2021-10-09, 20:01
Medlem
Hur många skott? Är det livshotande? Någon måste veta mer.
Citera
2021-10-09, 20:04
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Händelserikt område, trodde Hässelby var lite fint? Fingäng som skjuter hus och ben eller?

Hässelby villastad är nog fortfarande rätt så fint och rikt område. ( Kanske inte länge till) skjutningar är inte bra för bostadsförsäljning.

Men runt stationen Hässelby strand har det gott ner sig mer och antar att ”gårdarna” spillt över dit.

Är bara en liten station i mellan som sagt
Citera
2021-10-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Inte alls förvånande. Hässelby gård är ett litet Irak. Bara invandrare från Mellanöstern där. Med största sannolikhet kopplat till tidigare skjutningar som skedde nära stationen bredvid för inte så längesen, Hässelby strand.

(FB) Skottlossning i Hässelby strand, flera poliser på plats (2021-10-03)

(FB) Skottlossning mot ett hus i Hässelby Strand, Stockholm 2021-09-28

(FB) Skottlossning i Hässelby strand. En skjuten. (2021-08-06)

Alla är rätt så nära inpå varandra på hösten här.

Benet denna gång också troligtvis

Betvivlar att du har koll på befolkningen med tanke på vad du skriver. Hade denna skjutning ägt rum i Smedshagen hade din beskrivning stämt bättre. Vad som däremot stämmer om Hässelby Gård är att det är ett socioekonomiskt utsatt område som har stor del invandrare men från många delar av världen och tyvärr har området haft många skjutningar om man tittar över 5-6 års tid.
Citera
2021-10-09, 20:19
Medlem
hämnd för huggen på krogen?
Citera
2021-10-09, 20:21
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
hämnd för huggen på krogen?
Husbys hyenor?
Citera
2021-10-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Husbys hyenor?

gissar bara, jag har ingen aning
Citera
2021-10-09, 20:25
Medlem
Citat:
Inte alls förvånande. Hässelby gård är ett litet Irak. Bara invandrare från Mellanöstern där. Med största sannolikhet kopplat till tidigare skjutningar som skedde nära stationen bredvid för inte så längesen, Hässelby strand.

(FB) Skottlossning i Hässelby strand, flera poliser på plats (2021-10-03)

(FB) Skottlossning mot ett hus i Hässelby Strand, Stockholm 2021-09-28

(FB) Skottlossning i Hässelby strand. En skjuten. (2021-08-06)

Alla är rätt så nära inpå varandra på hösten här.

Benet denna gång också troligtvis

Bor du här? Jag har bott här hela mitt liv. Fortfarande samma grabbar kvar, och deras yngre bröder. Inget konstigt...
Citera
2021-10-09, 20:27
Medlem
Ambulansen fick poliseskort till sjukhuset. Kan det vara att dom är oroliga att dom ska bli attackerade på vägen eller är det ett vanligt förfarande?
Citera
2021-10-09, 20:27
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosayomerta
Bor du här? Jag har bott här hela mitt liv. Fortfarande samma grabbar kvar, och deras yngre bröder. Inget konstigt...

Aldrig bott där nej. Var runt i området för 7-8 år sedan ett par gånger och jag minns hur det var. Ifall det är förändrat eller ej sedan dess får vara. Jag minns vad jag minns helt enkelt.
Citera
2021-10-09, 20:29
Medlem
Stevie1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosayomerta

Vilka grabbar & bröder syftar du på?
Citera
2021-10-09, 20:32
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Aldrig bott där nej. Var runt i området för 7-8 år sedan ett par gånger och jag minns hur det var. Ifall det är förändrat eller ej sedan dess får vara. Jag minns vad jag minns helt enkelt.

Har jobbat i dessa områden, och skillnaden mellan Hässelby Strand och Hässelby Villagård kunde inte vara större. Hässelby Gård är nåt slags mellanting, men där det finns hyresrätter sprider sig 'strand.

Så att det är Strand nu är inte förvånande, det som förvånar lite är att 'Gård eller faktiskt 'Villastad inte syns mer i media. Det är gångavstånd - precis som mitt Rissne hade till Rinkeby innan jag flyttade väck. Men det tog inte ens 10 år där jag bodde där innan man såg tendensen. Och drog som en avlöning.
Citera
2021-10-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hur många skott? Är det livshotande? Någon måste veta mer.

Enligt vittne till expressen 4-5 skott. Skadeläge okänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in