2021-10-07, 13:00
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det låter för avancerat. Det inte Mossad vi har att göra med.

Fast nu när du nämner Mossad.

Om det visar sig vara ett islamistiskt terrordåd.

Vem har mest att vinna på ett krig eller kartläggning av islamistisk extremism i europa?

Det skulle öppna många dörrar och samarbeten för just Mossad, speciellt i Sverige.
Citera
2021-10-07, 13:04
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Fast nu när du nämner Mossad.

Om det visar sig vara ett islamistiskt terrordåd.

Vem har mest att vinna på ett krig eller kartläggning av islamistisk extremism i europa?

Det skulle öppna många dörrar och samarbeten för just Mossad, speciellt i Sverige.

Haha, ja du är i vart fall bra på att tänka utanför boxen. Det kan jag ge dig.
Citera
2021-10-07, 13:05
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Enligt Stina Dabrowski (som Lars besökte precis innan olyckan) var Lars på ovanligt gott humör och berättade om sina framtidsplaner, sin nyutgivna bok etc..

https://sverigesradio.se/avsnitt/stina-dabrowski-om-vannen-lars-vilks

Det talar tyvärr för att det var ett självmord. Han hade accepterat döden och frid hade infunnit sig. Nu skulle han äntligen bli kvitt all skit och få gå vidare.
Citera
2021-10-07, 13:07
Medlem
Börjar det inte bli dags gå ut med lite fakta såsom hastighet och trafiktäthet?

Tror vilks var bortglömd hos de flesta. Så något mer avancerat attentat lär det inte vara frågan om. Måste finnas bättre mål än en gammal rättshaverist
Citera
2021-10-07, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Jaeehh har inte läst tråden men är det ens lagligt.. ??
En skyddsperson får ett skydd för att han inte skall skadas mördas .. Målet måste väl vara att Myndigheten inte äger frågan om Skyddspersonens levnad
Annars kan dom ju skydda genom att sätta i Husarrest ..
Skulle snuten bestämma om en annan skyddspersons liv.Statsministern inte få ha familj ???
Ekeroth slåss på Krogen ensam ... skorrar falskt ...

Sedan undrar jag varför ni inte Plain and Simple tror på ett förarmisstag .Trött Kräftskivan kvällen innan kanske lite löv och blött Sådana olyckor finns det ju och har funnits massor av genom åren ..
Slänger inte skit men det är ju ändå normala delar i många människors liv.
Måndags exemplar -- Pizza vågen efter Nyårsafton .. Man har ju inte varit formtoppad själv alla Söndagar ..

Däcket känns som " Off the Table " Borde ju vara servat + med däck som är särskilt utförda tillverkade för att inte leda till avåkningar vid skador på däcken. Inte ens vanliga däck ger avåkningar särskilt ofta verkar det låta som via statistik . Tror inte många sekunder att däcket vållat skadan
Klarar dom inte underhålla vagnarna är det tjänstefel .Finns en serviceplan för alla bilar Bilar som har kontrollampor

Sedan retar jag mig på att det alltid blir krångel när Snuten är med + snackas bullshit
Däck som exploderar ..Tjänstefel Underhållet ??
Inskränkningar i skyddspersonens liv --Tjänstefelet
Ev trafikbrott 160 km / h eller vad det nu var på allmän väg ( det kan ha logisk relevans men behöver inte vara lagligt ) .Lastbilschauffören har skadats pga av ett ev trafikbrott på Polisen
Känns som att om Svensson kör 160 och skadar annan --- heter det vårdslöshet i trafik och--- skadar annan att man åker in på Spjället
Jävsproblematiken tysta minuter och däcken snarare än att Kusken kan ha varit full
Följebilen frånåkt jaeeh då vet man ju vad hastighet det är tal om ca Ostridigt...
Då kan ju " Groggar Steffe " Sinteus berätta detta på presskonferensen

" Får hälsa er välkomna till denna presskonferensen Följebilen höll 140 Km / h blev frånåkt vid det tillfället "

Det är ju finessen med demokratin sanningsenliga uppgifter så snabbt som möjligt för dynamisk samhällsutveckling -- så låter dom som Skalbolags målvakter vid varje presskonferens.
Som en papegoja som läser ur samma ( telefonförsäljare ) manuskript där tankarna hela tiden går till de anhöriga eller hemlösa efter sprängningar .. Snackar skit ...Det skitsnacket har Damberg spetskompetens på .

För övrigt är det väl så att ingen håller hastigheten som står på skylten .. på den vägen ..? eller det är bättre numera ??
Många tankar och frågor, bra det.

