Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag har varit inne på detta flera gånger!
Det enda som betyder något är att "Hanna" har sagt att hon hörde ljud från en bil! Det behövs egentligen inget mer. "Hanna" kan ha blivit "ledd" av Lockerudvittnet att prata om flera bildörrar och en bil som åkte iväg (men i så fall av allt att döma bara på den punkten), men det är ju till syvende och sist av underordnad betydelse, eftersom "Hanna" hela tiden har placerat just en bil på Ekuddenvägen.
"Hanna" hörde ljud från en bil. Lockerudvittnet såg och hörde en bil i hög fart i ett mycket passande tidsfönster. Vi behöver inte mer.
Du tycker inte det är konstigt att inget av de här två berättelserna inledningsvis INTE innehåll något om att en bil kört iväg si eller så? Men först senare dyker det upp "huxflux".
Läste klart Mardrömmen i Mariestad idag. Det var ju inte en bok, det var ett långt reportage, fullt av tveksamheter när det gäller fakta.
Jag blev riktigt besviken. men några saker dök upp. Helena ringde UA och gick sedan "tillbaka till stan". Var ringde hon ifrån då?
UA hade en vän hemma som bråkat med sin pojkvän. Vem var det? När lämnade den vännen. Hon ska ha varit där när Helena ringde. Vem var pojkvännen? Var var han? Var tog de båda vägen?
Var befann sig UA:s nya pojkvän TP vid det här tillfället? Var han också på Hällristningsvägen? Fanns det fler på den platsen vid den tidpunkten, förutom de två ungdomarna i bilen strax utanför?
UA säger i boken att hon inte minns vilka som var med i bilen från Töreboda, samtidigt anges det av författtaren mer eller mindre i detalj vilka dessa var. Tex MaÖf, PeVid, osv. Men vem körde bilen?
Visst, tragiskt, men jag kände inte till att PaRu dog i självmord, som författaren beskriver det som , och att han angett sig själv till polisen för att bli utredd och därmed rentvädd, som hon skriver.
Den här diskussonen är som en middagskonverstation där det inte funkar att säga - har du inte varit med på den andra middagarna är du inte kvalificerad att vara med och prata. Vi måste inse att folk vill prata utan att läsa 250 timmar bakåt i diskussonen och analysera det.