2021-10-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det var ju många svenska mediepersoner som attackerade honom förut men nu ligger dom lågt.
Jo. Jag vet. Men det hade varit intressant att se en listning av dom som hatade honom efter att han dött. Det säjer en del om människor som hatar efter döden
Citera
2021-10-07, 13:39
Avslutad
Ett stort problem är att media ljuger, helt medvetet. Man skriver att det är islamister som skriver vidriga kommentarer om Vilks, det är inte sant. Det är helt genomsnittliga muslimer som man möter på gatorna och ingenting annat. Det är precis så dom beter sig överlag och det är det som är problemet. Det är inte extremt i deras kultur, religion och beteende, utan helt normalt. Det vet alla som varit runt denna typ av människor och fått uppleva "mångkulturen" och massinvandringen.

En annan lögn i media är att det bara skulle handla om kommentarer. Det gör det inte alls bara, utan även om själva artiklarna. Flera artiklar har resonemang om att det är okej att mörda den som kränker islam och Muhammed, som jag och andra lagt in exempel på i tråden. Det finns inte på kartan att det kan vara okej att diskutera att det är okej att mörda Vilks som man gör på dessa "nyhets"sajter, men det gör man. Man köper även hela deras världsbild, man låter dom slippa undan ansvar genom att skylla ifrån sig, gnälla om "högerextremister" som inte har ett dugg med deras hatiska arabmuslimska sajter att göra.

Ändå samarbetar dessa sajter AlKompis och Aktarr med svenska regeringen, kommuner, regioner, stora banker, flera stora apotekskedjor osv, det är helt orimligt när dessa samtidigt försvarar att mörda den som kränker islam. Det borde alla dessa aktörer ställas till svars för att man göder en sådan utveckling i Sverige. Som hör hemma på medeltiden från deras kulturer i mellanöstern.
Citera
2021-10-07, 14:37
Medlem
dialektikers avatar
Jag tror ändå media hade velat hylla Lars Vilks än mer vad de gör, men att det är viktigt att vara försiktig. De hackade ju på honom förr dock.

Fattar ni inte, islamisterna har redan tagit över.
Vi skulle dock kunna stävja att islamisterna genom lagar och förbud.

Egentligen gillar jag KD som motvikt till äckel-sekteristerna inom islam, men vi borde förbjuda religiösa partier inom politiken så att inte islamisterna tar över där.

Vi har saker vi ännu skulle kunna göra.

Insyn i moskeer och skolor etc. Hur fan kan vi låta de hålla på som de vill?

Men folk är redan rädda för islamistdåd. Jag förstår faktiskt att media inte vågar visa rondellhundar.

Vi har alla sett Lars Vilks bilder ändå.
Blä på er alla muslimer.

Vi har flera på flashback med Muhammed som självmordsbombare som avatar.
Och bilderna på Muhammed och hundarna finns överallt på nätet.
Är ni förkrossade nu muslimer, eller inser ni att det var er sekteristiska fantasi som gjorde att ni trodde det var så farligt att visa bilderna?
Senast redigerad av dialektiker 2021-10-07 kl. 15:21.
Citera
2021-10-07, 14:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det var ju många svenska mediepersoner som attackerade honom förut men nu ligger dom lågt.

Det gör de för att de insett att det varit åt helvete fel att låta islamismen frodas i Sverige.
Och att de själva varit del i att låta den växa ostört.
Citera
2021-10-07, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrimalMusk
Reflekterade själv över samma sak i deras sändningar där både Expressen och SVT fick det att låta som att man stod bakom hans kamp för yttrandefriheten. I verkligheten så minns vi Täppas Fogelberg och Sveriges Radios förhoppningar om att Vilks skulle bli mördad:

"Om Lars Vilks är så puckad att han gång på gång retar dem som är mer stingsliga än jordgetingar får han stå sitt kast. Dra in hans bevakning och lägg ut stormningen av hans hus på Youtube, sedan kan vi väl glömma alltihop. Låter slutklämmen brutal? Inte då."

Så mycket var yttrandefriheten värd innan hans död.

Har du en länk? Har inget minne av att Täppas eller någon annan på radio skulle ha sagt något liknande.
Citera
2021-10-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Media tar inte upp den vanligaste orsaken bilolyckor, nämligen de förarrelaterade och där den vanligaste orsaken att föraren är alkoholpåverkad. Det är märkligt.

Det hade nog framkommit vid det här laget om det handlat om rattfylleri.
Citera
2021-10-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Har du en länk? Har inget minne av att Täppas eller någon annan på radio skulle ha sagt något liknande.

Bör läsas av en icke Alt.höger och hela texten för att förstå:
https://www.svt.se/opinion/jag-har-trottnat-pa-att-betala-for-lars-vilks-polisskydd
Citera
2021-10-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Bör läsas av en icke Alt.höger och hela texten för att förstå:
https://www.svt.se/opinion/jag-har-trottnat-pa-att-betala-for-lars-vilks-polisskydd

Ja titta där.
Jorå jag fattar faktiskt ilskan mot Vilks. Inte minst är det många som lever under dödshot utan att få polisbeskydd. Men tycker det var klart olämpligt uttryckt. OK, en provokation, som en del av Vilks konstprojekt kanske...
Citera
2021-10-07, 22:08
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Det hade nog framkommit vid det här laget om det handlat om rattfylleri.

"...hade nog..."
Borde ha noterats om man gjort en rapport. Att det var noll droger och alkohol. Men det har alltså inte nämnts överhuvudtaget.
Citera
2021-10-07, 22:21
Medlem
Citat:
"...hade nog..."
Borde ha noterats om man gjort en rapport. Att det var noll droger och alkohol. Men det har alltså inte nämnts överhuvudtaget.

Inte vet jag, menar du att media borde ha nämnt att föraren inte var påverkad? Och att de inte sa nåt om den saken kan tyda på att det mörkas?
Då gissar jag att det förhåller sig som så att alla tycker det är så självklart att föraren inte var påverkad, att det inte behöver nämnas i någon medierapportering.
Eller är det polisrapporten du talar om? Osäker på vad du menar.
Klart man kan spekulera i att föraren var berusad och det tystas ner av polisen. Men inget jag direkt tror.
Citera
2021-10-07, 22:30
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Inte vet jag, menar du att media borde ha nämnt att föraren inte var påverkad? Och att de inte sa nåt om den saken kan tyda på att det mörkas?
Då gissar jag att det förhåller sig som så att alla tycker det är så självklart att föraren inte var påverkad, att det inte behöver nämnas i någon medierapportering.
Eller är det polisrapporten du talar om? Osäker på vad du menar.
Klart man kan spekulera i att föraren var berusad och det tystas ner av polisen. Men inget jag direkt tror.

Tror INGEN vill tro att det var förarens fel. Det i sig gör att undersökningen kanske inte blir helt objektiv.
Citera
2021-10-07, 22:40
Medlem
Citat:
"...hade nog..."

Du tror att det är vanligt att poliser är påverkade under tjänst? Jag tror det är väldigt ovanligt, speciellt om de ska köra bil och dessutom agera livvaktsskydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in