2021-06-03, 01:02
Medlem
Värt att köpa in sig till nuvarande kurs tycker ni? Såg att TIN Fonder ökade sitt innehav. Den har ju gått ner en del på sistone så en inte allt för dyr kurs nu eller vad säger ni?
2021-06-05, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampadusaaa
Värt att köpa in sig till nuvarande kurs tycker ni? Såg att TIN Fonder ökade sitt innehav. Den har ju gått ner en del på sistone så en inte allt för dyr kurs nu eller vad säger ni?

Rapporten var bra, EM börjar och återköpsprogrammet röstas igenom på torsdag nästa vecka. PE-talet är 12 på när bolaget växte 40% förra kvartalet. Fonder dumpar sina aktier pga ESG-trams och skapar därför en stor tillfällig ineffektivitet i aktiens prissättning.

Hela Igaming marknaden är projekterad att fortsätta växa och regleringen kommer troligtvis följa samma mönster. Kindred gör väldigt bra ifrån sig på reglerade marknader så fortsatt reglering är bra för dem (i viss mån såklart).

USA har potential men det kan också floppa, bolaget har haft svårt att ta andelar på marknaderna med den högra konkurrensen. Virginia lanserades dock i April och där är det jämförelsevis lägre konkurrens än de andra marknaderna pga färre konkurrenter och nyare legalisering.

Visst finns det hot och osäkerheter kring fortsatt reglering men även politiker måste fatta att till slut så driver de bara kunderna till oreglerade oseriösa aktörer istället vilket skapar mer problem, inte mindre.

Rekommenderar absolut ett köp, stor uppsida och låg nedsida mest pga värderingen, har själv plockat upp 20 tusen aktier under nedgången efter rapporten.
2021-09-07, 23:13
Medlem
Resultat från en undersökning i USA, visar att 34% mer folk, kommer att betta på NFL-säsongen, jämfört med året innan. Såklart bra för aktiekursen, frågan är hur bra. Någon som kan spekulera?
2021-09-08, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Resultat från en undersökning i USA, visar att 34% mer folk, kommer att betta på NFL-säsongen, jämfört med året innan. Såklart bra för aktiekursen, frågan är hur bra. Någon som kan spekulera?
Kindred har verksamhet i 5 stater (med nyligen startade Iowa) och liten marknadsandel i alla de staterna. Vill minnas att man tidigare rapporterat en marknadsandel på ~5 % i Pennsylvania vilket sannolikt då är den staten man har högst marknadsandel i. Tittar man i Kindreds rapport så ser man att USA i dag utgör en försvinnande liten del av hela omsättningen. Man särredovisar inte ens USA än utan det är hopbuntat till "other regions" med Australien vilket tillsammans utgör ~4 %.

Så att fler i USA skulle betta på NFL har i dagsläget knappast någon större påverkan på Kindred.
2021-09-08, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Kindred har verksamhet i 5 stater (med nyligen startade Iowa) och liten marknadsandel i alla de staterna. Vill minnas att man tidigare rapporterat en marknadsandel på ~5 % i Pennsylvania vilket sannolikt då är den staten man har högst marknadsandel i. Tittar man i Kindreds rapport så ser man att USA i dag utgör en försvinnande liten del av hela omsättningen. Man särredovisar inte ens USA än utan det är hopbuntat till "other regions" med Australien vilket tillsammans utgör ~4 %.

Så att fler i USA skulle betta på NFL har i dagsläget knappast någon större påverkan på Kindred.

Tack för din insyn i frågan. Frågan är vilka/vilket bolag det är som blir en "vinnare" på detta då? Kambi kanske?
2021-10-06, 00:19
Medlem
nextdays avatar
Ner 3,37% idag och totalt 26% ner på två veckor. Jag köper.
2021-10-06, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextday
Lycka till, hoppas du är beredd på att snitta ner dig

Själv hade man fin snittfest i Kindred 2018-2019. Blev visserligen bra till slut men jag avvaktar att fylla på nu, åtminstone tills jag ser någon form av konsolidering eller botten. Tror det är risk för att Nederländerna kommer ligga som en våt filt över kursen ett tag framöver nu.
2021-10-06, 08:51
Medlem
Citat:

Det blir ju en ny botten när köparna hittar tillbaka. Men frågan är ju "var" och "när".

Kindred är svår just nu för där finns stora politiska osäkerheter om skatter och spelregleringar.

Jag avvaktar lite...
2021-10-06, 10:44
Medlem
nextdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Lycka till, hoppas du är beredd på att snitta ner dig

Själv hade man fin snittfest i Kindred 2018-2019. Blev visserligen bra till slut men jag avvaktar att fylla på nu, åtminstone tills jag ser någon form av konsolidering eller botten. Tror det är risk för att Nederländerna kommer ligga som en våt filt över kursen ett tag framöver nu.

Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det blir ju en ny botten när köparna hittar tillbaka. Men frågan är ju "var" och "när".

Kindred är svår just nu för där finns stora politiska osäkerheter om skatter och spelregleringar.

Jag avvaktar lite...

Ner 5% idag under de första börstimmarna och totalt 30% ner på två veckor.
Kommer kunna snitta ner mig ett tag men har inte allt för mycket likvider för tillfället.
Är ju roligt att fånga fallande knivar oavsett hur det går. Eller?
2021-10-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ner 5% idag under de första börstimmarna och totalt 30% ner på två veckor.
Kommer kunna snitta ner mig ett tag men har inte allt för mycket likvider för tillfället.
Är ju roligt att fånga fallande knivar oavsett hur det går. Eller?

En fallande kniv är lätt att plocka upp när den ligger på marken...
2021-10-08, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
En fallande kniv är lätt att plocka upp när den ligger på marken...

Rena reapriset.
2021-10-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Tack för din insyn i frågan. Frågan är vilka/vilket bolag det är som blir en "vinnare" på detta då? Kambi kanske?

Inte Kambi

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in