2021-10-09, 20:12
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausererik
Finns ju mängder med klipp på youtube där hamas och hizbolla bla attackerar amerikanska bilar och där slutresultatet liknar det som hände med Lars Vilks bil. De är mästare på att placera ut maskerade bomber och sprängmedel. I Sverige har vi inga referensramer så vi fattar tydligen ingenting, trots att alla fakta ligger helt synliga på bordet. Med Lars Vilka död så kom mellanöstern på riktigt till Sverige. Hoppas alla fattar det nu! Speciellt inom det vänsterliberala etablissemanget.

Från det mest harmoniska samhället på jorden till europas mest våldsamma på 10 år!
Länka gärna till något sådant klipp.
Citera
2021-10-09, 20:16
Medlem
Varför brann det så onaturligt länge (tror jag) med en så otrolig hetta så allt verkar ha smält?
Var lastbilen lastad med lithiumbatterier istället för rockwool?
Citera
2021-10-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
De är en lång historia som e svårt att dra bara sådär men läs mina tidigare inlägg så km du få en hint

Ja det ska jag absolut göra när jag orkar leta lite. Tycker sånnt här är jävligt intressant om det nu är ungefär vad jag tror att det kan vara.

Du lär säkert höra av mig framöver
Citera
2021-10-09, 20:29
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rich-broke
Jag tror att vi måste tänka lite åt andra hållet och titta på skadorna på lastbilen.
På filmen från Facebook som filmats av en yrkesförare efter att vägen öppnats, sök på Pe**a *ääntyi där *=k.

Där ser man att Vilks bil haft markkontakt ända in i kollisionen. Den har alltså träffat lasbilsfronten snett framifrån. Oavsett bilens vikt så får den inte hytten att lossna från chassit när kraften kommer därifrån.
Vilks bil kan inte heller ha tryckt in framstammen på linken (den första trailern som är kopplad på dragbilen).

Hur kan då hytten lossna av en kraft som verkar framåt i lastbilen färdriktning samtidigt som linken skadas av en bakåtriktad kraft?
En kraft så stark att den till och med enligt vissa i tråden separerat dragbilen från linken.

Vändskiva och kingpin håller utan problem för de krafter som uppstår horisontellt. Den kopplingen svagaste punkt är när den utsätts för belastning vertikalt, eller med andra ord rakt upp.

Något har alltså orsakat en oerhört stark kraft som samtidigt verkat åt flera håll och det bör ha skett bakom framaxeln på lastbilen eftersom även den lossnade.

Den som tror att ett punktera däck på Vilks bil orsakar en energi så stark att den åstadkommer det jag beskriver här ovanför har en stark övertro på Range Roverns tyngd och styrka. Den kan helt enkelt inte komma i den hastighet som krävs för att åsamka lastbilen de skadorna.

Att föraren av lastbilen är förd till Lunds sjukhus där det duktiga på neurologiska skador pekar i samma riktning som övriga indicier. En explosion under/bakom hytten som river lös hyttväggen från stålstrukturen den är byggd på samtidigt som hytten får en luftfärd skulle garanterat ge vem som helst både benbrott och en kraftfull whiplash.

Jag tror fortfarande att de upptäckte faran och försökte gira undan och ut ur skottsektorn men skottet kom och träffade lastbilen samtidigt som kollisionen ägde rum.

Man har även lagat vägkanten utanför beläggningen på höger sida, strax framför lastbilen....

Länka direkt till filmen.
Citera
2021-10-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraskojaren
Varför brann det så onaturligt länge (tror jag) med en så otrolig hetta så allt verkar ha smält?
Var lastbilen lastad med lithiumbatterier istället för rockwool?

Det hände en märklig händelse i Rom förra helgen där en gammal klassisk bro över Tibern konstruerad helt i stål tog eld och brann upp i en otrolig hetta. Många anar att DEW vapen har använts.

sökord: iron bridge Rome
Citera
2021-10-09, 20:44
Medlem
Rasisterna vill så gärna det är mord 🤣

Vem vill döda en gammal gubbe som ändå kommer dö snart 😔
Citera
2021-10-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiefadern
Ah, stämmer att kofångaren är intakt, tänkte inte på det.
Har de alltså haft sån otur att ha hamnat precis i mellanrummet på däcken i släpvagnen så bilen först i princip kapades till en cab och sen blev överkörda av släpets bakdäck?

Låter som att de måste ha kört i 250 för att något sånt ska kunna hända, det är min enda tanke.
Sjuka krafter att mosa en bepansrad bil så pass mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det är det enda rimliga ja. Hur fort bilen måste ha färdats för att kunna hamna under lastbilen vet jag inte men det skulle nog räcka med ganska låg hastighet, lastbilen hade ju också en hastighet.

Bilens uppgivna maxhastighet är bara 177 km/h.
Citera
2021-10-09, 21:09
Medlem
år
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jamenvisst - Det är rätta takterna för konspirationsforumet - det enda alternativet till att det handlar om en konspiration är att det är två konspirationer (attacken och sen en mörkläggning av polisen…).
Och detta har du kommit fram till innan det ens är utrett - applåder!!

Varför skulle slumpen inte vara precis lika slumpmässig när det gäller människor som har personskydd?

Här är en lista med 25 presidenter och andra statsöverhuvuden som har avlidit i flygolyckor - tror du inte på det heller??

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_heads_of_state_and_government_who_died_in_ aviation_accidents_and_incidents

En lista som spänner över nästan 90 år.....och ?
Citera
2021-10-09, 21:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
år

En lista som spänner över nästan 90 år.....och ?

Det visar ju att det du avfärdar som närmast omöjlig slump de facto sker relativt regelbundet..
Förstod du inte det?

Om en statsledare dör vart tredje år i flygolyckor - varför skulle inte en (beklagar men jag fann honom) halvdan konstnär kunna dö i en freak accident också??
Citera
2021-10-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Eftersom lastbilens kofångare inte är skadad har det inte skett någon frontalkollision. Slutsatser följer alltså av ett felaktigt antagande. Dessutom bredsladdade bilen. Varför lossnade dragaren och varför mosades bilen? Kanske för att bilen hamnade under lastbilen.
Stötfångaren som syns på den här bilden från platsen
Bild1 https://imgur.com/gallery/PNEV0hQ
finns inte någonstans på den här bilden
Bild2 https://imgur.com/gallery/GhE2irT

Att det är rätt typ av lastbil på bild 2 ser man på pressningen i plåten där ordet Transport avslutas på bild 1.

Stötfångaren som ligger på bild 1 hör alltså till Vilks bil vilket verkar stämma om man jämför med Bild3 https://imgur.com/gallery/i7LyRx3

Men då öppnar det upp för en ny fråga, hur kan den vara så pass oskadd?
Citera
2021-10-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Länka direkt till filmen.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=926476934962029&id=1000279919 30031&sfnsn=mo
Citera
2021-10-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Mycket intressant alternativ teori, en av de bästa och mest trovärdiga jag läst i tråden - om nu
inte bilkraschen är en olycka, utan orsakad av yttre påverkan.

Din kunskap om lastbilens konstruktion och även erfarenhet av efterarbetet efter tidigare kollisioner
och olyckor bidrar även till att jag upplever det som ett plausibelt och tänkbart händelseförlopp.

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in