Citat:
Ursprungligen postat av
madeinflen
Det var omänskliga beslut och empatilösa personer som omöjliggjorde möten med modern. Som han sa; ”psykopater”. Är benägen att hålla med i vad han upplevde.
Det är ett stort misslyckande att han inte blev sedd utifrån sin skörhet och starka relation till modern. Hade NÅGON genuint brytt sig i sin yrkesroll är jag övertygad om att han levt idag och inte agerar i desperation. Suicid sker utifrån en känsla om total hopplöshet. Det fanns massor diverse professioner som var inblandade och inte uträttat varken sitt arbete eller varit medmänniska.
Hur använder du själv din dyrbara tid här på jorden för att vara en god medmänniska? Nu menar jag IRL, inte bakom en skärm.
Att beskylla folk, som valt att arbeta för att hjälpa andra, för att vara psykopater utan att ha behörighet att ställa diagnos och ha tillräcklig information och kunskap i frågan anser jag vara att uttala sig utan substans.
Mark förskingrade mammans pengar.
Hon hade inte ens kläder knappt.
Gör man så mot en gammal sjuk människa man älskar?
Ja, om man är en missbrukare.
Det är inte lätt med psykisk ohälsa. Varken hos dem som har det, anhöriga, myndigheter, samhället (dvs vi alla här runtikring). Vem har den stora lösningen? Den får lätt Nobelpriset!
Du har chansen!.
Mark hade vänner. Han kunde bo hos dem. Men han valde att suga ut alla pengar han kunde ur den stackars mamman.Den svårt sjuka mamman. Det är inte hennes eller någon annan fel att Mark missbrukade pengar. Det är hans eget. Mamman försökte säkert hjälpa honom, men det var nog försent. .
Mamman får vård och sina basala behov ombesörjda på boendet. Hon fick inte det när Mark bodde hos henne.
Varför strö havre till en död häst?