2021-10-06, 16:07
Medlem
Hej alla Flashbackare.

Jag och sambon har varsin Huawei p30 pro sen två år tillbaka. Telefonerna har funkat klockrent fram tills här om dagen då det blev stora problem för Facebook och andra socialamedier.

Huawei telefonerna kopplar upp mot wifi men får inte internetåtkomst utan det kommer och går. ibland funkar det en stund för att sen funkar det inte.

Uppsättningen här hemma är en Apple airport extreme och en Apple time capsule som wifi bumper/förstärkare och 100/100 Telia fiber, klockar 83-85/ 80-04 via bredbandskollen.

Alla andra enheter fungera utan några som helst problem så som ps4, samsung tablet, en iPhone, Apple TV, smartwatch mm. Det enda som har problem med internet åtkomst är våra två p30 pro. Jag började felsöka i söndags.

Har startat om telefonerna
Raderat nätverksinställningar på telefonerna.
raderat cookies och web historik
startat om routerna
sätt till så båda har den senaste mjukvaran både telefoner och router.

vad mer kan göras? Har försökt googla som en tok för att se om huawei blivit drabbade på något sätt men hittar ingen information.
Har testat flera möjliga supporter lösningar, från google, läst trådar på Sweclockers mm men får det inte att funka som det var innan.

När telefonen väl får internetåtkomst så är det väldigt slött.

några ideer?
Citera
2021-10-06, 16:12
Medlem
hbtq4lifes avatar
verkar vara ett vanligt problem.

Hoppas du är bra på engelska:
https://thedroidguy.com/how-to-fix-huawei-p30-pro-wifi-issues-wifi-not-working-1106258
Citera
2021-10-06, 16:13
Medlem
Märkligt! Samma sak hände mig. Kunde inte koppla upp på wifi alls med telefonen men det har dock löst sig nu även om jag upplever det går långsammare än innan .
Citera
2021-10-06, 20:00
Medlem
Märkligt, jag fick exakt samma sak! Morgonen efter så fungerade det som vanligt. Har hänt tidigare nån gång också vet jag. Bara på min Huwaei p30 pro och inte på min andra telefon (en Samsung)
Citera
2021-10-06, 20:21
Medlem
Gasmages avatar
Är det CCP som växlar upp inför 2022? Låter fullt rimligt att det äter upp hälften av bandbredden tänker jag.
Citera
2021-10-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbtq4life
verkar vara ett vanligt problem.

Hoppas du är bra på engelska:
https://thedroidguy.com/how-to-fix-huawei-p30-pro-wifi-issues-wifi-not-working-1106258

Tack men redan försökt med alla dessa steg utan vidare framgång
Citera
2021-10-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmage
Är det CCP som växlar upp inför 2022? Låter fullt rimligt att det äter upp hälften av bandbredden tänker jag.

Det är fan nöstan så att man börjar undra 😪
Citera
2021-10-06, 21:21
Medlem
Det är väl inte mobilerna eller ?? facebook å andra har ju haft jätteproblem nyss...det sa dom på teven.
Citera
2021-10-06, 21:23
Bannlyst
Det är kineserna.. Den där skiten är det ju bara o byta.
Citera
2021-10-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Det är väl inte mobilerna eller ?? facebook å andra har ju haft jätteproblem nyss...det sa dom på teven.

Jag tycker det.är.ytterst.märkligt att det bara är våra Två huawei telefoner som har detta problem exakt samtidigt, när andra telefoner och andra enheter funkar helt perfelt både här. Hemma och på jobbet
Citera
2021-10-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Jag tycker det.är.ytterst.märkligt att det bara är våra Två huawei telefoner som har detta problem exakt samtidigt, när andra telefoner och andra enheter funkar helt perfelt både här. Hemma och på jobbet
Har inte märkt nått på min P20 pro mate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in