2021-10-08, 23:29
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det speciella med Corona är att man inte vet hur sjuk man kan bli av viruset, det är väldigt individuellt bortsett från de givna riskgrupperna då såklart. Mattias insjuknande är ett exempel på detta.

Jag tror att efter en tids läsning här på Flashback så måste man inse att de som är kraftiga motståndare till vaccinet har bestämt sig för gott, finns absolut inget som skulle förändra deras syn oavsett vad som lades fram. Därför är det ingen större idé att diskutera saken.

Precis så är det. De är mer rädda för vaccinet än för själva sjukdomen. Ingen idé att diskutera vaccin med dem.

Mattias Karlsson är väl lite överviktig men inte just mer än medelsvensson. Och det finns exempel på unga och vältränade som blir allvarligt sjuka. Och halvunga och ganska vältränade som jag, som fick långtidscovid. Det finns alltså fler anledningar att vaccinera sig än risken att dö.
Mattias pappa har tydligen bältros och den hade aktiverats av vaccinet mot covid. Därför väntade han med att vaccinera sig. Men det finns vaccin mot bältros och det smartaste om han var rädd att också få bältros hade varit att ta den vaccinen först och sen vaccinera sig mot covid.
Citera
2021-10-08, 23:29
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Jag trodde rapsolja var nyttigt. Har jag fel?
Du har fel. Även vegetarian gurus börjar gå ifrån fröoljor.
Citera
2021-10-08, 23:31
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Många av experterna här inne menar ju att coronan är ett harmlöst virus och det är endast gamla och sjuka som kan bli allvarligt sjuka, hamna på IVA eller dö, som
vilket förkylningsvirus som helst. Mattias stämmer ju inte in på detta och därför vill man ju gärna ha experternas förklaring till varför Karlsson blivit sjuk.

DET ÄR INGET HARMLÖST VIRUS och det är inte bara gamla och sjuka som hamnar på IVA. Experterna här inne är inte experter.
Att Mattias åkte på svår covid kan ha med övervikt att göra.
Citera
2021-10-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Knappt någon som är vaccinerad som blir allvarligt sjuk, har han valt att inte vaccinera sig så får han skylla sig själv.
Fast nu kommer han få antikroppar och det är bättre än vaccin! Han är på bättringsvägen seru!
Citera
2021-10-08, 23:36
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basn
Enligt artikeln i expressen har han inte hunnit vaccinera sig. Alltså ovaccinerad, vad nu det betyder i sammanhanget när även vaccinerade blir sjuka.
Inte hunnit? Jo tjena, han kunde tagit första sprutan för ett år sedan.
Som man bäddar får man ligga, herr Karlsson.
Citera
2021-10-08, 23:37
Medlem
bomhulls avatar
Han är storrökare . Tufft för lungorna
Citera
2021-10-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Du gör bara en massa korkade halmdockor själv. Att prata med dig är som att prata med en vägg.

Det är bara ett exempel. Kan ta upp en massa andra variabler. Inte en chans att du lever mer hälsosamt.

Varför jag tar upp kost & hälsa är för att livsstilsval är verkligen det som förebygger våra farligaste välfärdssjukdomar.

Att likt en yr höna pipa om ett virus som i stort sätt är helt ofarligt för de allra flesta unga & friska säger väl en del om ditt bristfälliga sätt att tänka.
Fast det du dillar om har inget med saken att göra. Mattias blev inlagd och du babblar om hur frisk du är.
Jag förstår att det är svårt för en narcissist att se världen ur en annan synvinkel men bara för att du är frisk betyder inte att dom som inte är det ska dö.
Citera
2021-10-08, 23:44
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Inte hunnit? Jo tjena, han kunde tagit första sprutan för ett år sedan.
Som man bäddar får man ligga, herr Karlsson.

Inte hunnit stämmer såklart inte, en sån jävla tid tar det inte. Jag tror mer på förklaringen att han var rädd att få bältros som sin pappa. Skillnaden är väl att farsan redan hade bältros, som blev aktiv kanske pga vaccinet mot covid. Bältros kommer och går, min pappa har det och det är inte farligt alls men plågsamt. Om man haft vattkoppor finns det risk att få bältros senare eftersom viruset kan finnas kvar latent. Man kan vaccinera sig mot bältros, jag funderar på att göra det eftersom jag haft vattkoppor.

Men. Finns inget som tyder på att den som själv inte utvecklat bältros får det av vaccinet mot covid. Därför nojade han sig i onödan. Hoppas han rekommenderar folk att vaccinera sig, har en känsla att många anti-vaxxers är sverigedemokrater. Kan ta fel där.
Citera
2021-10-08, 23:46
Avstängd
Citat:
Många av experterna här inne menar ju att coronan är ett harmlöst virus och det är endast gamla och sjuka som kan bli allvarligt sjuka, hamna på IVA eller dö, som
vilket förkylningsvirus som helst. Mattias stämmer ju inte in på detta och därför vill man ju gärna ha experternas förklaring till varför Karlsson blivit sjuk.

SARS-Cov-2 är ett harmlöst virus om man är metabolt frisk och har höga nivåer av D-vitamin och zink.
Citera
2021-10-08, 23:47
Medlem
Tjackmosters avatar
Han har inte hunnit vaccinera sig? Det är många månader sedan nu som man slutade ransonera och det tar typ en kvart att vaccinera sig. I många länder finns små tält eller liknande på offentliga platser där man kan vaccinera sig utan att ha bokat tid i förväg; skulle förvåna mig (eller kanske inte ändå) om det inte fanns i Sverige.

Dör han av detta har han uteslutande sig själv att skylla.
Citera
2021-10-08, 23:48
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Corona är ett harmlöst virus om man är metabolt frisk och har höga nivåer av D-vitamin och zink.
Mentalt frisk är en annan femma, och det är definitivt inte du.
Citera
2021-10-08, 23:50
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waxveasle
Fast det du dillar om har inget med saken att göra. Mattias blev inlagd och du babblar om hur frisk du är.
Jag förstår att det är svårt för en narcissist att se världen ur en annan synvinkel men bara för att du är frisk betyder inte att dom som inte är det ska dö.

Ska inte gå igång på det här nu för har gett mig själv i present att aldrig mer diskutera med anti-vaxxers, men ändå: jag var kärnfrisk, är rätt vältränad, och lever hälsosamt. Inga underliggande sjukdomar. Äter nästan aldrig korv och annan processad skitmat. Fanns ingen anledning att jag skulle åka på långtidscovid. Men det gjorde jag.
Dessutom är det rätt syniskt att vägra vaccinera sig för att det ändå bara är gamla och folk med underliggande sjukdomar som dör. Och så är det jävligt fjolligt att vara så rädd för biverkningar.

Men sen är ju då övervikt en vanlig gemensam nämnare för dem som blir riktigt svårt sjuka, och det ser man ju på den gode Mattias Karlsson att han kunde behöva bli av med ett antal kilon.
Gäller många svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in