2021-10-08, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Finns ingen mening med att försöka resonera med dem. Finns ju flertalet exempel på rabiata antivaxxare som till och med när de sista gången sövs ner på IVA, några dagar före sin död, vägrar erkänna att de haft fel. Lika rabiata anhöriga vägrar inse att det ens var Covid. På ett sätt kan man förstå dem då det måste kännas extremt tungt att lämna familj och barn ensamma med vetskapen att man hade kunnat undvika det så enkelt. Tänk att man ligger där, halvt utslagen, med mobilen i handen och försöker trösta sina barn precis innan slangen ska ner i halsen och respiratorn ska hålla en vid liv. Vetskapen om att chanserna att överleva är små och då acceptera att det är självförvållat? Den dödsångesten kan inte vara nådig :/
Jo egentligen har jag gett upp. Men Mattias borde vara ett av många bevis på att det här inte är en ofarlig sjukdom även om man inte är gammal och multisjuk.
Citera
2021-10-08, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Ingen skräms av det där viruset förutom fjollor.

Jag har arbetat med min kropp hela mitt liv både med mat, sömn och träning.

Att vara rädd för viruset men att fortsätta med sin vanliga osunda livsstil är som att ducka en mygga men inte se fältet med de stora farorna.

Folk kan inget idag om hälsa. Fortsätt du sug på storebror statens tumme.
Att MK behöver sjukhusvård beror på viruset.

Din hälsosamma livsstil hjälper dig, men är tyvärr ingen garanti för att klara ut C19.

Vårdat alltför många friska/sunda yngre individer som avlidit pga covid.

Mvh
Citera
2021-10-08, 22:51
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Hans massiva fetma räcker. Tycker det ser ut som han har svårt med andningen även när han är frisk. Hans huvud är bara en fettklump på axlarna... Så mycket bukfetma.... Ber för honom. >3>
Han är precis lika fet som 50% av befolkningen.
Citera
2021-10-08, 22:57
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkGGm/sds-mattias-karlsson-svart-coronasjuk

“Idag fick jag iaf det glädjande beskedet att infektionen inte längre tycks fortsätta expandera i mina lungor och att den akuta faran för mitt liv därmed tycks vara avvärjd för den här gången”, skriver han i inlägget.

Ska vi anta att han inte var vaccinerad? Känns som att han hade nämnt det i sitt inlägg annars...
Eller så bara garvar han i sin lyxvåning. Han lyckades trolla.
Citera
2021-10-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waxveasle
Jävlar du ballade ur helt. Dillar om mat och om hur smart du är trots att du inte ens har läsförståelse nog att se vad jag skriver. Vad duktig du är som inte äter socker. Grattis till dig.

Du gör bara en massa korkade halmdockor själv. Att prata med dig är som att prata med en vägg.

Det är bara ett exempel. Kan ta upp en massa andra variabler. Inte en chans att du lever mer hälsosamt.

Varför jag tar upp kost & hälsa är för att livsstilsval är verkligen det som förebygger våra farligaste välfärdssjukdomar.

Att likt en yr höna pipa om ett virus som i stort sätt är helt ofarligt för de allra flesta unga & friska säger väl en del om ditt bristfälliga sätt att tänka.
Senast redigerad av Lukas17 2021-10-08 kl. 23:08.
Citera
2021-10-08, 23:08
Medlem
Snubchurps avatar
Det speciella med Corona är att man inte vet hur sjuk man kan bli av viruset, det är väldigt individuellt bortsett från de givna riskgrupperna då såklart. Mattias insjuknande är ett exempel på detta.

Jag tror att efter en tids läsning här på Flashback så måste man inse att de som är kraftiga motståndare till vaccinet har bestämt sig för gott, finns absolut inget som skulle förändra deras syn oavsett vad som lades fram. Därför är det ingen större idé att diskutera saken.
Citera
2021-10-08, 23:16
Moderator
Allaballawallas avatar
Dags att flytta tråden till dess rätta forum.

Coronaviruset och covid-19 --> Politiker
/Moderator
Citera
2021-10-08, 23:20
Medlem
han är på bättringsvägen nu och den akuta fasen verkar vara över,
Citera
2021-10-08, 23:21
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas17
Haha, precis det jag menar. Folk vet inte idag vad ett hälsosamt leverne är.

Mattias ser ut som en i klicken för att andra ser så osunda ut, men skulle han ta av sig tröjan så kommer man se en hel del fett på kroppen (övervikt).

Man vet när man är riktigt hälsosam om man tänker efter och den ribban är enormt hög satt, de flesta uppnår inte den.

Många av experterna här inne menar ju att coronan är ett harmlöst virus och det är endast gamla och sjuka som kan bli allvarligt sjuka, hamna på IVA eller dö, som
vilket förkylningsvirus som helst. Mattias stämmer ju inte in på detta och därför vill man ju gärna ha experternas förklaring till varför Karlsson blivit sjuk.
Citera
2021-10-08, 23:22
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basn
Enligt artikeln i expressen har han inte hunnit vaccinera sig. Alltså ovaccinerad, vad nu det betyder i sammanhanget när även vaccinerade blir sjuka.

Inte hunnit?

Jasså. Det låter så nu.
Citera
2021-10-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Man måste forska själv. Läsa vetenskapliga rapporter på sidor som pubmed, alltid med kritiska glasögon.

Det finns en del gurus som är vettiga som Lars Bern och Dr. Sten Ekberg.

Om man ska sammanfatta det så handlar det om att undvika processad mat, att äta så lite kolhydrater som möjligt och att helt undvika fröoljor.

Jag trodde rapsolja var nyttigt. Har jag fel?
Citera
2021-10-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Problemet är globalisterna som äger den globala livsmedelsindustrin, Big Pharma och mainstreammedia.

Det är inte lätt för vanliga människor att veta vad man ska äta eftersom de kostråd man får av läkare (Läkarlinjens utformning dikteras i stor utsträckning av läkemedelsindustrin) och MSM är felaktiga.

Och även om man vet man ska äta är det svårt så länge man inte lagar all mat själv.

Mattias Karlsson sticker inte ut. En ansenlig del av svenskarna äter lika dåligt.
Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in