2021-10-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Mattias Karlsson, mannen som gav foliehatten ett ansikte.

Nu när han blivit allvarligt sjuk kommer dom mest otroliga påståenden om varför han inte vaccinerat sig.

Citat: ”Då jag uppfattat mig som frisk och stark utan underliggande sjukdomar har jag bara velat säkerställa att alla som kunde tänkas ha starkare behov av vaccinet skulle få det före mig”.

Citat: "Han menar att han inte hunnit vaccinera sig då han haft mycket jobb – men planerade att boka tid.
Han trodde sig ha hittat en lucka i oktober."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkGGm/sds-mattias-karlsson-svart-sjuk-i-covid-19

Planerade att boka tid? Det är väl förfan bara att boka.

Naturligtvis efterhandskonstruktioner, knappast troligt att någon går på det.
Med hans resonemang kunde "vaxning" vara särskild högt prioriterad. Frågan är om han hinner att ligga på sjukhus. Hur lång rehab behöver han? Förmodligen flera månader!
Citera
2021-10-09, 16:12
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Vaccinet har räddat livet på väldigt många. Inte helt osannolikt att vi skulle haft 50,000-100,000 covid-döda utan vaccinet och restriktionerna.

Sjukdomar som försvunnit tack vare vaccin:
Dessa är rotavirus, polio, difteri, stelkramp, kikhosta, HIB, mässling, påssjuka, pneumokockinfektioner, HPV och röda hund. Flera av dessa sjukdomar har idag helt försvunnit från Sverige.
Citera
2021-10-09, 16:14
Medlem
cerns avatar
lol ingen som diskuterar om Mattias Karlsson här?

Hur mår killen?
Citera
2021-10-09, 16:48
Medlem
Konstigt att en politiker som utger för att tänka på folkets bästa inte vaccinerar sig (oavsett anledning). Borde han inte varit först på plats för att ta vaccinet om han nu tänker på folket bästa?
Citera
2021-10-09, 16:51
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Där har du fel. Problemet med fetma är möjligtvis ännu större för samhället än vad denna pandemin är. Men nu är det faktiskt också så att feta människor riskerar att smittas och bära smittan i högre grad än normalviktiga. De tar även upp mer resurser är de vårdas för covid eftersom de blir sjukare.

Frågan är om det inte vorre bättre att bekämpa pandemin genom att svälta befolkningen än att ge dom sprutor.

För Mattias Karlsson kan det här bli början till ett nytt hälsosamt liv.

Så ja du har iofs en poäng. Övervikt och fetma är extremt stora problem idag. Jag tror det behövs insatser där. Sockerskatt. Förbud mot att ställa godis i länga rader längs kön till kassan. Obligatoriska bantningsprogram.

Men om jag får tjöta lite blir vi normalviktiga och hyfsat vältränade också sjuka. Jag har haft långtidscovid och blir fly förbannad på dem som påstår att det bara är som en vanlig influensa eller att det inte är något speciellt med covid.

Senast redigerad av Snopphanen 2021-10-09 kl. 16:53.
Citera
2021-10-09, 16:51
Avslutad
Nu har jag röstat på SD ett par val i rad. Men nu börjar man undra. När deras ledare är så slut i huvet.
Citera
2021-10-09, 17:01
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Tror jag knappast. Det är vad politikerna vill att du ska tro.

Vaccineffekten som de gärna snackar sig varma om är till stor del naturlig immunitet. Dom flesta hade redan blivit exponerade före vaccinationskampanjen startade.

Om Mattias hade valt att vaccinera sig i maj hade skyddet bara varit runt 50% vid detta laget ändå. Absolut ingen garanti för mild covid.

Det är bara vetenskap åt ena hållet. Vaccindårarna kommer få en ordentlig överraskning i vinter.

Så du som tagit vaccinet och springer omkring och slår dig på bröstet. När du blir svårt sjuk i vinter tänk då på alla gånger som vi med hjärna försökte informera om botemedlet ivermektin.

Men du som kallade oss för alla möjliga elakheter det är du som skjutit dig själv i foten.

All heder åt Karlsson som tänker själv när fårskocken skriker baaah baaaaaah
Citera
2021-10-09, 17:17
Medlem
Han säger att han inte haft tid att vaccinera sig. Vad har han då gjort med den tiden mer är rullat tumme det senaste året? Det är ju inte så att Riksdagen arbetat vansinnigt mycket, om de ens gör det i normala fall. Men nu har han haft tid att beskåda sina val och fundera på hur tufft det är att inte vaccinera sig. Tror nog han har ångrat sitt val där och märkt att alla är dödliga likväl. Det är ju ingen vanlig förkylning det här att få Covid 19 utan en helt klart dödlig sjukdom. Hoppas att han tillfrisknar snart!
Citera
2021-10-09, 17:31
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
lol ingen som diskuterar om Mattias Karlsson här?

Hur mår killen?

Han lär ju knappast må speciellt bra. Han verkar ha sluppit slangen i halsen. Än så länge. Men Covid är lurigt. Det kan gå på rätt håll och sedan vända igen. Definitivt inte helt säkert han klarar sig.

Om han nu överlever kan ha se fram emot månader av rehabilitering både fysiskt och mentalt. Han behöver dock inte oroa sig för det ekonomiska då riksdagsledamöter inte behöver jobba för att få sin ersättning.
Citera
2021-10-09, 17:44
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Vore intressant att få lite information om hur Mattias tror sig fått Covid-19.
Citera
2021-10-09, 17:45
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Vaccineffekten som de gärna snackar sig varma om är till stor del naturlig immunitet. Dom flesta hade redan blivit exponerade före vaccinationskampanjen startade.

Om Mattias hade valt att vaccinera sig i maj hade skyddet bara varit runt 50% vid detta laget ändå. Absolut ingen garanti för mild covid.

Det är bara vetenskap åt ena hållet. Vaccindårarna kommer få en ordentlig överraskning i vinter.

Så du som tagit vaccinet och springer omkring och slår dig på bröstet. När du blir svårt sjuk i vinter tänk då på alla gånger som vi med hjärna försökte informera om botemedlet ivermektin.

Men du som kallade oss för alla möjliga elakheter det är du som skjutit dig själv i foten.

All heder åt Karlsson som tänker själv när fårskocken skriker baaah baaaaaah

Det stämmer att effekten avtar och att vaccin inte ger hundraprocentigt skydd, men det gör inte "naturlig immunitet" heller.
Hade han varit vaccinerad hade han haft skydd mot svår covid.

Men du ska ialf ha cred för att du erkänner att covid inte bara är nån liten influensa. Det ska jag tänka på i vinter om jag blir svårt sjuk i covid.
Citera
2021-10-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Börskungen hänvisade till en numera känd studie. Du drar ur lögner ur arslet.

Givetvis är forskare mest skeptiska till vaccinet.

Annat är det med lättlurad hjon som dig själv. Du sväljer allt från media med hull och hår. Dagsformen svänger med Aftonbladets löpsedlar så jvla dum är du.

Borskungen hänvisar aldrig till studier.

Ontooic. bra att Karlsson ångrat att han inte vaccinerat sig. Alltid bra när högutbildade lär de obildade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in