2021-10-06, 20:10
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja men hur uppkommer sladdspår? Sladd blir det när bilen rör sig i en annan riktning än hjulens. Vanligtvis när fordonet vrids runt sin egen axel. Då kanar däcket på tvären. Men det är inte så dessa spår ser ut.
Jo, det syns tydligt på bilden med teleobjektiv. Två kraftiga spår och två svaga. Det ena svaga överlappar ett av de kraftiga. De kraftiga är höger fram och höger bak. Bilen har vridit sig. Att perspektivet får det att se snävare ut förändrar inte detta faktum. De spår man ser på filmen är enbart de kraftiga, de andra syns inte där.
Citera
2021-10-06, 20:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Jag vet inte men om jag själv ville bli av med någon som Vilks hade jag valt fjärrstyrning av bilen framför alla andra metoder. Det perfekta mordet, digitala spår går att radera på nolltid. Eller vad säger du.
Om jag var muslim hade jag givetvis velat sätta spår och visat att han dog för att han hade ”fräckheten” att göra sin muhammedteckning - så precis som nästan alla andra kända muslimska terrorister under senaste årtiondet hade jag sett till att dokumentera och ”ta äran” för händelsen.
En sjävmordsprängning hade förstås fungerat utmärkt - livestreamad? Javisst.

Citat:
[Grejen är att du inte verkar inte kunna föreställa dig att politiskt kontroversiella personer tas av daga under omständigheter som aldrig blir klarlagda. Fattar inte riktigt vad det är som får sådana som du att bara svälja allt makthavarna går ut med i media. De ljuger, fifflar och mördar folk på löpande band i krig, varför skulle de inte kunna likvidera enstaka individer när det officiellt råder fred? Är det verkligen så otänkbart?
Visst kan jag föreställa mig det - däremot kan jag (nästan) inte föreställa mig att de som ifrågasätter de officiella teorierna hemma bakom datorskärmar skulle ha bättre teorier eller insikt än de som de facto ansvarar för utredningar och har tillgång till allt utredningsmaterial. Gissningar hemma i stugan känns rätt patetiska - det är ju var att se på resultaten hittills u i liknande spekulativa trådar..
Citera
2021-10-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qetuR
Dom har gjort det förut. Nu händer det igen. Fallet Peter Rätz.

Inga poliser har döt tror jag, i alla scenariot där poliser dött pratar kollegor ut om hur bra o duktiga dom varit. Nu har det bara varit tysta minuter runt om i landet.

Brukar inte vara konspiratoriskt lagd, men detta tycker jag är solklart.

Att Trafikverket inte fått vara på plats fören två dagar efter talar också klarspråk tycker jag. Hur kan experter på vägar inte få titta på hur olyckan skett?

Finns några bilder på att det varit en sänerhets Rover som kraschat förövrigt?
Åh, ja klart att dom gjort det förut
O att dom skulle kunna göra det igen.. ja det skulle dem kunna förstås

Är bara ett litet problem, Vilks var hatad av dom något enormt.
Större chans att dom skulle dumpa honom i valfri ort än att skydda honom på det sättet

Mycket misstänkt som händer i detta fall dock, så klart att man börjar spana i olika spår förstås.
Även konspirationer
Citera
2021-10-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Den intensiva branden är mycket ovanlig i kollisioner som denna. Sedan att en specialutbildad polis skulle köra en specialbyggd pansarvagn åt helvete finns inte. Detta är ett attentat. Om det är ett muslimskt terrordåd eller något annat får vi kanske reda på om något år eller två.

Varför är det ovanligt att fordon börjar brinna vid frontalkrock, tänker du? Förstår inte riktigt...
Citera
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Vilks "död".

Dvs, officiellt död. Nu levande under skyddad identitet. Billigare för skattebetalarna. Mindre problem för honom. Räcker med lätt plastikopering och ny adress. Bara närmast sörjande och några få inom polisen behöver veta.

