Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Jag tänker inte ge mig in att bevisa detaljer i en så otroligt dum fråga som det här. Jag tycker ärligt talat inte frågan ens är värd den bekräftelse som det skulle innebära att försöka motbevisa er. Så otroligt dum är det, speciellt när jag vet att du vet att jorden är rund. Jag kan däremot ha åsikter och skriva om mitt intresse kring rörelsen som fenomen för det. Du har inte på något sätt företräde att säga till mig var jag ska skriva och inte skriva.
Vi kan ju låtsas att jag skulle tro på en platt jord. Jag skulle då sälja mitt hus och allt jag äger imorgon för att finansiera en expedition som bevisar det en gång för alla. Alla pengar jag skulle satsa hade jag ju fått tillbaka x1000 när jag väl avslöjar den största och mest omfattande konspiration i människans historia. Vrida och vända på argument leder ingen vart. Jag skulle ta mig till slutet av plattan. Så varför gör inte någon detta? Den enkla anledningen är att innerst inne vet de sanningen och den skulle rasera hela rörelsen. Folk skulle förmodligen vilja ta livet av sig när mattan under fötterna som är meningen med deras existens rycks undan.
Jag ska inte förolämpa er mer nu. Jag hajar grejen vad som är drivkrafterna bakom det hela. Ni har ett schysst litet community och ni känner en mening med det ni gör. Kanske några av tjänar schyssta stålar samtidigt. Det är egentligen universella drivkrafter för människan även om ni valt en jävligt udda kulle att dö på får jag lov att säga.
Schysst liten community? Hehe. Att nämna man tror att jorden är platt är nog det mest frånstötande man kan nämna.
Allt du skriver stämmer ju in på globers. Livrädda för tankar andra inte kan bekräfta.
Som att se vatten och tänka att det börjar kröka sig pga av att det blir längre avstånd.
Eller att man kan se polaris från södra halv"klotet" och förklara det med, inget.
Eller att solen inte går ner vid midnattssol.
Jaja, du är nog en trevlig människa och förstår att det inte påverkar dig om den är rund eller inte.
Men att ge sig in i en debatt där man inte förstår den andra personen är ju bara onödigt tidskrävande.
Och du förolämpar mig absolut inte. Jag märker ju i det du skriver att du inte är kapabel till intellektuell dominans.
Försvarsställning och att skämta bort rädslan att ha fel är allt jag läser från dig.
Du tror ju på en snurrande rymdboll så hur skulle det gå till ens är frågan.