2021-10-06, 18:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Ja och det KAN ju ha varit en slump att Vilks dagen innan satt i en konstinstallation som simulerade en krasch med polisbil.

Precis som Epsteins vakter på häktet KAN ha somnat båda två på samma gång samtidigt som kamerorna drabbades av tekniskt fel. Folk somnar, kameror krånglar. KAN ju faktiskt hända.

En konstinstallation, från 2014, som han tydligen länge velat se och passade på att besöka den sista dagen den visades upp för tillfället.
Ja, det känns som en tillfällighet.
Kan ni inte hitta någon spännande polisledningen nu som ni kopplar till dådet? Eller kanske om socialarbetarna i Skövde hade en sambandsövning två veckor innan det hände - det borde ju vara ett tydligt tecken på att Vilks blev mördad…
Citera
2021-10-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag har inte påstått att det gått till på ett visst sätt.

Jag kan så klart inte heller veta säkert men låt mig säga så här. Om jag hade makten och ville likvidera en obekväm person i en bilkrasch, då skulle jag välja fjärrstyrningsmetoden om den var möjlig. Skulle inte du?
Citera
2021-10-06, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
....

2 Självmord av polisen som körde eller hans kollega.

.....

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
....

2. Inte omöjligt.
....

Regelrätt självmord betraktar jag som totalt uteslutet. Däremot kan man ju må så psykiskt dåligt att man är direkt olämplig som bilförare. Om man tex fastnar i grubblerier & bara kopplar bort eller bara gasar på i ren ilska. Men överlagt självmord känns helt uteslutet.
Citera
2021-10-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Kolla på pit maneuver och hur de görs, med lite träning är de lätta att utföra och ett tyngre fordon kan lätt få Range Rovern att få sladd med en pit maneuver. De utförde attacken när följebilen inte fanns där och kunde hjälpa till?

Polisen i USA använde pit maneuver hela tiden och det handlar bara om att kunna tekniken.

Det är en teori, men enligt tidigare uppgifter var det inga färskingar som åkte med Vilks, den ene var instruktör i körutbildningar... Så de körde inte för första gången
Citera
2021-10-06, 18:37
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
https://www.youtube.com/watch?v=oTN8Dw-fvDo

Sista videon på Lars, han sitter i en "polisbil" som "voltar", allt i en konstutställning. VILKEN slump.
Dödsolyckan kanske är en konstinstallation av Vilks?
Citera
2021-10-06, 18:38
Medlem
Citat:
Jag kan så klart inte heller veta säkert men låt mig säga så här. Om jag hade makten och ville likvidera en obekväm person i en bilkrasch, då skulle jag välja fjärrstyrningsmetoden om den var möjlig. Skulle inte du?

varför skulle du då bromsa bilen maximalt först. Vore det inte smartare att bara köra den av vägen i maxhastighet?
Citera
2021-10-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En konstinstallation, från 2014, som han tydligen länge velat se och passade på att besöka den sista dagen den visades upp för tillfället.
Ja, det känns som en tillfällighet.
Kan ni inte hitta någon spännande polisledningen nu som ni kopplar till dådet? Eller kanske om socialarbetarna i Skövde hade en sambandsövning två veckor innan det hände - det borde ju vara ett tydligt tecken på att Vilks blev mördad…

Och om Vilks hade hittats hängd samtidigt som livvakterna somnat båda två och all kameraövervakning upphört att fungera... då hade det nog också känts som en tillfällighet för dig antar jag? Jag menar sånt händer ju.
Citera
2021-10-06, 18:40
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Jag frågade om däckspåren eftersom du kanske hade någon rimlig förklaring till det, men det hade du inte. Jag tror inte på fjärrstyrning när det finns tydliga tecken på att bilen bromsat.
Citera
2021-10-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
varför skulle du då bromsa bilen maximalt först. Vore det inte smartare att bara köra den av vägen i maxhastighet?

Vi får väl se om det kommer fram tillräckligt med information om hur bilen faktiskt har betett sig.
Citera
2021-10-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och i vilket fall som helst kommer tråden givetvis leva vidare med den ena konstigare teorin än den andra och färre och färre men desto mer övertygade personer som påstår sig veta en massa fast de inte har en aning - eller hur? Det är så tröttsamt att läsa alla tvärsäkra påståenden om fullständiga fantasier.

Ja det KAN givetvis ha varit en fjärrstyrd bomb eller radiostyrd drönare som kontrollerade bromsarna eller al Qaida som la alla resurser på att med ny teknik fjärrstyra bilen via satellit och ändå inte har minsta lust att ta åt sig äran för dådet trots att det blivit så gott som alla terroristers modus operandi att göra just det.
Men vad i hela friden talar för en sådan teori?
Absolut ingenting…

Eller så KAN det ha hänt något oförutsett, precis som det brukar göra strax innan i stort sett alla olyckor…

Att Vilks död var en olycka är väldigt osannolikt, han hade en extrem hotbild mot sig, största hotbilden i Sverige?

Polisens Range Rover har punkteringssäkra däck och kan köra vidare med en punktering så det kan vi bortse från. Det skulle aldrig kunnat ge den sladd som vi sett på bilderna.

Jörg Haider i Österrike blev mördad i en fejkad bilolycka och ingen tog på sig det mordet. Alla mord tar inte mördare sig på.
Citera
2021-10-06, 18:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och om Vilks hade hittats hängd samtidigt som livvakterna somnat båda två och all kameraövervakning upphört att fungera... då hade det nog också känts som en tillfällighet för dig antar jag? Jag menar sånt händer ju.
Tycker du?

Vilks satt väl för övrigt inte häktad med en troligt följande livstidsdom för det skamligaste av brott hängande över sig?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-10-06 kl. 18:45.
Citera
2021-10-06, 18:44
Medlem
Citat:
Vi får väl se om det kommer fram tillräckligt med information om hur bilen faktiskt har betett sig.

Bromsspåren finns ju där…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in