inte ska kunna hända alltså börja brinna vid krock?🤔
Citera
2021-10-10, 16:42
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Bilar börjar väl inte brinna så fort dom krockar? Samt att denna bil är väl byggd för att sånt inte ska kunna hända alltså börja brinna vid krock?🤔

Ja- det är exakt så jag också har tänkt, som du skriver. Jag frågar eftersom det är bra att resonera om vad som är mest troligt. Av det jag har läst i media har ingen ifrågasatt hur fordonet kunde börja brinna så våldsamt, jag såg den svarta och tjocka rökpelaren från olycksplatsen. Mycket märkligt tycker jag.
Citera
2021-10-10, 16:47
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Den brann redan innan kollisionen träffad av ett pansarskott några sekunder tidigare.

Vittnet tillika bonden, som intervjuades i tv sa att följden var;

Kraftig smäll
Utdraget tjut från däcken
Kraftig smäll

Så, det ger vid handen att det började med en typ av explosion.. Glöm däcken.. Låter mer som en kinapuff. Något kraftigare i explosionsväg har hänt.
Citera
2021-10-10, 16:53
Medlem
Det enda som jag inte förstår att detta hände på en trafikerad väg från båda hållen så att säga. Så det måste ju finnas vittnen/vittne som sett hela händelseförloppet. Man kan väl inte lyckas att tysta ner allt?
Citera
2021-10-10, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men vet vi alls hur bilen såg ut efter kraschen? Det enda jag sett är bilder av bilresterna efter branden, men då har väl troligen all aluminium i kaross etc smält och kollapsat?
du har fel mvh gillis
Citera
2021-10-10, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Varifrån kommer uppgiften om att det tog 4 minuter för följebilen att komma fram?

Den enda rimliga förklaringen som jag kan komma på vore att följebilen var upptagen med att hålla koll på eller att jävlas med ett misstänkt fordon under tiden som den andra bilen avsiktligen ökade avståndet till den föreställda faran.

Det ökar i så fall trovärdigheten att man skulle ha kört väldigt fort men kan även ha skapat ett utmärkt tillfälle för någon i polisbilen att ta livet av allihop om det nu fanns någon som hade sådana avsikter.

T ex: - Du har knullat min fru!! / Pedofilgubben är stor!! [Ratten vrids]
Måste vara tjänstefel att tappa kontakten med skyddsobjektet.
Citera
2021-10-10, 17:06
Medlem
Citat:
Det enda som jag inte förstår att detta hände på en trafikerad väg från båda hållen så att säga. Så det måste ju finnas vittnen/vittne som sett hela händelseförloppet. Man kan väl inte lyckas att tysta ner allt?

Väldigt gles trafik enligt vittnen.
Det verkar vara de i bilen som blev omkörd som möjligen såg olyckan.
De som sa att de såg rök från bilen innan den sladdade över vägen.
Just det där med rök är lite konstigt. Med ABS låser inte bromsarna upp.
Det som har kallats däckexplosion ger i sig ingen rök. Det är bara luft som lämnar däcket hastigt.
Så något speciellt måste ha hänt.
Om de nu har sett rätt.
Vittnen har i alla tider givit ganska märkliga iakttagelser. Det brukar nästan bli mer förvirrat ju fler de är.
Man måste säga att ryssarna med sina dashcams inte är helt fel ute.
Citera
2021-10-10, 17:07
Medlem
Jävlar om det här bevisas va ett attentat och dom försökt mörka. Då kommer väldigt många människor bli kraftigt förbannade så trött på lögner och mörkningar nu med sekretess som hänvisning varför. Gå ut och tala om för folket som äger det här landet vad som har hänt och vilka som har gjort det. Allt skit för att skydda nån politisk agenda så folket inte ska fatta hur illa det är här i Sverige nu, men vi har redan fattat många har gjort det blir bara värre om som ska ljuga om sånt här fast alla fattar!
Citera
2021-10-10, 17:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoboGillis
du har fel mvh gillis

Hur kan man ”ha fel” när man ställer en fråga?
Vi försöker igen och ser om du vill svara istället för att vara dryg:

Men vet vi alls hur bilen såg ut efter kraschen? Det enda jag sett är bilder av bilresterna efter branden, men då har väl troligen all aluminium i kaross etc smält och kollapsat?
Citera
2021-10-10, 17:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Enligt polisen finns det vittnen som sett hela förloppet - men de kanske inte är så sugna på att berätta alltför mycket innan utredningen är klar.
Citera
2021-10-10, 17:45
Medlem
Bara nyfiken vilka scenarior angående olyckor som kan ha vållats till denna händelse.

Polisen; däckexplosion orsakat, och jag tror alla som är insatta och blivit utsatta för en däckexplosion i livet vet att detta är inte möjligt till denna händelse.

Livvakt somnat/sjukdom; tror inte heller troligt dels då deras jobb är att skydda liv och tror ej att man då sover i tjänst och inte heller i bil. Skulle ens livvakten ha drabbas av något så tror jag co-driver löst situationen och säkerligen har det i sin utbildning.

Djur på vägen; tror inte heller livvakten skulle veja för djur och utsätta sin kollega samt personen han skyddar. Skulle ett djur dyka upp så tror jag dom blivit lärda att fortsätta köra sin 4,5ton bepansrade bil rakt igenom djuret så att säga.

Finns det fler saker man kan antyda till att detta är en olycka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in