2021-10-09, 17:50
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
OM han hade avlidit av Covid-19 hade jag firat med en flarra av den dyraste av Champagne!

Ja. Mattias Karlsson är en fjant - varför tillägna en hel tråd åt det? Finns absolut inget att hämta.

Lika trovärdig i argumentation om vaccinering och allt annat i övrigt - som hans nationalistiska tirader om fosterlandet.

Dvs. inte alls - såklart.
Citera
2021-10-09, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Vilken idiot att inte ha vaccinerat sig.

Han har ju inte hunnit.

Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Vore intressant att få lite information om hur Mattias tror sig fått Covid-19.

Politiker som träffar mycket folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Balderis
Att antivaxx som lever i sin bubbla inte förstår att den styrs av stora ekonomiska intressen.
Alternativmedicin, pillernasare och diverse heeling folk förlorar ju sin utkomst.
De fantiseras fram den ena stolligheten efter den andra. När deras påståenden och fabricerade sanningar faller som käglor pga logiskt tänkande krystas något nytt fram.

Han sade att han ville att andra som behöver vaccinet mer än honom skulle få det före.

Han vart väl mer överviktig på sistone.
Citera
2021-10-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
"Inte hunnit"? Ha ha. Vilken jäkla ursäkt. Klart han har hunnit om han hade velat!

Jag tolkar det som att han haft det lite stressigt på jobbet, så då vill han jämna ut situationen genom att belasta vårdpersonalen genom att ta upp en vårdplats helt i onödan och bidra till att de blir lika stressade som han.
Citera
2021-10-09, 19:03
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Förutom att det är helt onödigt? Nu handlar tråden om Matthias "fettorökarN" Karlsson och hans påstådda kåååviiid. Jag hoppas han tar vaccinet, om vi säger så.. 😎

Det blev lite för svårt för dig?

Jo jag hoppas att Mattias tillfrisknar å det snaraste. Han behövs för att vi ska ha en strimma hopp att det går att reparera detta land.

Jag väljer att hoppas. Du väljer att pissa på vårt fina land. Det är tydligt att du inte är född här.
Citera
2021-10-09, 19:12
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det blev lite för svårt för dig?

Jo jag hoppas att Mattias tillfrisknar å det snaraste. Han behövs för att vi ska ha en strimma hopp att det går att reparera detta land.

Jag väljer att hoppas. Du väljer att pissa på vårt fina land. Det är tydligt att du inte är född här.
Här pratar du i mot dig själv. Han skulle inte haft vård för att han varit så korkad och inte tog vaccinet. Ska han rädda landet? Du låter som en lätkränkt PK kommunist i hela tråden. Dit är vi på väg märker du inte det
Staten ska tala om för dig hur du ska göra.
Citera
2021-10-09, 19:53
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Sjukdomar som försvunnit tack vare vaccin:
Dessa är rotavirus, polio, difteri, stelkramp, kikhosta, HIB, mässling, påssjuka, pneumokockinfektioner, HPV och röda hund. Flera av dessa sjukdomar har idag helt försvunnit från Sverige.
Ja för att det är bra vaccin. För övrigt så är inte sjukdomarna utrotade. Dock är dom sällsynta i Sverige. Men värden är större än vårt lilla land.
Citera
2021-10-09, 20:06
Moderator
Meijis avatar
Kopiösa mängder med off topic inlägg raderade och varningar utdelade.

Topic är Mattias Karlssons (SD) insjuknande i Covid-19 och inte Coronaviruset eller Covid-19 generellt, inte en översikt av fetma i olika länder, inte cancer, inte polio, inte anorexi m.m.

/Moderator
Citera
2021-10-09, 20:16
Medlem
Beckisbarnets avatar
Mattias Karlsson skrev igår ett offentligt inlägg på Facebook att många som han känner har fått stora biverkningar av vaccinet och och inte kunnat arbeta flera veckor efter sprutan. Kan detta ha påverkat hans beslut att inte ta vaccinet? Han skriver dock att han uppfattar sig som icke-riskgrupp och därför har det inte varit prioriterat för honom att ta vaccinet, han har haft mycket jobb på senaste tiden skriver han.
Citera
2021-10-09, 20:36
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Mattias Karlsson skrev igår ett offentligt inlägg på Facebook att många som han känner har fått stora biverkningar av vaccinet och och inte kunnat arbeta flera veckor efter sprutan. Kan detta ha påverkat hans beslut att inte ta vaccinet? Han skriver dock att han uppfattar sig som icke-riskgrupp och därför har det inte varit prioriterat för honom att ta vaccinet, han har haft mycket jobb på senaste tiden skriver han.

Måste vara jävligt svaga polare han har isfåfall. Alla jag känner har tagit vaccinet, dom flesta fick inga bivärkningar alls, nån blev sjuk dagen efter men inte mer.

Känner betydligt fler som blivit riktigt sjuka av Covid, därbland en som dött och en annan som fått bestående men efter.
Citera
2021-10-09, 20:36
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet

Sjukt att ingen jag känner fått några biverkningar alls av vaccinet? Umgås Mattias med folk av sämre genetiskt material?
Citera
2021-10-09, 20:38
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Sjukt att ingen jag känner fått några biverkningar alls av vaccinet? Umgås Mattias med folk av sämre genetiskt material?

Jag vet inte, det är i alla fall vad Mattias Karlsson skriver.
Citera
2021-10-09, 20:56
Medlem
Snubchurps avatar
Måste ändå säga att det är bra märkligt att corona-viruset som här på Flashback av många ses som harmlöst och ett vanligt förkylningsvirus nu diskuteras med ny argumentation. Nu när Mattias blivit sjuk har man fastnat i övervikt. Om det nu är ett ofarligt förkylningsvirus bör väl inte någon i Mattias ålder bli akut sjuk av viruset?
Senast redigerad av Snubchurp 2021-10-09 kl. 21:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in