Citat:
Ja och förhören med honom borde hemligstämplas så att vi inte får veta något olämpligt.
Citat:
Var det en POLISbil också? Attrappen, alltså?
Nej jag håller med om att det var ett underligt sammanträffande. Men vad menar du att det skulle ha för signifikans? Att Vilks själv ryckt åt sig ratten för att han ville begå självmord? MED poliserna? Hans flickvän säger ju att de gillade poliserna, och inte höll dem ansvariga för polisledningens dåliga beslut.
Nej jag håller med om att det var ett underligt sammanträffande. Men vad menar du att det skulle ha för signifikans? Att Vilks själv ryckt åt sig ratten för att han ville begå självmord? MED poliserna? Hans flickvän säger ju att de gillade poliserna, och inte höll dem ansvariga för polisledningens dåliga beslut.
Se själv:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/kvp/sista-filmen-pa-lars-vilks-innan-olyckan-pa-e4/
Inte en chans att en liten fjärt som Vilks skulle lyckas krascha en livvaktsbil från baksätet. Även om han lyckades få tag i ratten, vilket jag starkt betvivlar ens är möjligt för en skyddsperson i en sådan bil, så är oddsen att komma undan med tilltaget inte särskilt goda. Vad tror du hade hänt med Vilks om han hade misslyckats? Så nej, det tror jag inte en sekund på.
Däremot kan jag mycket väl tänka mig att Vilks har placerats i detta specifika installationssammanhang för att de som ligger bakom hans död vill sända en signal. Andra ska veta att de mycket väl kan göra så här och komma undan med det.
Eller så är Vilks inte alls död. Bilen kanske var tom och lastbilschaffisen kanske inte ens existerar. Vem vet. Det är en galen värld.
Det mest sannolika är ändå att han är död och i sådana fall tror jag att det är en eller flera säkerhetstjänster som ligger bakom mordet på uppdrag av politikerna som ville göra sig av med en politisk belastning och samtidigt blidka muslimerna.