2021-10-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Faktiskt så har samtliga av våra influensavirus orsakat en pandemi under 1900-talet, även om det inte hör till ämnet.

Barn eller inte, det finns inget vetenskapligt stöd för att massvaccination mot influensa skulle minska förekomsten bland de som inte vaccineras. Precis som med covidvaccinet är inte skyddseffekten tillräckligt bra eller långvarig för att få gruppeffekter.

Märkligt då att smittskyddsmyndigheter, som kan ämnet bättre än vad du och jag gör, kommer fram till motsatt slutsats.
Citera
2021-10-09, 16:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
För att ett virus ska mutera så måste det replikera sig. Blir svårt då ingen är mottaglig på grund av vaccin. Större risk att virus muterar utan vaccin.

En bakterie är en levande organism. Tillsätter du ett gift (antibiotika) finns det risk att resistensen mot giftet ökar.

Skulle inte säga att det är samma sak.
Nu har det tvärtom visat sig att vaccinerade är mottagliga, till 80% mottagliga efter 5 månader.

En ovaccinerad infekterad person som isolerar sig blir däremot oemottaglig eller åtminstone snabbt utläkande under betydligt längre tid. Kanske på livstid. Inte heller sprider denne smitta.
Senast redigerad av LadySweden 2021-10-09 kl. 16:41.
Citera
2021-10-09, 16:39
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att viruset stannar längre i kroppen hos immunsvaga individer låter rimligt, men att du jämställer det med att en ovaccinerad frisk person är immunsvagare än en vaccinerad person förstår jag inte. Vad stödjer en sådan uppfattning?

Vaccinerade individer bör rimligen också kunna vara immunsvaga, till exempel äldre och multisjuka?

De immunsvaga borde dö av viruset i så fall och inte utgöra någon risk längre. Å andra sidan är miljön i Sydafrika, Soveto eller vad fan som helst där borta, extrem trängsel och antagligen rycker de på axlarna åt riskerna.

Sedan Pandemin har jag inte åkt hiss med andra. Går bara in i tomma hissar. I går hände det att hissen kom med en kvinna i som hade munnskydd på. Jag sa reflexmässigt, "vet inte om jag vill". Hon vara ung och snygg, sa "jag förstår dig" så vi blev bara 2 i en hissen som rymde 15, det var okej.

I Afrika skulle det stå 45 pers i samma hiss. Det är för fan ett helt annat kulturområde inte på något sätt jämförbart.
Citera
2021-10-09, 16:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Ingen mottaglig pga av vaccin? Vad pratar du om? De varianter som tar sig lättast,
förbi immunförsvaret. Vaxad som Ovaxad är de som blir kvar.
Om "vaccinet" har någon som helst effekt, så blir det de virus som tar sig förbi det skyddet
som blir kvar, och de mest spridda.

Helt vanlig evolution.

...och varifrån tror du varianterna uppkommer?
Citera
2021-10-09, 16:49
Medlem
Jag fann följande:
October 6, 2021
[]
vaccines against SARS-CoV-2 among U.S. health care workers
[]
The unadjusted rate of SARS-CoV-2 infection was
16 events per 1000 person-years in the vaccinated group and
210 events per 1000 person-years in the unvaccinated group
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2113575
Citera
2021-10-09, 16:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nu har det tvärtom visat sig att vaccinerade är mottagliga, till 80% mottagliga efter 5 månader.

En ovaccinerad infekterad person som isolerar sig blir däremot oemottaglig eller åtminstone snabbt utläkande under betydligt längre tid. Kanske på livstid. Inte heller sprider denne smitta.

Beror ju på vaccintyp och ålder m.m. Ju fler som är mottagliga desto större risk för mutationer. Så är det bara. Vacciner minskar risken, inte ökar risken.
Citera
2021-10-09, 16:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att viruset stannar längre i kroppen hos immunsvaga individer låter rimligt, men att du jämställer det med att en ovaccinerad frisk person är immunsvagare än en vaccinerad person förstår jag inte. Vad stödjer en sådan uppfattning?

