2021-10-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterIIster
Ja det kan jag leta upp om du först letar upp en lag som säger att man får fuska i val.

Eftersom både du och jag vet att det inte finns någon lag som säger att man får fuska i val så begär du något du är 100% medveten om att jag inte kan ta fram.

Tror du det ökar din trovärdighet om att det finns en laglig möjlighet att decertifiera ett val?
Citera
2021-10-08, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eilenberg
Kolla gärna i Bob Woodwards bok. Där säger pence (en källa nära pence) att han är livrädd för MAGAbasen och då tvingas han göra och säga saker han egentligen inte står bakom

Låter intressant. Men, med Mike Pensé syftade på signaturen som jag svarade på, som kallar sig Mike Pensé.
Citera
2021-10-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Eftersom både du och jag vet att det inte finns någon lag som säger att man får fuska i val så begär du något du är 100% medveten om att jag inte kan ta fram.

Tror du det ökar din trovärdighet om att det finns en laglig möjlighet att decertifiera ett val?

DePerno har den uppfattningen att det inte går att decertifiera. Men andra *constitutional authority* säger att det går och hänvisar till konstitution och Supreme Court. Det är politik, det måste finnas en politisk vilja det är helt klart.
Citera
2021-10-08, 13:22
Medlem
siisters avatar
Citat:
Efter att ha lyssnat på Dominion under utfrågningarna kan jag inte säga annat än att de ljög. Dominion deletade dessutom dagen innan de skulle lämnat ut informationen.

Lutar nu åt att valet tyvärr måste decertifieras.

https://twitter.com/BarnettforAZ/status/1446214623057756203

Maricopa County är inte Dominion. Och det är fullt lagligt att arkivera information efter ett val. Vad ska man annara göra med alla filer?
Citera
2021-10-08, 13:28
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Vet inte riktigt vad som pågår där uppe i skallbasen på Mike Pensé men lite rörigt är det. Är du demokrat eller antidemokrat? Är du för dominion eller mot dominion?

Jag är inte demokrat då jag är svensk. Det är amerikaner som är demokrater eller republikaner. Samma med Dominion, det enda jag vet är att Dominion används mest i republikanska stater. Om det är och var några tveksamheter med Dominion hade republikanerna inte använt och anlitat Dominion och Dominions tjänster.

Mike Pensé
Citera
2021-10-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...orkar tyvärr inte läsa ditt allt för långa svar, men du verkar ha lite svårt med läsförståelse tyvärr (skrivet utan att försöka låta patroniserande), men kortfattat om du läser mina inlägg så ser du att jag konsekvent sätter ett "ev" före ordet valfusk då ingen av oss vet huruvida detta har skett. Du lika lite som jag. Det jag kommenterade här senast var bara den sannolika omöjligheten att återkalla ett valresultat så här långt efter även om valfusk påvisas eller bevisas. Detta gläder ju dig uppenbart men behöver inte vara vare sig bra eller rätt i praktiken.
Även om du tycker mitt svar var lite långt så är det ju ganska slött av dig att inte ens läsa första meningen. det gör också att din beklagan på "min läsförståelse" slår tillbaka, men jag citerar just den delen åt dig igen så det blir lättare för dig att läsa
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Jag håller med att om valfusk skett så är "men ni kan inte ta tillbaka det nu, haha!" ett dåligt försvar.
Om du har svårt med texter som är flera meningar långa så förstår jag att du inte orkat sätta dig in i den här frågan och då kanske det är bättre att hålla sig ifrån att diskutera den. Rapporten är på drygt 90 sidor och ja, jag tycker att man bör orka läsa den om man vill påstå att den säger saker.
Citera
2021-10-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Maricopa County är inte Dominion. Och det är fullt lagligt att arkivera information efter ett val. Vad ska man annara göra med alla filer?

Ja vaaad ska man göra med alla filer? Självklart ska man *arkivera* när domstolsföreläggande att lämna över filer/servrarna föreligger.
Senast redigerad av SisterIIster 2021-10-08 kl. 13:32.
Citera
2021-10-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Jag är inte demokrat då jag är svensk. Det är amerikaner som är demokrater eller republikaner. Samma med Dominion, det enda jag vet är att Dominion används mest i republikanska stater. Om det är och var några tveksamheter med Dominion hade republikanerna inte använt och anlitat Dominion och Dominions tjänster.

Mike Pensé

Tack Mike, då har vi tagit del av det enda du vet.
Citera
2021-10-08, 13:37
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Tack Mike, då har vi tagit del av det enda du vet.

Varsågod, alltid roligt att hjälpa den som har det svårt. Har du mer som du undrar över så bara skriv. Jag kan googla det mesta.

Mike Pensé
Citera
2021-10-08, 13:44
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ja vaaad ska man göra med alla filer? Självklart ska man *arkivera* när domstolsföreläggande att lämna över filer/servrarna föreligger.

Eftersom dom behövde förbereda sig inför nästa val är det klart att gamla filer arkiverades.
Citera
2021-10-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Varsågod, alltid roligt att hjälpa den som har det svårt. Har du mer som du undrar över så bara skriv. Jag kan googla det mesta.

Mike Pensé

Fortsätt googla för all del, behövs någon som livar upp tråden.
Citera
2021-10-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Eftersom dom behövde förbereda sig inför nästa val är det klart att gamla filer arkiverades.

Nästa val? Vad tror du dominion måste göra med server som varit på audit? De har själva haft det som argument för att inte lämna ut servrar, för allt de måste göra efter den varit i någon annas händer. Ta reda på det. Googla med Mike Pence. I den processen hade man kunnat tömt filer.

Det hade varit en sak om de kopierade men de tömde filerna. Sedan återstår den lilla petitessen att det fanns domstolsföreläggande på servrar inklusive allt och de tömde innan.

Nej det enda rätta är att decertifiera valet i Arizona och sedan fortsätta granska alla de andra staterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in