Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Jag får det till ca 10-12 stolpar, vilket bör vara ca 30 meter. Var man menar att däckspåren börjar är diffust, men jag har räknat från där de blir tydligast. Ska kolla mer noggrant.
En sån bil borde minska 100 km/h på 40m. Hursomhelst så är farten klart hanterbar även efter 30m.
Kanske nere i 80-90?
50 graders sväng i 80-90 innebär i alla fall ingen vältrisk.
Fyrhjulssladd vid fullt rattutslag? Vilket väl rimmar med dina + 50 grader. Jo troligen.
Tillräcklig fart för att komma igenom vajerräcket. Ja troligen i den branta vinkeln. Som ju ingen räknat med när vajerräcken konstrueras.
Men det återstår fortfarande att fatta varför man vrider på ratten maximalt vänster efter att ha bromsat maximalt rakt fram under en hyfsad sträcka. Trasigt hjul (jag räknar in på däck och fälg). Jo men i så fall gick det sönder under inbromsning. EN möjlighet att det punkterade men höll ihop OK under inbromsningen men havererade helt och sedan drev bilen max vänster.
Mja, det känns fel. Vid en vanlig punktering med runflat så blir det vingligt men inte ohanterligt. Särskilt inte när man fått ner farten så pass mycket.
Det är fortfarandenågot som är svårt att förstå i detta