2021-10-08, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta är väldigt intressant. Att få bilen att röra sig i sidled hundra meter utan att fordonet wobblar eller roterar är inte lätt. Det skulle en rallyförare kunna göra avsiktligt med små precisa rattrörelser.
Då blir teorin om att föraren gjorde det avsiktligt intressant igen. Men det skulle verkligen krävas en förare som är mycket skicklig och rutinerad.

Du tror inte att det skulle ha funnits betydligt bredare sladdspår under en längre sträcka i så fall?
Vet du hur svårt det är att köra drifting med en fyrhjulsdriven bil utan handbroms på torr asfalt?
Citera
2021-10-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Du tror inte att det skulle ha funnits betydligt bredare sladdspår under en längre sträcka i så fall?
Vet du hur svårt det är att köra drifting med en fyrhjulsdriven bil utan handbroms på torr asfalt?

Nej jag har ingen aning, men det är säkert inte lätt.
I vilket fall som helst. Ju mer jag tittar på spåren desto mer tycker jag det ser ut som rallykörning. Först över på vänster sida, nästan i räcket. Sedan diagonalt över till höger. Där vrids ratten kraftigt till vänster för att få retursladd. Sedan styrs fordonet på diagonalen mot lastbilen.
Citera
2021-10-08, 13:04
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ja märkligt är det ju utan tvekan. Jag tror inte så mycket på en sprängladdning i bilen. Det skulle bli delar på marken och effekten är för oförutsägbar.

Om det är någon yttre påverkan tror jag mest på att någon har skjutit in genom vindrutan med ett grovkalibrigt vapen.

Annars så är det väl just detta med föraren som är mest intressant. Kan det rent av ha varit så att Vilks körde bilen själv? Kanske hade han frågat om han fick köra en bit och polisen har gått med på det. Det skulle ju också koppla ihop med hans simulator-besök dagen innan.

Vad finns det isf för lämplig plats där en ev skytt skulle kunnat avfyra sitt vapen ? Någon höjd/kulle i närheten ?
Citera
2021-10-08, 13:06
Medlem
Citat:
I vilket fall som helst. Ju mer jag tittar på spåren desto mer tycker jag det ser ut som rallykörning. Först över på vänster sida, nästan i räcket. Sedan diagonalt över till höger. Där vrids ratten kraftigt till vänster för att få retursladd. Sedan styrs fordonet på diagonalen mot lastbilen.

Så blir det när något händer. Bilen blir till en hal tvål i duschrummet på Guantanamobasen , och chauffören böjer sig ned. Exakt 4,6 sekunder senare möter LV profeten och 1452 oskulder.
Citera
2021-10-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AZaz0-9-
Ja han kommer vara en viktig person för mig resten av mitt liv.
Är du inte medveten om vad Vilks stod för så bör du googla.
Han var nämligen en stark motståndare till religiösa fascister som dig...

Finns det någonting konkret som visar på att det fifflats med bilen eller att detta på annat sätt ens är en konspiration?
Väldigt mycket spekulationer men lite substans i dom...
Det där "räcket" som skulle vara så motståndskraftigt "eftersom det är e4an" visade sig vara en liten vajer.
Känns mer som att föraren bara tappat kontrollen av någon random anledning och kört rätt ut framför lastbilen.

Ren olycka mao.
Senast redigerad av Blalotus 2021-10-08 kl. 13:19.
Citera
2021-10-08, 13:14
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milovina
Vad finns det isf för lämplig plats där en ev skytt skulle kunnat avfyra sitt vapen ? Någon höjd/kulle i närheten ?

Finns en bro/viadukt några hundra meter innan om jag minns rätt?

Men bilen borde hunnit sakta ned om man blev beskjutna redan där...

OM inte föraren blev skjuten men valde att försöka fly tills han inte klarade mer.
Citera
2021-10-08, 13:18
Medlem
SmartSkalles avatar
"Ursprungligen postat av AZaz0-9-
Ja han kommer vara en viktig person för mig resten av mitt liv."

"Haha...
Du tror att Vilks gillade religiösa fascister?"

-Nä, han gillade inte direkt sagofarbrorn pedofilen Muuhamed och hans stenålderskultur.
Citera
2021-10-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
-Nä, han gillade inte direkt sagofarbrorn pedofilen Muuhamed
Du menar att hans konst inte alls handlade om yttrandefrihet utan om att ge islam en känga?
Intressant teori...
Då kan man ju bättre förstå varför han var så hatad.

Så han var i själva verket inte alls för yttrandefrihet utan använde det enbart som en ursäkt, lite som Bard när han lajvar homosexuell för att få tolkningsföreträde och sympati, när han enbart böghorat för knark.
Senast redigerad av Blalotus 2021-10-08 kl. 13:29.
Citera
2021-10-08, 13:27
Medlem
Citat:

Fast det finns inga sådana spår. Du kan liksom inte bara hitta på sådant som inte finns
Citera
2021-10-08, 13:35
Medlem
Mycket spekulationer om kullar och viadukter. Det enkla är att skjuta, handeldvapen eller tex armborst, från en bil i samma riktning och fart som ”olycksbilen”. Detta möjliggjordes av att följefordonet drumlade med sin uppgift och var helt utom synhåll.
Citera
2021-10-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Hur kunde den hamna där då undrar man?

Krocken ställde till det så...
Läs tidigare i tråden. Det finns fler bilder på hytten i tråden.
Den sitter med två gångjärnsfäste fram och två låsta fästen bak.
Citera
2021-10-08, 13:37
Medlem
CROSS-i-takets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Kanske dags att lägga pussel: Besöket i Stockholm, den nya konstinstallationen, bromsspårens utseende. Ibland finns svar rakt framför ens näsa, när man kommit igenom chocken och kunnat börja ta till sig det som förut kändes otänkbart. Vi kanske inte kommer att varken förstå eller vilja ta till oss det resultat utredningen kommer fram till.
Var det Vilks själv som valde denna dramatiska sorti och avslut på sitt pågående konstverk, efter att ha hintat om vad som skulle hända dagen innan?
https://tv.aftonbladet.se/video/333644/sista-filmen-paa-vilks-vannen-kusligt?utm_source=portal-share-button
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in