2021-10-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Bra tankar! Där kan det nog finnas något tror jag!

Han brukar köra runt med sin bil. Självklart stöter han på grannar lite då och då som vill slippa stå i kön. Kanske var det så den här dagen. Han plockade upp någon knarkare och Helena och sedan hände något och knarkarn hotade honom med stryk eller att Claes skulle få hela skulden om det kom fram eller något sådant!

Härligt att tråden äntligen börjar fyllas med lite friska tankar som för oss framåt mot gåtans lösning.

Hoppas jag kan vara med för någon jävel har anmält mig för 1.06 och jag nämde aldrig någon användare vid namn ens! Hur kan man då göra något mot användarnas anomymitet??? Tydligen är det någon som försöker tysta diskussionen så fort man talar om Claes!
Försökte pma men det gick inte. Skriver här. Du kan ge din åsikt om den anmälan, om varför den inte ska verkställas till avstängning. Värt ett försök. Moderatorerna är inte helt omöjliga.

För övrigt. Bra om vi iallafall kan spåna tillsammans gällande detta. Bråten är tydligen högkvarter vid denna tidpunkt och folk måste ju stött på varandra oavsett om de umgicks eller ej. Hoppas Sockerhals kommer tillbaka också.
Citera
2021-10-07, 18:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Försökte pma men det gick inte. Skriver här. Du kan ge din åsikt om den anmälan, om varför den inte ska verkställas till avstängning. Värt ett försök. Moderatorerna är inte helt omöjliga.

För övrigt. Bra om vi iallafall kan spåna tillsammans gällande detta. Bråten är tydligen högkvarter vid denna tidpunkt och folk måste ju stött på varandra oavsett om de umgicks eller ej. Hoppas Sockerhals kommer tillbaka också.

Min fetning: Utmärkt att du ser Bråten som högintressant i fallet, särskilt som CL bodde där i juni 1992. Utmärkt då också att Lockerudvittnets observation pekar mot just Lockerud/Bråten!
Citera
2021-10-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Haha, ja..Det var inte min tanke med inlägget men det skulle vara toppen. Har följt Helenas försvinnande sen det hände. Helt otroligt att det inte är löst.

Floda, det är egentligen inte så otroligt med tanke på hur polisens arbete genomfördes. Det hade varit mer otroligt om det hade blivit löst, med tanke på hur få ledtrådar de fått fram. Och hemlighetsmakeriet har varit massivt - kanske för att kunna fälla någon för ett brott. Men nu när det inte längre går att fälla någon borde fler uppgifter släppas så att den utomordentliga Detektiven Allmänheten kanske kan hitta en lösning på vad som hänt med Helena Andersson.
Citera
2021-10-07, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Vet inte om det betyder något särskilt, men jag såg Thomas Berner i Mariestad idag. Men det gäller kanske något annat uppdrag, vem vet.
Inte så konstigt IOM att han har sitt kontor på Karlagatan i Mariestad sen många år , ser honom fler ggr i veckan.på somrarna glider han omkring i sin cab med svarta solglasögon 😎
Citera
2021-10-07, 18:47
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Om nu H fick skjuts av CL, som var fyllchaufför denna natt, så kanske hon slog följe med någon/några som skulle till Bråten?
Då borde ju det vara Helena som skjutsas hem först? Om inte så borde ju denna CL ändå skjutsat hem Helena först, då han även själv bodde i samma område som han/de han skjutsade..
Någon måste veta mer om denna CL?
Hjälp oss nu!

Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Jag har aldrig varit i Mariestad och känner ingen omskriven i tråden. Men jag känner väldigt många människor. Min erfarenhet av "enstöringar" är att om dom har någon vän/kompis så är den likadan. Aldrig att en "enstöring" hänger med någon i normala kretsar.

