2021-10-09, 08:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Han är ju inte ett amerikafetto på 350 kilo. Nej. Mattias Karlsson är fet (överviktig) men inte en fetmakoloss. Karlsson skulle nog må bättre om han gick ner 15 - 20 kilo. Det är väl så mycket övervikt han bär på. Karlsson är småplufsig
För att nå idealvikt skulle nog Karlsson behöva tappa uppemot 40kg .
Citera
2021-10-09, 08:28
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Ett bmi över 30 har han med största sannolikhet. Skulle tippa en vikt runt 115 kg. Bmi runt 32-33 kanske. Och det handlar INTE om att han gymmar så mkt.

https://www.instagram.com/p/CQ8_ZyltXOk/?hl=sv

Jag tycker han ser ut att vara tung och gymtränad, men odeffad som så många andra småbarnsfarsor. Oavsett vilket så är hans "fetma" inte en riskfaktor, det är så jävla fucking uppenbart. Herregud han är inte Edward Blom lixom.

Han ligger där han ligger för att han dumt nog inte vaccinerade sig. Bra, då kanske det får någon foliehatt att vaccinera sig.
Citera
2021-10-09, 08:29
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Ett bmi över 30 har han med största sannolikhet. Skulle tippa en vikt runt 115 kg. Bmi runt 32-33 kanske. Och det handlar INTE om att han gymmar så mkt.

Jag tror som du, men inte 115 kg, kanske 95. Dock beror det på hur lång han är också.
Citera
2021-10-09, 08:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
https://www.instagram.com/p/CQ8_ZyltXOk/?hl=sv

Jag tycker han ser ut att vara tung och gymtränad, men odeffad som så många andra småbarnsfarsor. Oavsett vilket så är hans "fetma" inte en riskfaktor, det är så jävla fucking uppenbart. Herregud han är inte Edward Blom lixom.

Han ligger där han ligger för att han dumt nog inte vaccinerade sig. Bra, då kanske det får någon foliehatt att vaccinera sig.

Bara bmi över 25 gör dig till riskgrupp och +30 definitivt..Karlsson är fet men blir proportionerligt stor istället för att bara lägga allt på kaggen. Han har tom själv sagt i intervjuer att han är överviktig och han är absolut ingen gymkille.

IVA-patienter under 70 är nästan uteslutande överviktiga.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/inlagda-pa-covid-iva-vager-11-kg-mer-an-andra-patienter
Citera
2021-10-09, 08:31
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Problemet är ju att du och Mattias inte tänker själva. Hade ni gjort det hade ni ju kommit fram till det att det är bäst att gå och vaccinera er.

Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Ser du inte vad fan som är bekymret människa? Är du Svensk? Har du möjligen missat vad som har hänt med Sverige sedan cirka 1970? Ser Sverige svenskt ut längre? Har elen blivit billigare? Hur ser det ut med dieseln du tankar? Hur var det nu med svininfluensavaccinet var det nyttigt månntro? Och har vi långtidsdata på mRna vaccinen?

Jag förstår att du har svårt att se vart allt detta leder men svaret är dig själv. Du är lat , du är oinspirerande, du tänker inte gärna själv utan klankar helst ned på andra som tänker.

Varför är du ens på flashback - för att tala om att alla andra är - "antivaxxers" , "foliehattar" , "rasister" , "nazister" , "svagbegåvade" utan aldrig någonsin ha bidragit med något eget tänkande.

Är det en meningsfull tillvaro för dig så tycker jag synd om dig.

Jag föredrar en värld där folk får tänka utan mediadrev och utan att några få familjer på världstoppen styr diskussionen kring vad som får sägas och inte till skillnad från dig.

För att jag tänker själv så blir jag kallad av dig en obildad drönare något otrevligt epitet. Nej du hade jag fått tag på en sådan som dig så hade jag för mina barns skull gjort tillvaron riktigt jvla otrevlig för dig. För det är sådana som du som gör att Svenska folket går åt helvette.

All heder åt Mattias Karlsson för att han valt att tänka själv!
… [ Visa mer ]

Problemet är ju att du och Mattias inte tänker själva. Hade ni gjort det hade ni ju kommit fram till det att det är bäst att gå och vaccinera er.

Åhh så gulligt ännu ett litet får som kallar sig själv för SVT1970 nämen vilken spännande bakgrund du måste ha.

Massinvandringen är bra. Elpriset är högt för att vi ska rädda planeten. Svininfluensavaccinet är nyttigt och det finns inga tvivel på att mRna vaccinen är den ultimata vitamininjektionen.
Citera
2021-10-09, 08:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Men det finns också en massa andra riskfaktorer. Hur vet du att Mattias Karlsson har generellt haft dålig hälsa?

Genom att titta på hans kropp. Att vara fet/överviktig är att vara metabolt sjuk, även om man inte känner sig sjuk.
Citera
2021-10-09, 08:35
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Genom att titta på hans kropp. Att vara fet/överviktig är att vara metabolt sjuk, även om man inte känner sig sjuk.

Jag håller med om att acceptansen för vad vi anser vara normalvikt har ökat, dvs den som inte anses fet idag ansågs vara fet tex 1970. Vad jag menade var att jag inte uppfattat Karsson som speciellt ohälsosam eller superfet, men jag kanske har missat en del om honom i media? Å andra sidan tjatas det ju emellanåt att minsann även vältränade och normalviktiga unga blir så sjuka i corona.
Citera
2021-10-09, 08:35
Medlem
Mattias Karlsson blev troligen smittad av sin pappa. Pappan blev allvarligt sjuk efter att ha vaccinerat sig.

Jag tror att människor som fört in viruset och smittan i kroppen genom vaccin smittar andra människor.

Jag blev smittad med svininfluensan av en person som vaccinerat sig. Hen fick feber och blev dålig. Fanns ingen annan som kunde ha smittat mig.

Jag tror många vaccinerade är riktiga smittohärdar.
Citera
2021-10-09, 08:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
"så långt ifrån normalviktig man kan komma" men sluta överdriva för att boosta din tramsiga agenda, han är vanlig småpluffsig 40-plussare, inget obese fettberg på 160 kilo.

Det räcker för att råka illa ut. Sluta att normalisera detta tack. Så onödigt att folk går och blir så sjuka i onödan.

https://www.vardfokus.se/nyheter/man-med-bukfetma-typisk-patient-pa-covid-iva/
Citera
2021-10-09, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej det är han inte.
Han är väl öl och muffinsfet kan man säga..115 pannor.
Citera
2021-10-09, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkGGm/sds-mattias-karlsson-svart-coronasjuk

“Idag fick jag iaf det glädjande beskedet att infektionen inte längre tycks fortsätta expandera i mina lungor och att den akuta faran för mitt liv därmed tycks vara avvärjd för den här gången”, skriver han i inlägget.

Ska vi anta att han inte var vaccinerad? Känns som att han hade nämnt det i sitt inlägg annars...
Väldig tråkigt att höra eftersom jag känner honom
Citera
2021-10-09, 08:37
Medlem
Han är väl öl och muffinsfet kan man säga..115 pannor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in