2021-10-05, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Det kan nog helt enkelt bero på att hon drar publik.

Tror du inte turneringarna skulle bli halvlyriska också ifall Robin Söderling skulle dyka upp och fråga om han kan spela?

Haha nej, Söderling var väl ingen publikdragare eller? Tror inte Clijsters var det heller, hon har liksom 0 karisma.
Citera
2021-10-05, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Wildcards är menade för såna som henne. Yngre som har framtiden för sig får spela till sig platserna. Ett WC till nån amerikan rankad 200 tar ju ändå platsen från nån annan amerikan rankad 100, typ. Clijsters betalar tillbaka genom ökat intresse för tävlingen.

Håller dock med om att hon verkar överviktig, och att det inte verkar vara så mycket bevänt med hennes comeback. Plus att man kan kritisera WC-systemet som sådant. Men så länge det finns är det för att ge platser till spelare som Leo Borg, Pim-Pim (för en Stockholm Open, har jag för mig), Murray, StorBorg, och Clijsters.

Vad var logiken i att ge Alcaraz WC tidigare i år, då det ändå var sannolikt att han skulle spela sig in i maindrawsen?

Nja, vad jag förstått så ska WC gå till typ toppspelare som tappar ranking pga skada eller till nya talanger som ska komma fräscha direkt in i turneringen utan behöva köra slut sig i kvalen.

Att en överviktig avdankad granny ska komma in med förtur känns inte så fräscht någonstans. Det kanske hade varit befogat om hon vann matcher, men hon förlorar ju alla matcher hon ställer upp i, som någon annan mer värdig ett WC kanske hade vunnit.
Citera
2021-10-07, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det kanske hade varit befogat om hon vann matcher, men hon förlorar ju alla matcher hon ställer upp i, som någon annan mer värdig ett WC kanske hade vunnit.

Det har ju varit rätt jämna matcher. Samtliga hon förlorat har gått till 3 set, och/eller haft set som gått till 7.
Citera
2021-10-07, 08:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Det har ju varit rätt jämna matcher. Samtliga hon förlorat har gått till 3 set, och/eller haft set som gått till 7.

Iofs, men tycker ändå inte hon uppfyller de klassiska wc-kriterierna. Förmodar att hennes comebackande beror på "svårt att sadla om-syndromet".
Citera
2021-10-07, 14:56
Medlem
Ser ingen M. Ymer i Indian Wells, han borde gått in där utan kval med sin ranking, kan ju ha någon åkomma som behöver ses till iofs
Citera
2021-10-09, 05:09
Bannlyst
Oj, ett bryskt uppvaknande för US-open-vinnaren Raducanu, torsk mot en 100-rankad vitryska. Hon har väl bara suttit med Insta och Facebook och inte tränat ett smack.
Snart dags för hennes finalmotståndare, får väl se om hon lyckas bättre.
Citera
2021-10-09, 11:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Oj, ett bryskt uppvaknande för US-open-vinnaren Raducanu, torsk mot en 100-rankad vitryska. Hon har väl bara suttit med Insta och Facebook och inte tränat ett smack.

Det gick bättre för Fernandez som slog Cornet lätt med 6-2 6-3. Jag är inte jätteöverraskad över att Raducanu försvann direkt, dels pga uppståndelsen som varit, dels för att motståndaren Sasnovich som sagt är rankad 100 i världen, dvs mycket bättre än brittiskan var inför den förra turneringen hon spelade
Citera
2021-10-09, 12:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Trådfavoriten Jack Sock fick ett wildcard men föll tyvärr mot Millman i en tresetare. Synd, det kunde ha blivit ett intressant möte med Sinner i andra omgången. På temat nytt mot gammalt får vi i stället se fram emot Alcaraz som tar sig an Andy Murray. Skotten slog Mannarino enkelt med 6-3 6-2, men den 51-rankade fransmannen har haft ett svagt år (10-20 i matchfacit) så det säger inte så mycket.

18-årige Alcaraz är uppe som 38 på rankingen nu och seedad som 30 här och står över första omgången. Marschen mot topp 10 går fort men inte fullt så fort som fryskyl (var det väl?) tippade inför säsongen.
Citera
2021-10-09, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen

Ännu en nolla på touren. Precis vad damtennisen behövde.

"Jag sparkar tränaren och skiter i att träna nu när jag vunnit en slam".

Nya mantrat för damspelare som lyckats vinna en slam för att touren suger.
Citera
2021-10-09, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag är inte jätteöverraskad över att Raducanu försvann direkt|

Inte jag heller, där skulle man ha satsat en slant.
Citera
2021-10-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ännu en nolla på touren. Precis vad damtennisen behövde.

"Jag sparkar tränaren och skiter i att träna nu när jag vunnit en slam".

Nya mantrat för damspelare som lyckats vinna en slam för att touren suger.
Har hon sparkat tränaren, det är Sloan vibbar på det!Tycker mig redan se en hybris i Emma, hon var väldigt nochalant under lottningsförfarandet i sin senaste match, stod och titta sig runt utan någon som helst intresse i vad domaren sa, det såg inget vidare ut.

Egentligen tror jag ingen av finalisterna i US Open kommer komma i närheten av en Slam final igen, stjärnorna och planeterna kommer aldrig stå så rätt igen, ingen av dom 2 har ett spel som sticker ut.
Citera
2021-10-09, 23:36
Medlem
någon som tittat på Tiafoe matcken på tennis kanalen,vem är expert kommentatorn, idioten avslöjade uppgjord match , stämmningen blev konstig och den andre kommentatorn rådde honom att ta kontakt med juridisk rådgivaren innan han sa nått mer!
Senast redigerad av Sjelvklart 2021-10-09 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in