EXAKT. Titta på Infiltratören så ska ni få se på hur det gått till. Då tog man tillfället i akt med tsunamin. Nu ett självmord på en ensamvarg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja men hur uppkommer sladdspår? Sladd blir det när bilen rör sig i en annan riktning än hjulens. Vanligtvis när fordonet vrids runt sin egen axel. Då kanar däcket på tvären. Men det är inte så dessa spår ser ut.
Helt rätt.
Dessa spåren är parallella..sladdspår är osymetriska.
Citera
Bannlyst
Har en liten fråga, tror vi har bilden klar för oss, det är bara en liten sak som förbryllar, kolla detta flygfoto, hur hänger detta ihop med händelseförloppet?
https://ibb.co/t84Rjwr

Foto orginal.
https://static.cdn-expressen.se/images/65/27/6527628ece544a3886b6ad34db24dd03/16x9/1304@40.jpg

Vad är detta?
https://ibb.co/VVSXC6B
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2021-10-06 kl. 20:23.
Citera
2021-10-06, 20:19
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Åh, ja klart att dom gjort det förut
O att dom skulle kunna göra det igen.. ja det skulle dem kunna förstås

Är bara ett litet problem, Vilks var hatad av dom något enormt.
Större chans att dom skulle dumpa honom i valfri ort än att skydda honom på det sättet

Nu slipper dom nu skydda honom 24/7, billigare för alla. Flyttar till Bahamas o lever sina sista år ensam. Alla slipper honom nu, polisen, hans fru och muslimerna.
Citera
Medlem
regafras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Jag vet inte men om jag själv ville bli av med någon som Vilks hade jag valt fjärrstyrning av bilen framför alla andra metoder. Det perfekta mordet, digitala spår går att radera på nolltid. Eller vad säger du.

Jag undrar vad som är tekniskt möjlig på en sedan innan ej rörd bil/ fordon.

Jag har tänkt olycka men dels filmen där han snurra i en polisbil och att han var en nagel i ögat på många gör ju att man spånar lite om vad som är möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om jag var muslim hade jag givetvis velat sätta spår och visat att han dog för att han hade ”fräckheten” att göra sin muhammedteckning - så precis som nästan alla andra kända muslimska terrorister under senaste årtiondet hade jag sett till att dokumentera och ”ta äran” för händelsen.
En sjävmordsprängning hade förstås fungerat utmärkt - livestreamad? Javisst.

Ja men om det nu var ett mord så tror jag som sagt att det utfördes av en eller flera säkerhetstjänster. Jag tror inte muslimerna var inblandade i själva utförandet. Man ville ha bort Vilks för att blidka muslimerna. Det kan jag tänka mig.

Citat:
Visst kan jag föreställa mig det - däremot kan jag (nästan) inte föreställa mig att de som ifrågasätter de officiella teorierna hemma bakom datorskärmar skulle ha bättre teorier eller insikt än de som de facto ansvarar för utredningar och har tillgång till allt utredningsmaterial. Gissningar hemma i stugan känns rätt patetiska - det är ju var att se på resultaten hittills u i liknande spekulativa trådar..

He he, du är alltså så naiv att du litar på att alla utredningar av denna dignitet bedrivs av otadliga, oförvitliga, okorrumperade personer i ädelt syfte att få fram sanningen? Alltså shit, bara shiiiiit mannen.
Citera
2021-10-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Har en liten fråga, tror vi har bilden klar för oss, det är bara en liten sak som förbryllar, kolla detta flygfoto, hur hänger detta ihop med händelseförloppet?
https://ibb.co/t84Rjwr

Foto orginal.
https://static.cdn-expressen.se/images/65/27/6527628ece544a3886b6ad34db24dd03/16x9/1304@40.jpg

Det gula inringade är där bilkön kört igenom för att vända.
Citera
2021-10-06, 20:24
Medlem
Med tanke på den sista filmen på den förolyckade lanserar jag teorin att olyckan kan ha varit det ”slutliga konstverket”. Finns många missförstådda konstnärer och kulturarbetare. Bara de själva vet vad som pågår i hjärnan. Hur som helst tragiskt för alla inblandade oavsett vad som orsakade den fruktansvärda olyckan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in