Vaccinerade individer bör rimligen också kunna vara immunsvaga, till exempel äldre och multisjuka?
Jag jämför inte med ovaccinerade. Jag argumenterar emot att vaccinerade är drivande när det gäller mutationer och för att det motsatta gäller. Att vaccinering är det bästa skyddet mot att mutationer ska uppstå.
Citera
2021-10-09, 16:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Beror ju på vaccintyp och ålder m.m. Ju fler som är mottagliga desto större risk för mutationer. Så är det bara. Vacciner minskar risken, inte ökar risken.
"Under Fas 4 i maj 2021 tittade vi särskilt på en grupp studiedeltagare som insjuknade våren 2020 och som ännu inte vaccinerat sig. Genom att undersöka studiedeltagarna så regelbundet som var fjärde månad har vi unik data som visar förloppet under ett år. Resultaten visar att 80 % av de som hade milda symptom våren 2020 fortfarande, ett år senare, har mätbara nivåer av antikroppar mot SARS-CoV-2 spike proteinet. Motsvarande analyser har även gjorts i en grupp patienter som vårdades för covid-19 på Danderyds sjukhus våren 2020, och där har alla fortsatt höga nivåer av antikroppar 1 år efter infektionen.

En osäkerhet har varit om immuniteten efter naturlig infektion av originalviruset även skyddar mot de nya virusvarianterna, däribland Alpha (som tidigare kallades brittiska varianten) och Delta (som tidigare kallades indiska varianten) som står för spridningen just nu i Sverige och Europa. Vi ser att antikropparna binder också dessa mer smittsamma virusvarianter."
https://communitystudien.com/fas-4/

"Sju månader efter två doser Pfizers vaccin återstår bara 15 procent av
ursprungsnivåerna av antikroppar. Däremot har personer som haft covid-19
före vaccination betydligt högre antikroppsnivåer och långsammare nedgång.
Det visar nya resultat från COMMUNITY-studien som undersöker immunitet
efter covid-19 och vaccination.

Sedan våren 2020 pågår COMMUNITY-studien vid Danderyds sjukhus.
Huvudsyfte är att studera immunitet efter covid-19 och vaccination. Våren
2020 samlades prover in från 2 149 medarbetare, där cirka 19 procent
visades ha antikroppar efter infektion med SARS-CoV-2. Studiedeltagarna och
deras immunsvar har sedan följts upp var fjärde månad. Drygt 90 procent av
deltagarna är nu vaccinerade.

De första som vaccinerades för sju månader sedan fick Pfizer/BIoNTechs
vaccin Comirnaty. Nu visar COMMUNITY studien att dessa individer
fortfarande har mätbara nivåer av antikroppar, men att antikroppsnivåerna
halverades tre månader efter vaccination. Sju månader efter vaccination har
antikroppsnivåerna sjunkit till cirka 15 procent av den först uppmätta nivån.
De som vaccinerades med Astra Zenecas vaccin Vaxzevria fick sin andra dos
något senare och hittills har man kunnat följa denna grupp under tre
månader. Även i den gruppen ser man en tydlig nedgång i antikroppsnivåer
och cirka fem gånger lägre nivåer än efter Pfizer/BioNTechs vaccin vid
samma tidpunkt."

https://communitystudien.com/fas-5/

Det är antikroppsnivåer i fallet med sars2 som är avgörande vad gäller skydd mot smittspridning och mutationer
. T-cellsminne kan dock skydda individen mot svår sjukdom även med sjunkande antikroppsnivåer. Hittills har jag inte sett någon färdig studie gällande T-cellsminne efter vaccination, men till dess en sådan kommer säger jag att mycket tyder på att vaccinerades skydd mot riktigt svår sjukdom och död tyder på ett visst T-cellsminne.
Citera
2021-10-09, 17:11
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Jag är inte vaccinmotståndare. Jag är emot att man medvetet mördar människor för pengar,
med hjälp av en experimentell drog.

