2021-10-07, 20:50
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
På en målning han gjorde tidigare, satt han i mitten bak.
Troligt att han alltid satt där, eftersom det är säkraste platsen i bilen.

En av världens mest jagade man satt naturligtvis alltid i baksätet.
Citera
2021-10-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Åfan, en 3-delad? Vart ser man att det är en sådan?

Erfaret öga
Citera
2021-10-07, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Nej, antisladdsystemet är inte konstruerat för den vikten har du ens kört en B6 på motorväg? Jag har gjort det

Har inte kört just Sentinel.
Dock vanlig Vouge.

Men jag har kört (och åkt med) annan fullastad 3t SUV på bana. Både med och utan antisladd (i två olika mode) och ABS inkopplat. Ca 200 innan inbromsning. Helt OK beteende. Faktum är att antisladd inte ens behövdes alls i de flesta fall.

Självklart har LR anpassat alla system, luftfjädringen och chassiet efter den ökade vikten. Skulle tro att många av de länder som köper in dem har testat dem ganska
Citera
2021-10-07, 20:52
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Ja, OM detta nu är ett attentat så är detta den enda rimliga metoden. Enklast, smidigast och mest effektiv. (Uppenbarligen) Allt annat är mer filmmanus än möjlig verklighet.

Enda rimmliga?
Så vi slår till med science fiction thriller rysare direkt.
Det kan inte va så att det finns något annat på en bil som kan smälla till högt ? Med tanke på att det finns tusentals rörliga delar jag bara undrar ?
Citera
2021-10-07, 20:52
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Erfaret öga

Det räcker inte.
Citera
2021-10-07, 20:53
Medlem
Citat:
Det går inte o klicka på de länkarna men av det jag själv sett så faller explosionsteorin på en sak.
Den borde inte ligga på andra sidan vägen inkörd under en lastbil, dessutom sönderbränd.
Det borde då ligga mängder av spridda delar speciellt om en explosionen skett.

Sprängladdningen som placerades i Range Rovern när den var på service nyligen doldes i framre delen av bilen och när den fjärrutlöstes så förstörde den styrningen så bilen fick kraftig sladd. En mindre sprängladdning som kunde döljas i bilen är mycket troligt. Placerad av experter så när den smällde skulle den förstöra styrningen av Range Rovern.

En stor IED tror jag inte på utan en mindre laddning som dolts i motorutrymmet och som poliserna inte kunde se vid sin kontroll av bilen.
Citera
2021-10-07, 20:56
Medlem
Citat:
Enda rimmliga?
Så vi slår till med science fiction thriller rysare direkt.
Det kan inte va så att det finns något annat på en bil som kan smälla till högt ? Med tanke på att det finns tusentals rörliga delar jag bara undrar ?

Är det luftjädring på dom? Hydraulisk kanske... Gissar vilt med tanke på en smäll.
Har hört luftbälgar smälla några gånger... det är en rejäl smäll
Citera
2021-10-07, 20:56
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Har inte kört just Sentinel.
Dock vanlig Vouge.

Men jag har kört (och åkt med) annan fullastad 3t SUV på bana. Både med och utan antisladd (i två olika mode) och ABS inkopplat. Ca 200 innan inbromsning. Helt OK beteende. Faktum är att antisladd inte ens behövdes alls i de flesta fall.

Självklart har LR anpassat alla system, luftfjädringen och chassiet efter den ökade vikten. Skulle tro att många av de länder som köper in dem har testat dem ganska

De flesta har helt tagit bort de funktioner när de bygger om bilen.
Däcken är större och tyngre och oftast med (hårda) runflats monterade, dessutom är ofta airbags bortkopplade. Att du skulle ha åkt med bepansrad bil i 200 km/h är helt enkelt inte sant.
Jag utbildade livvakter bl.a. på just protective driving även på diplomat nivå
Citera
2021-10-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Åfan, en 3-delad? Vart ser man att det är en sådan?

Du får läsa på och kolla på bilder, lära dig helt enkelt. Erfarenhet av detta gör susen.
Svårare att förklara i en sån här tråd... det är jag inte kapabel till iaf.
Citera
2021-10-07, 21:00
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Är det luftjädring på dom? Hydraulisk kanske... Gissar vilt med tanke på en smäll.
Har hört luftbälgar smälla några gånger... det är en rejäl smäll

De fanns 2 i Kabul Landrover Discovery 3..de hade luftfjädring när de levererades. Jag tyckte de såg låga ut och gick o kollade genast kom en MP polis och frågade vem jag var o sen pratade vi bilar. Nu väntar vi på förstärkta fjäderben upplyste han om. De hade svårt att lyfta upp bilen vid start och därför var de så låga dvs inge vidare där.
Citera
2021-10-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Om en långtradare går ut framför dig i 91km/h för att köra om en annan långtradare i 90 km/h så hamnar du rätt långt bakom den bil du skall följa, vare sig du vill eller inte och oavsett ev blåljus. Kan inte tänka mig att de drar på sirener eller blåljus i annat än prekära situationer.

Dom blir inte fyra km efter av en lastbil som kör om. De blir inte längre efter än att de är ikapp på nolltid om de trycker plattan i mattan. Vilket de ju har tillstånd att göra. Hade de velat ligga nära så hade de gjort det.
Hade en omkörande lastbil legat i vänsterfil i km efter km så borde de anat ugglor i mossen och absolut dragit blåljus.
Eller helt enkelt meddelat den andra bilen att de ligger efter

Varför hitta på förklaringar till att det osannolika hänt.
Sannolikare är att det inte satsat på att ligga nära. Taktik eller misstag.
Senast redigerad av Lacus 2021-10-07 kl. 21:03.
Citera
2021-10-07, 21:02
Medlem
Citat:
De fanns 2 i Kabul Landrover Discovery 3..de hade luftfjädring när de levererades. Jag tyckte de såg låga ut och gick o kollade genast kom en MP polis och frågade vem jag var o sen pratade vi bilar. Nu väntar vi på förstärkta fjäderben upplyste han om. De hade svårt att lyfta upp bilen vid start och därför var de så låga dvs inge vidare där.

Tänker bara om det systemet skjutit, då smäller det, balansen förflyttas väl... Killgissningar här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in