Nä, tror ingen vet mer om honom. Möjligtvis Tibrobor då. I Mariestad vet ingen vem han är. Bara grannar. vårdpersonal etc. Hurdan han var på comvux vet väl de som gick med honom.
Andra fetningen: Helt rätt. Kanske umgås man med "normala" tills man inser att det inte ger nåt. Kaka söker maka vet du. Jag skulle aldrig i h-vete umgås med de som ser sej som "normala". Fy vilket folk. Då är jag hellre en enstöring. Slipper reta mej på dem.
Såg en dokumentär i veckan om en kille, som slog ihjäl sin ende kompis o hans föräldrar. För han "störde sej" på dem...Det är lugnast att vara ensam.
Senast redigerad av Sockerhals 2021-10-07 kl. 18:52.
Citera
2021-10-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är ingen mening, Reimer. Det är fyra, fem stycken i tråden som gör allt de kan för att utmåla både "Hanna" och Lockerudvittnet som icke trovärdiga - och anledningen känner vi ju vid det här laget. Det är särskilt det att Lockerudvittnet leder spåren ner på Lockerud/Bråten som är obekvämt för några användare, men utan att dessa användare förstår egennyttan med vittnet. Att spåren leder mot Lockerud/Bråten är däremot godis för polisen!

Det som anhängarna av CL-spåret inte har förstått med Lockerudvittnets observation är att det i all sin prakt kan leda mot just CL. Anhängarna av CL-spåret borde i stället ha välkomnat Lockerudvittnet som visar mot Lockerud/Bråten, eftersom CL ju bodde där i juni 1992. Men icke! Och förklaringen ligger i att medan anhängarna av CL-spåret var fullt upptagna med att mobba ner oss "egon" och "besserwissrar", så glömde de i ivern bort att Lockerudvittnet egentligen bara var dem till hjälp. När de sedan insåg att de genom korståget mot oss "dumma" på kuppen hade slagit undan benen på sig själva, var det för sent att backa och acceptera Lockerudvittnet. Så det kan gå.

Trovärdigt ? Hannas vittnesmål har iaf Kalla Fall tagit på allvar . Men Ej lockerudsvittet vad någon vet, och vad du säger här är helt oväsentligt.
Det enda som INTE är trovärdigt här är att du UGGLAN och några till säger sig ringt till båda dessa vittnen under flera år och enligt er ? Klämt fram nya uppgifter som den tidigare värdelösa Polisen missat el nonchalerat??

Och Ni lägger fram detta som om det vore fakta ?? Det är faan i mig skandal !! Du kallar dig Journalist? Helt utan etisk moral du är en privatperson i detta Inget annat! Inte nog med det , hur länge har Ni haft dessa info från de två vittnena isf ? Utan att isf meddelat Polis el utredare ?? Hur kan Ni ens tro på att nån kan ta detta för tillförlitligt. Jag tycker ni har gjort bort er fullständigt.
Senast redigerad av Fighter83 2021-10-07 kl. 19:07.
Citera
2021-10-07, 19:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

Nä, tror ingen vet mer om honom. Möjligtvis Tibrobor då. I Mariestad vet ingen vem han är. Bara grannar. vårdpersonal etc. Hurdan han var på comvux vet väl de som gick med honom.
Andra fetningen: Helt rätt. Kanske umgås man med "normala" tills man inser att det inte ger nåt. Kaka söker maka vet du. Jag skulle aldrig i h-vete umgås med de som ser sej som "normala". Fy vilket folk. Då är jag hellre en enstöring. Slipper reta mej på dem.
Såg en dokumentär i veckan om en kille, som slog ihjäl sin ende kompis o hans föräldrar. För han "störde sej" på dem...Det är lugnast att vara ensam.
Men att ha någon som skjutsar hem en från krogen och som betalar, behöver väl inte vara någon nära kompis? Svarttaxi har väl alltid funnits?
Sen kan du verkligen veta vilka han umgicks med 1992?
Tydligen försämrades hans psykiska mående strax innan resan till Australien och förvärrades än mer efter Helenas försvinnande.
Citera
2021-10-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

Ful fråga kanske och väldigt spekulativt men det verkar som att du levt jävligt utsatt för idioti och då tröttnar man ju på skit människor. Man orkar inte. Men inte har det väl alltid varit så.... Behöver inte ha varit så (Du behöver inte svara alls på den utan jag visar bara hur jag tänker) När det kommer till Clae#s, om du spekulerar, har han fart illa i samhället och därmed ställt sig utanför eller tror du att det är pga någon form av diagnos? Omöjligt för dig att veta men om du spekulerar. Du har ju faktiskt själv en erfarenhet och kan förstå när det blir tokigt. Kanske kan du se skillnad på "sjukdom" och "trött på skiten" ur helt andra perspektiv än ex mig som inte haft riktigt den oturen även om jag har erfarenhet av skit helt klart.
Så glad att du bemöda de dig att komma tillbaka hit trots allt tjafs. Tack!
Citera
2021-10-07, 19:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är ingen mening, Reimer. Det är fyra, fem stycken i tråden som gör allt de kan för att utmåla både "Hanna" och Lockerudvittnet som icke trovärdiga - och anledningen känner vi ju vid det här laget. Det är särskilt det att Lockerudvittnet leder spåren ner på Lockerud/Bråten som är obekvämt för några användare, men utan att dessa användare förstår egennyttan med vittnet. Att spåren leder mot Lockerud/Bråten är däremot godis för polisen!

