2021-10-09, 10:54
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Och då borde i sådana fall även alla tjockisar, rökare alkoholister få betala för sin vård enligt samma logik.

Jag har exempelvis inget ansvar att betala för att tjockisar hällt i sig mängder med socker och blivit feta och sjuka. Eller?

Denna diskussion hör inte hit. Det är välkänt att alkohol, rökning, högt sockerintag är livsstilssjukdomar som det är mycket svårt att bryta. Däremot, om man har vägra att släpa sig iväg och få två shots i armen, som tar 20 minuter per gång med all reklam för detta, och all bekvämlighet som erbjuds, då har man gjort ett aktivt val.

Det är helt olika saker.
Citera
2021-10-09, 10:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastpose
Inte fejkat men vi är många som blir sjuka och vi åker inte till sjukhuset för det. Man blir ju frisk av sig själv.
Fast vårdpersonalen lägger inte in dig med slangar i näsan om du bara känner dig lite krasslig.
Citera
2021-10-09, 10:58
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Knappt någon som är vaccinerad som blir allvarligt sjuk, har han valt att inte vaccinera sig så får han skylla sig själv.

KARMA.
Citera
2021-10-09, 10:58
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad menar Karlsson egentligen? Inte tränga sig före? När jag vaccinerade mig i somras i Kista fanns det cirka 40 bås. I varje bås satt en sysslolös sköterska och halvsov. Någon enstaka person släntrade in i den gigantiska hallen och fick en spruta.

Hade Mattias Karlsson dykt upp hade han inte kunnat tränga sig före en enda person även om han försökt -- det var folktomt, det fanns ingen att tränga sig före. Jag-ville-inte-tränga-mig-före-snacket är ju rent imbecillt. Eller trodde Mattias Karlsson kanske att han skulle få sin spruta i en avlägsen by i Senegal?

Naturligtvis en dålig bortförklaring som enbart de mest imbicilla SD-boomers köper.
Citera
2021-10-09, 11:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Mattias Karlsson blev troligen smittad av sin pappa. Pappan blev allvarligt sjuk efter att ha vaccinerat sig.
Att få bältros är inte att bli allvarligt sjuk.
Lite kortisonsalva i 2 veckor och sen är utslagen borta.
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag tror att människor som fört in viruset och smittan i kroppen genom vaccin smittar andra människor.
Då tror du fel.
Citera
2021-10-09, 11:05
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Att få bältros är inte att bli allvarligt sjuk.
Lite kortisonsalva i 2 veckor och sen är utslagen borta.

Då tror du fel.
Och du tror helt fel angående bältros.
Du behöver antiviralt läkemedel inom 72 timmar
efter att de första symtomen har brutit ut.
Får personerna inte det så får de ett helvete med sjukdomen.
Senast redigerad av Rodja 2021-10-09 kl. 11:08. Anledning: Grammatik
Citera
2021-10-09, 11:08
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
"Oberoende vetenskap".

Japp. Faucci vetenskap.

Precis som med hans tokgiftiga bromsmedicin för HIV som tog kol på några stycken.

Men är man dömd som untouchable av medias ägare så kommer inget negativt fram i dagens ljus. Det är numer bara i dom ofredande hörnen på nätet som sanningen står att finna.
Citera
2021-10-09, 11:12
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Kan man överhuvudtaget kalla MK för överviktig med västerländska mått mätt? Jag känner till flertalet betydligt fetare människor som gått igenom covid utan någon större dramatik. Övervikt är förstås en nackdel men det finns så mycket annat som spelar in: brist på D-vitamin, zink, genetiska faktorer, rökning, underliggande sjukdomar, slumpen, osv...

Ofta tror jag det handlar om dolda underliggande sjukdomar. En 40 åring går sällan till dr om den inte känner att något är fel. Således tror jag säkert att MK kan ha både hypertoni, hyperlipidemi och prediabetes utan att veta om det. Det är dock enbart spekulationer.
Citera
2021-10-09, 11:16
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CynisktHelvete
Ni som tycker att han får skylla sig själv och inte bör få någon vård är riktiga svin, oavsett vad ni röstar på. Vad hände med rätten att få bestämma över sin egen kropp? Ska alla tvingas ta ett vaccin de inte vill? Kolla på vad som hände med modernas vaccin, så kanske ni förstår varför vissa är skeptiska.

Att tycka att han kostar skattepengar och inte vill betala för hans vård bevisar att ni skiter i andra och endast tänker på er själva. Hycklare.

Ni som antar att jag är vaccinmotståndare för att jag har den åsikten bör fundera på vad fan ni håller på med. Ni har verkligen tappat det helt.

Du låter som en snöflinga på vänsterkanten. Buhuu, min kropp mitt val! Jag får göra som jag vill! Det är mitt val om jag är ohälsosam och jag blir arg och ledsen om någon kallar mig tjock! Samhället ska betala för mig!
Senast redigerad av Don.C 2021-10-09 kl. 11:22.
Citera
2021-10-09, 11:18
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej det är det inte alls. Även slagskämpar och gängkriminella bör få stå för sin egen vård.

Man måste inte skada varandra. Totalt onödigt.

Det är också ett ”felaktigt” beslut så att säga.

Sedan om man inte ska ha rätt till vård som ovaccinerad så bör man rimligtvis inte behöva betala skatt heller.

Där kom den. Den episka klassikern, "då ska man inte heller behöva betala skatt". Är du medveten om att det är betydligt mer än covid-vård som ingår i skattesedeln? Då får du inte heller använda vägar, gå i skola eller universitet, få någon vård överhuvudtaget, knappt beträda någon mark utanför ditt hem, och får finna dig i att bli invaderad av ryssen varje dag.
Citera
2021-10-09, 11:21
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Där kom den. Den episka klassikern, "då ska man inte heller behöva betala skatt". Är du medveten om att det är betydligt mer än covid-vård som ingår i skattesedeln? Då får du inte heller använda vägar, gå i skola eller universitet, få någon vård överhuvudtaget, knappt beträda någon mark utanför ditt hem, och får finna dig i att bli invaderad av ryssen varje dag.
Du vill alltså påstå att en del av världens högsta skatt aktivt håller "ryssen" stången? Herrejävlar.
Citera
2021-10-09, 11:24
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
En tjockis som har hyfsad kondition och ett rörligt jobb, icke-rökare, lågtryckare från start, hyfsade kärl, är utomhus mycket och äter en varierad näringsriktig kost har förmodligen större chans att gå igenom sjukdomen smärtfritt jämfört med en rökande, stillasittande smalis med dålig kosthållning.

Hur vanlig är den kategorin? Med rörligt jobb, hyfsad kondis och varierad näringsriktig kost - hur blir man ens en tjockis (BMI > 30)? Man blir tjock av mycket kolhydrater (godis, pasta, kakor, potatis osv) - hur näringsriktigt är det? Tror att din definition av "näringskriktig kost" är det som haltar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in