2021-10-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Har inte sett något. Förhoppningsvis får vi inte veta, så han får vara ifred.

Ja och förhören med honom borde hemligstämplas så att vi inte får veta något olämpligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var det en POLISbil också? Attrappen, alltså?

Nej jag håller med om att det var ett underligt sammanträffande. Men vad menar du att det skulle ha för signifikans? Att Vilks själv ryckt åt sig ratten för att han ville begå självmord? MED poliserna? Hans flickvän säger ju att de gillade poliserna, och inte höll dem ansvariga för polisledningens dåliga beslut.

Se själv:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/kvp/sista-filmen-pa-lars-vilks-innan-olyckan-pa-e4/

Inte en chans att en liten fjärt som Vilks skulle lyckas krascha en livvaktsbil från baksätet. Även om han lyckades få tag i ratten, vilket jag starkt betvivlar ens är möjligt för en skyddsperson i en sådan bil, så är oddsen att komma undan med tilltaget inte särskilt goda. Vad tror du hade hänt med Vilks om han hade misslyckats? Så nej, det tror jag inte en sekund på.

Däremot kan jag mycket väl tänka mig att Vilks har placerats i detta specifika installationssammanhang för att de som ligger bakom hans död vill sända en signal. Andra ska veta att de mycket väl kan göra så här och komma undan med det.

Eller så är Vilks inte alls död. Bilen kanske var tom och lastbilschaffisen kanske inte ens existerar. Vem vet. Det är en galen värld.

Det mest sannolika är ändå att han är död och i sådana fall tror jag att det är en eller flera säkerhetstjänster som ligger bakom mordet på uppdrag av politikerna som ville göra sig av med en politisk belastning och samtidigt blidka muslimerna.
Citera
2021-10-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
En smäll först? Mycket intressant. Är det ett pansarskott eller sprängladdning han hörde?

Vad fick Rovern att svänga rakt över i mötande fil och döda alla ombord? Ingen däckexplosion i alla fall, Rovern har däck som bilen kan köra på även om däcken är sönder.

Lade hans ord rejält på minnet. Däcktjutet återgav han dock som ett iiiiiiii...

Han såg alltså ingenting, men hörde hela förloppet.

Upp till oss att tolka bäst vi kan.
Citera
2021-10-06, 19:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Vad spelar det för roll, du missar ju helt poängen. Två vakter råkar somna samtidigt som alla kameror ballar ur. Detta skulle du alltså köpa som förklaring om Vilks lyckats hänga sig under t.ex. skyddsförvaring på polisstation?

Varför förutsätter du att jag skulle ha köpt att Epsteins död var självmord och att båda vakterna missade hans hängning för att de sov??
Om t.ex kamerorna var ur funktion, som påståtts, så blir det kanske svårare att övervaka alla fångar - eller vad tror du? Fast ta det i rätt tråd…
Citera
2021-10-06, 19:59
Medlem
qetuRs avatar
Ingen som tagit upp möjligheten till att det är stageat för att han ska slippa ha hotbild mot sej ala SVTs Infiltratören?
Citera
2021-10-06, 20:00
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Även om den här Muhammed-tecknaren dog av ålder är det skumt att två konstnärer med liknande kritiskt utförande dör så kort inpå varandra.

Kurt Westergaard, a Danish cartoonist whose caricature of the Prophet Muhammad outraged many Muslims worldwide, has died at the age of 86.

https://www.bbc.com/news/world-europe-57883392

Fast han dog väl inte av ålder eller?
Citera
2021-10-06, 20:02
Medlem
Vilks som har varit irriterad på polisen, vilket hans fru tycks bekräfta, har dpänt av sig säkerhetsbältet och kastat sig fram och vridit ratten i "lämplig" kurva/hög hastighet samt med aktuellt mötande fordon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Detta är sladdspår.
Ja men hur uppkommer sladdspår? Sladd blir det när bilen rör sig i en annan riktning än hjulens. Vanligtvis när fordonet vrids runt sin egen axel. Då kanar däcket på tvären. Men det är inte så dessa spår ser ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qetuR
Ingen som tagit upp möjligheten till att det är stageat för att han ska slippa ha hotbild mot sej ala SVTs Infiltratören?
Inte en chans att svenska rättsväsendet skulle erbjuda Vilks det.

Isf gjorde han det själv
Citera
2021-10-06, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Behöver dock inte vara muslimer, islamister eller jihadister. Kan lika gärna vara sionister, så här när riket verkar mättat med invällare och målet nu sannolikt är att skapa största möjliga oreda.

Bilen behöver ju inte heller brinna utanpå, även om den inuti var ett inferno.

Hur kom du på idén vägen?om pv-vapen? Pga det "svarta strecket" I kombination med den parallellt gående
Den intensiva branden är mycket ovanlig i kollisioner som denna. Sedan att en specialutbildad polis skulle köra en specialbyggd pansarvagn åt helvete finns inte. Detta är ett attentat. Om det är ett muslimskt terrordåd eller något annat får vi kanske reda på om något år eller två.
Citera
2021-10-06, 20:05
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Inte en chans att svenska rättsväsendet skulle erbjuda Vilks det.

Isf gjorde han det själv

Dom har gjort det förut. Nu händer det igen. Fallet Peter Rätz.

Inga poliser har döt tror jag, i alla scenariot där poliser dött pratar kollegor ut om hur bra o duktiga dom varit. Nu har det bara varit tysta minuter runt om i landet.

Brukar inte vara konspiratoriskt lagd, men detta tycker jag är solklart.

Att Trafikverket inte fått vara på plats fören två dagar efter talar också klarspråk tycker jag. Hur kan experter på vägar inte få titta på hur olyckan skett?

Finns några bilder på att det varit en sänerhets Rover som kraschat förövrigt?

Olyckan var ett självmord hos någon annan och man tog tillfället i akt att få säga att det var Vilks. Han är den enskilt dyraste personen i Sverige.
Senast redigerad av qetuR 2021-10-06 kl. 20:12.
Citera
2021-10-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regafra
Med fjärrstyrning digitalt menar du tex att låsa ett hjul och på så sätt styra den fel och utlösa krock kuddarna så att chauffören bara kan panikbromsa, inte sätta en styrning på rattstången som en del varit inne på?

Jag vet inte men om jag själv ville bli av med någon som Vilks hade jag valt fjärrstyrning av bilen framför alla andra metoder. Det perfekta mordet, digitala spår går att radera på nolltid. Eller vad säger du.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför förutsätter du att jag skulle ha köpt att Epsteins död var självmord och att båda vakterna missade hans hängning för att de sov??
Om t.ex kamerorna var ur funktion, som påståtts, så blir det kanske svårare att övervaka alla fångar - eller vad tror du? Fast ta det i rätt tråd…

Grejen är att du inte verkar inte kunna föreställa dig att politiskt kontroversiella personer tas av daga under omständigheter som aldrig blir klarlagda. Fattar inte riktigt vad det är som får sådana som du att bara svälja allt makthavarna går ut med i media. De ljuger, fifflar och mördar folk på löpande band i krig, varför skulle de inte kunna likvidera enstaka individer när det officiellt råder fred? Är det verkligen så otänkbart?
Citera
2021-10-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qetuR

Jo, det har tagits upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in