Citat:
Ursprungligen postat av
Nonomom
Tack. Jag vill innerst inne tro att det är så. Förstår dock att frågor radar upp sig med en sån här händelse.
Är helt säker att fullständigt svar kommer presenteras inom en lång framtid. Så lång att detta kallnat såpass att ingen bryr sig (förrän det sker igen?).
Det är som vanligt i sådana här grejer - folk lägger tid på att analysera & investerar en massa tid i teorier, får smäll på fingrarna, utsätts för frågetecken, men vidhåller sina teorier just pga man investerat tid.
Ingredienserna är också på plats, vida känd skyddsperson, trafikolycka, tystnad från utredande myndigheter.
Jag personligen är inte så förbryllad - för mig ser det ser ut som en däckexplosion i hög fart med en ganska krävande bil.
Jag tror inte ett dugg på yttre attentat eller medveten handling av inblandad polispersonal.
Det är klart begränsat vem som som lägger möda på Vilks, även om många vill honom ont i tankegången.
Känner dock sorg att vi dels förlorat en helt unik konstnär samt att en änka nu sörjer, och dels att vi förlorat två poliser (också människor) och har en allvarligt skadad lastbilschaufför på sjukhus.