Men glöm Aldrig.....denna olycka och omständigheterna runt den är nu under DUBBEL SEKRETESS! RIKETS SÄKERHET, und so weiter.
Berodde händelsen på ett terrortillslag, så får inga detaljer och trådändar missas.

"Däckexplosion" som första händelse i olyckskedjan! är enbart glada amatörers spånande.
Vad händer, då ett däck torteras mot Trafikverkets berömda VAJERRÄCKEN??!
Citera
2021-10-07, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av paquito
Gör det fortfarande inte mindre sant!
Har skapat ny användare för att jag inte vill att det ska slå åt fel håll och dessa personer i hans närhet får det ännu tuffare (hur det ens är möjligt) än man redan har idag.

Det här har tagit sjukt hårt på mig med det här. Fick reda på detta bara någon timme efter att det skett, då var jag med min sambo och våra två barn och badade i Spanien!
Både jag och min sambo började grina direkt med den nära anhörige som ringde som knappt fick luft/kunde prata medan denne skrek ut ”han är död”!
Man vet inte än VEM som körde bilen eller vad som riktigt hänt.
Däremot som någon skriver ovanför här med att ha bra(!) fysik, seriös med sitt jobb, gått tunga utbildningar och tom ger utbildningar i att manövrera olika fordon i olika terränger, stämmer!

Jag har aldrig känt mig så trygg när jag åkt med denne person, så ett slarvfel slår lite väl konstigt för mig, dock säger jag inte att det inte kan hända…
”Kan även hända den bästa”… som man så fint brukar uttrycka det!
Nu vet man (jag) som sagt ännu inte ens vem som körde fordonet och vet heller inte den andre polisens bakgrund då jag inte kände båda.

Följebilen visste hvem som kjörde bilen. Jag litar inte på den information du gir här
Citera
2021-10-07, 13:16
Medlem
Jag tror Lars sippar på en Maithai nu, de tre liken som vart bekvämt brända till aska var några andra
Citera
2021-10-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausererik
Det beror helt på vilken vinkel en skytt väljer. Vi har ju fortfarande det svarta oförklarliga spåret (krutspår?) mot trafikplats södra. Om en skytt skulle placerat sig vid vajerräcket, på gräset mellan körbanorna så skulle det vara enklare att få in en träff. Ju närmare bilen kommer desto större målyta dessutom. Det var ju lite trafik då det inträffade vilket skulle kunna stödja den teorin att någon tagit sig över körbanan och placerat sig vid vajerräcket. Å andra sidan borde ju någon ändå observerat detta. Man kan ju också tänka att en skytt måste haft telefonkontakt med någon som hade översikt för att kunna guida skytten. Polisen har säkert redan tömt mobilmasterna runtom olycksplatsen....

Den finns en film som en chaufför spelat in efter att trafiken släpptes på. Där framgår att när industriområdet träder fram så åker alla bilar i rakt riktning mot det vita hus som finns där. En skåpbil med ett fixerat pansarbrytande vapen kan i god tid sikta in det på alla andra bilar som passerar förbi och invänta polisbilen. Det skottfönster som sedan uppstår när polisbilen åker in i den exakta skottlinjen är flera sekunder långt vilket är god tid att trycka av.
Citera
2021-10-07, 13:26
Medlem
Tanke om detta?
Konferens kommande vecka...

https://www.jfm.se/evenemang/malmo-internationella-forum-for-hagkomst-av-forintelsen-och-bekampande-av-antisemitism13-14-oktober- 2021/
Senast redigerad av Nonomom 2021-10-07 kl. 13:43.
Citera
2021-10-07, 13:47
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Det talar tyvärr för att det var ett självmord. Han hade accepterat döden och frid hade infunnit sig. Nu skulle han äntligen bli kvitt all skit och få gå vidare.

Och hur skulle självmordet gå till menar du? Läser så mycket dumheter nu bara.
Citera
2021-10-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Och hur skulle självmordet gå till menar du? Läser så mycket dumheter nu bara.
Han kan ha haft en pistol och skjutit poliserna till exempel. Han hade varit dagen innan och simulerat krasch i en polisbil. Men det är väl inte det mest troliga scenariot.
Citera
2021-10-07, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Han kan ha haft en pistol och skjutit poliserna till exempel. Han hade varit dagen innan och simulerat krasch i en polisbil. Men det är väl inte det mest troliga scenariot.

Du har helt rätt ,det är verkligen inte ett troligt scenario.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in