Svårt att veta vad som är en "experimentell drog", då t.ex vaccinet emot svininfluensan hade använts sedan 50-talet. Man gjorde bara en liten ändring av det......Dagens SARS-COV2 vacciner är "testade på nästan halva jordens befolkning nu!
Citera
2021-10-09, 17:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Svårt att veta vad som är en "experimentell drog", då t.ex vaccinet emot svininfluensan hade använts sedan 50-talet. Man gjorde bara en liten ändring av det......Dagens SARS-COV2 vacciner är "testade på nästan halva jordens befolkning nu!
Ja, och nu väntar vi på resultaten.
Citera
2021-10-09, 17:24
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Och har redan dödat tiotusentals.......... Enligt offentliga databaser.
Citera
2021-10-09, 17:29
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Du menar som att vi ”prenumererar” på vaccin mot influensa, cancermedicin, astmamedicin osv osv?

Är det en konspiration?

Är du måhända helt jävla efterbliven?

Hahaha vart ska man ens börja undrar man.

Så länge man inte är gammal som Jesus, är smällfet eller ingår i andra riskgrupper så klarar man sig från covid till 99%. Cancer är jävligt mycket dödligare för folk i alla åldrar riskgrupp eller inte, och man prenumererar inte på cancermedicin eller behandlingar, utan man tar dem så länge man har cancer. De som har astma har en mycket högre risk att dö utan deras medicin än vad typ 99% av befolkningens (som ej är riskgrupp) risk av Covid. Ingen jag känner prenumererar på influensavaccin. Gamlingar och andra sjuka människor har behov, men precis som med Covid-vaccinen så behöva de inte för folk utanför riskgrupp.

Andra läkemedel både tyngre och lättare har mycket snabbare halveringstid och försvinner ur kroppen. Mår man dåligt av ett läkemedel eller drabbas av biverkningar så slutar man och sen försvinner läkemedlet ur kroppen. Man kan inte bara sluta med ett vaccin om man drabbas av nåt utav det, utan har man sprutat in det så får man leva med att det finns i kroppen.

Och bland de viktigaste - man blir inte tvingad eller näst intill portad från samhället om man inte tar något av dessa läkemedel. Tar man inte covid-vaccinen som dessutom inte har testats lika ordentligt, så riskerar man att bli av med jobbet, i vissa länder blev det uppror för att ovaccinerade inte ens fick köpa mat, man kan glömma många former av nöjen osv.

Sen är det det där med att man först skulle ta en spruta. Sen två. Snart kommer man behöva ta tre och till slut årligen för att räknas som fullvaccinerad. Man vet fans inte ett skit om de här vaccinerna och vilken påverkan de kan ha, speciellt långsiktigt. Hade man testat vaccinerna ordentligt och vetat tillräckligt om dem så hade tex folk under 30 aldrig ens fått Moderna från första början, istället har de injicerat ett råttgift som kan sabba deras hjärtan. Samma med Astra för inte så längesen när helt plötsligt vissa länder bannade deras vaccin helt och i vissa länder fick bara en viss folkgrupp ta den.

Men det är ok, jag har full förståelse över din frustration när du blivit lovad och intalad en grej, men sen har det blivit nåt helt annat när du redan hunnit injicera råttgiftet i din kropp. Jag ber om ursäkt till din kropp å dina vägnar för att du kommer fortsätta ta vaccin som inte är ordentligt testade, som lett till en massa konstiga och allvarliga biverkningar, som ingen vet vilka biverkningar det kan orsaka långsiktigt och som den kommer må skit av när ni med tiden har kommit upp till er 45e spruta.
Senast redigerad av C0w 2021-10-09 kl. 17:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in