2021-10-06, 23:02
Medlem
Zorzarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Menar du att ett fordon i hög hastighet sprutar jord över till andra körbanan i ett, mot vägen nästintill vinkelrätt, väldefinierat streck?

Det skrev jag väl ändå inte, jag förklarade vart i bild som jag misstänker att bilen hasat ned som djupast i diket och då träffat wireräcket. Hur det svarta sträcket kom till har jag ingen uppfattning om.
Citera
2021-10-06, 23:03
Medlem
Migsvetsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Ja men om det nu var ett mord så tror jag som sagt att det utfördes av en eller flera säkerhetstjänster. Jag tror inte muslimerna var inblandade i själva utförandet. Man ville ha bort Vilks för att blidka muslimerna. Det kan jag tänka mig.

He he, du är alltså så naiv att du litar på att alla utredningar av denna dignitet bedrivs av otadliga, oförvitliga, okorrumperade personer i ädelt syfte att få fram sanningen? Alltså shit, bara shiiiiit mannen.

Betänk att Fredrik Reinfeldt fick ta emot ett 20-tal statsbesök från den muslimska världen pga rondellhunden. Lars var enormt hatad i de muslimska kretsarna, märks ju även på facebook i random muslims nyhetsflöde. Vem vet om Lars ingick i någon betydligt större uppgörelse för att blidka den muslimska världen? Om ni hjälper oss att röja Lars ur vägen så avstår vi från X eller Y.
Citera
2021-10-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
160 är verkligen en trådsanning. Frågan är om det inte gått fortare.
Det blev en enorm smäll. Hade så klart inte hänt i 110.
Jo det hade blivit en enorm smäll även då!
Citera
2021-10-06, 23:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det är sladdspår. Hur många gånger ska jag behöva förklara det? Kolla på teleobjektiv-bilden så ser du fyra däckspår, på den här syns bara två av dem. Föraren fick sladd. Varför han fick sladd är frågan.

Bilden tagen med teleobjektivet är den minst lämpade att kolla på om förloppet skall kunna förstås. Bilförvrängning kan vi klara oss utan. Kolla nedanstående.

https://imgur.com/1vWWRQ9
Citera
2021-10-06, 23:08
Medlem
Sam.Boyds avatar
Frågan som jag ställer är hur dessa religiösa terrorister beter sig när de dödar till behag för profeten.

När det är självmordsattacker så är en video där de stålt erkänner mer eller mindre standard.

Men hur är det när GM o organisationer inte utför självmordsattacker?
Citera
2021-10-06, 23:09
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Bilden tagen med teleobjektivet är den minst lämpade att kolla på om förloppet skall kunna förstås. Bilförvrängning kan vi klara oss utan. Kolla nedanstående.

https://imgur.com/1vWWRQ9
Vinkeln är sämre på teleobjektiv-bilden, men faktum är att man ser fyra däckspår på den, varav ett överlappar ett annat. Två svaga spår (vänster fram och vänster bak) och två kraftiga (höger fram och höger bak). Men nonchalera det om du vill, du kommer inte närmare sanningen.
Citera
2021-10-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Afonbladet

”Mordutredningen på Noa pågår mot en fond av rykten bland polisanställda som florerat sedan kort efter olyckan. Aftonbladet har pratat med flera polisanställda som berättar om rykten som handlar om att någon skulle ha ”fifflat med bilen” före avfärd”.

”Polisen har gått ut med att kraschen där Lars Vilks och två poliser dog var en trafikolycka.
Samtidigt pågår en mordutredning på polisens sektion Noa där man utreder om någon utomstående person kan ligga bakom haveriet – men den vägrar polisen svara på frågor om”.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x8QoX8/hemlig-mordutredning-ska-utreda-yttre-paverkan-vid-vilks-kraschen

Det är bra att det finns olika avdelningar inom polismyndigheten som kan jobba oberoende av varandra i ett sånt här fall.
Detta är ett fall som måste utredas grundligt. Man måste vända på varje sten. Att färdas med en sån här bil skall vara idiotsäkert. Det kan vara kungen nästa gång. Bilarna är av toppklass liksom förarna. Olyckor får helt enkelt inte hända. Det skall ha varit 2 poliser i skyddsobjektets bil plus en följebil.

Vi vet redan att misstag har begåtts. Följebilen har av okänd anledning varit alldeles på efterkälken.
Citera
2021-10-06, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det hade blivit en enorm smäll även då!

Om man kört i 110, bromsat, sladdat, snurrat, passerat genom vajer, ja då hade man i princip stått still när man nått andra sidan. Dessutom hade föraren kunnat bemästra problemen redan innan.
Citera
2021-10-06, 23:10
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ja det är sladdspår efter att bilen träffats av ett pansarskott och brann och alla i den var redan döda.
Det första är rätt men det andra är fantasier.
Citera
2021-10-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det första är rätt men det andra är fantasier.

Jo pansarskott är osannolikt, tror i så fall mera på min teori om en klotblixt.
Citera
2021-10-06, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är skärmbild från den här filmen. Finns även en film från motsatt riktning, men den här filmen visar förloppet bäst.

https://www.facebook.com/100027991930031/videos/995843027872258/

Ja det ser ut som att bilen har frontat lastbilen avsiktligt. Det går ju inte att komma ifrån det. Spåren går rakt fram och kröker svagt åt höger. Det finns inte något tecken på att föraren har försökt undvika kraschen, snarare tvärt om.
Citera
2021-10-06, 23:17
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennartDenLelle
Jo pansarskott är osannolikt, tror i så fall mera på min teori om en klotblixt.
Ett vittne hörde en smäll. Därefter kan man anta att sladden uppstod. Vittnet hörde sedan ett brak, det var när bilen träffade vajrarna. Vittnet hörde sedan något som sannolikt var lastbilens tvärbromsning. Vittnet hörde sedan ett "bom" vilket var kollisionen. Ett annat vittne såg att det rök om bilen, det kan ha varit från däcken då bilen sladdade eller så var det något annat som rök. Vi vet inte vad som föranledde sladden och det finns inga kända uppgifter som ger en fingervisning om vad det kan röra sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in