Det som anhängarna av CL-spåret inte har förstått med Lockerudvittnets observation är att det i all sin prakt kan leda mot just CL. Anhängarna av CL-spåret borde i stället ha välkomnat Lockerudvittnet som visar mot Lockerud/Bråten, eftersom CL ju bodde där i juni 1992. Men icke! Och förklaringen ligger i att medan anhängarna av CL-spåret var fullt upptagna med att mobba ner oss "egon" och "besserwissrar", så glömde de i ivern bort att Lockerudvittnet egentligen bara var dem till hjälp. När de sedan insåg att de genom korståget mot oss "dumma" på kuppen hade slagit undan benen på sig själva, var det för sent att backa och acceptera Lockerudvittnet. Så det kan gå.
Jag anser inte dessa vittnen vara icke trovärdiga, tvärtom.
Citera
2021-10-07, 19:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Trovärdigt ? Hannas vittnesmål har iaf Kalla Fall tagit på allvar . Men Ej lockerudsvittet vad någon vet, och vad du säger här är helt oväsentligt.
Det enda som INTE är trovärdigt här är att du UGGLAN och några till säger sig ringt till båda dessa vittnen under flera år och enligt er ? Klämt fram nya uppgifter som den tidigare värdelösa Polisen missat el nonchalerat??

Och Ni lägger fram detta som om det vore fakta ?? Det är faan i mig skandal !! Du kallar dig Journalist? Helt utan etisk moral du är en privatperson i detta Inget annat! Inte nog med det , hur länge har Ni haft dessa info från de två vittnena isf ? Utan att isf meddelat Polis el utredare ?? Hur kan Ni ens tro på att nån kan ta detta för tillförlitligt. Jag tycker ni har gjort bort er fullständigt.

Min första fetning: Jaså, nu helt plötsligt har polisen tagit "Hanna" på allvar?! Där ser man! Och när det gäller Lockerudvittnet gäller samma sak som tidigare: Polisen har bara den första delen av berättelsen (den om bråket), men inte den andra delen, den om bilen som kom i hög hastighet in på Mariegärdes väg.

Min andra fetning - som hör ihop med den första fetningen: Vi har klämt fram nya uppgifter, men du verkar inte ha tagit in dem.

Och vad jag eller någon med mig har meddelat polisen, behöver du inte bry dig om. Dock har det nyligen framgått att Kalla fall nu har fått en dragning om vittnena. Dessutom känner Pelle Jenvén sedan länge mycket väl till Lockerudvittnet. Hur han sedan har agerat vet inte jag.
Citera
2021-10-07, 19:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag anser inte dessa vittnen vara icke trovärdiga, tvärtom.

Ändå verkar Lockerudvittnet leda spåren ner till Lockerud/Bråten - där CL bodde i juni 1992. Tycker inte du att CL-spåret stärks av att Lockerudvittnet leder ner en bil som matchar polisens beskrivning i just det området? Det borde väl i det närmaste vara bingo?
Citera
2021-10-07, 19:40
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis

Tack för tipset. Skickade PM till moderatorn...

Kollade upp det där med Bråten i namnlistan. Antar att det är Bråtenvägen som menas? Jag ser att ClLe bodde där. Är det detta som gör Bråtenvägen het? Finns det andra gator som också hör till Bråten?

Några medhjälpare till ClLe att välja på

Män:
HåJy, JeLe, NiMa, PeKr, PeNi, PeUl, ToBr, ToLe, TuEd

Kvinnor:
EmEk, MaLe, MaPa

Vilka av dessa namn bör man läsa på i tråden såsom möjliga passagerare med Claes? Är några namn helt ointressanta? Vet man om det bara är män inblandade? Gissar det är så men...

Finns det någon i tråden, kanske tjej, kanske kille, som åkt med Claes och kan berätta hur han var i bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in