Jaha det var väl en ok film, inte särskilt bra men det tycker jag sällan att Bondfilmerna är. Då är Mission Impossible-serien (särskilt de senaste i den) betydligt bättre i ungefär samma genre.
Och folk grät i månader, eller är det år?, om hur en svart kvinna skulle få vara 007 och det är fel, för den siffran är helig och får endast innehas av vita män. Så ber hon om att få ge siffran tillbaka till Bond efter 2/3 av filmen.
En sån reaktion för det lilla.
Inte så många Flemingberättelser kvar, jag hoppas nästa blir den episka titeln "007 in New York".
Det är ju knappast en slump att en svart kvinna är den nye 007, den idén kläcktes före idén om ersättnings 007 säkerligen, vi hade t ex ej fått se en ny manlig och vit 007 i rent underhållningssyfte
Med en svart kvinna som 007 så ger dem en jab både mot patriarkatet och brittisk kolonialism i en och samma smäll, det är helt klart politiskt motiverat oavsett vart man själv står politiskt eller tycker om beslutet
Sedan så har du den krystade dialogen skriven av feministen Phoebe Waller-Bridge som är enbart till för att sätta James Bond på plats
Och självklart var dem tvungna att ge Valdo Obruchev en rasistisk replik som skall rättfärdiga ett kallt mord utfört av vår feministiske karaktär när han slängs ner i ett syrebad
Senast redigerad av baraporr 2021-10-07 kl. 13:02.
Det är ju knappast en slump att en svart kvinna är den nye 007, den idén kläcktes före idén om ersättnings 007 säkerligen, vi hade t ex ej fått se en ny manlig och vit 007 i rent underhållningssyfte
Med en svart kvinna som 007 så ger dem en jab både mot patriarkatet och brittisk kolonialism i en och samma smäll, det är helt klart politiskt motiverat oavsett vart man själv står politiskt eller tycker om beslutet
Sedan så har du den krystade dialogen skriven av feministen Phoebe Waller-Bridge som är enbart till för att sätta James Bond på plats
Och självklart var dem tvungna att ge Valdo Obruchev en rasistisk replik som skall rättfärdiga ett kallt mord utfört av vår feministiske karaktär när han slängs ner i ett syrebad
Ja ja ja, men efter allt gnäll om att "den nye Bond kommer vara en svart kvinna" så visar det sig att det egentligen är så att en svart kvinna har siffrorna 007 en stund i en film. Moralpaniken var förhastad, ännu en gång.
Bilder på unga damer som står och avlossar en tung puffra klädda i bikini eller elegant aftonklänning är ändå rätt cheesy på något sätt. Vill minnas att det kom in i genren på allvar med franska Nikita för sådär trettio år sedan..
Jag kan inte riktigt förstå varför hennes karaktär inte var med mer. Var det ett pk statement att hon inte blev en ny Bondbrud utan sin egna karaktär som kunde stå på egna ben? Planerar amazon en spinoff med henne i huvudrollen? Valde de bort henne för att hon skulle överskugga den nya svarta bond kvinnan?. Enligt mig så marknadsfördes hon som en stor del av filmen.
Hon var väl också den som fick näst bäst betalt för sin medverkan
Inte så många Flemingberättelser kvar, jag hoppas nästa blir den episka titeln "007 in New York".
Beträffande titlar så är inte NTTD en Fleming-titel, och även flera gånger tidigare har man hittat på nya titlar.
License To Kill, Goldeneye, Tomorrow Never Dies, Die Another Day, Skyfall, Spectre är inte heller titlar till Fleming-historier (även om License To Kill, Goldeneye och Spectre förekommer på annat sätt hos Fleming).
Den senaste filmen om James Bond var en stor besvikelse och var mer lik en av Marvelfilmerna om en superhjältes bravader. Daniel Craig verkade också lite trött, till skillnad mot David Dencik som såklart var en ryss i denna.
Ja ja ja, men efter allt gnäll om att "den nye Bond kommer vara en svart kvinna" så visar det sig att det egentligen är så att en svart kvinna har siffrorna 007 en stund i en film. Moralpaniken var förhastad, ännu en gång.
Öhhhhh...Såg du ens slutet av filmen?
Vem tror du får tillbaka 007 siffran efter att James Bond är död?
Enorm besvikelse. Till och med Quantum of Solace är ju flera klasser bättre. Den här filmen känns ju som en återgång till Pierce Brosnans usla filmer med noll verklighetsförankring. Jag trodde att Brosnans filmer skulle aldrig slåss när det gäller uselhet men ta mig fan så är det nog bara Goldeneye som är sämre än detta skit.
Filmens enda höjdpunkt kommer i början när de kör i Italien och man hör ljuvlig musik från I hennes majestäts hemliga tjänst. (Som för övrigt är den bästa filmen med råge)
Kul att Lazenby i mångt och mycket har fått upprättelse medans han fortfarande lever. Måste värma att många tycker att "hans" film är den bästa...
Tur att jag såg detta skräpet i Polen där biljetten kostade mig 16.5 zl (37 kr)
I Sverige kostar det 169 kr, snacka om överpris...
Undrar vad som ska hända nu när Bond har dött? Men man kan ju alltid lösa det på samma sätt som när "Bobby" dog i Dallas, nämligen att denna film är bara någons dröm.
Ger man Craig några tiotals miljoner extra så ställer han nog upp i ännu en film och går nog med på att denna smörja bara var en ond mardröm...
Gillade faktiskt första halvan av No Time To Die, men kalkonpriset för min del går trots allt till Quantum Of Solace. Den sög brutalt.
Vänta bara. Nästa film blir med Lashana Lynch som agent 007 i huvudrollen.
De har skändat en hel filmserie. Och lyckades inte ens göra en okej actionfilm av skiten.
Värdelös film. Känner mig blåst på biljettpriset. Undvik.
Sammanfattningsvis är nu alltså...
Bond en cuckad småbarnspappa som är allmänt blödig och t.o.m. håller om sin dotter i scen medan hans kvinna dödar fienden. Inte konstigt att han dör med de karaktärsdragen. Agent 007 är en färgad kvinna som är TUFFARE än Bond själv. Och Q antyds vara bög.
2021 i ett nötskal.
Senast redigerad av Knullkingen 2021-10-07 kl. 22:22.
Hade tänkt se filmen men efter att ha läst de negativa kommentarerna här och lyssnat på SVTs filmrecensent som bara hade en sak att säga om filmen. "Se den inte"
Tror jag ser någon annan film.