Citat:
3 smällar var det någon som hade hört.
Men det har ju hänt en del i själva olyckan som kan vara dessa tre smällar.
Men visst, detta är ju konspirationsforum.
Om vi antar att "något" har fått bilen att bromsa kraftigt först. (det som många tror beror på att den varit i räcket först. Varför de nu tror det
Vad kan ha fått en välutbildad personskyddspolis att bromsa kraftigt mitt på torr och rak väg mitt på dagen?
En älg mitt på vägen? Absolut. Men sedan är de ju lärda att väja och sikta på bakdelen snarare än att försöka köra av vägen. Vägen är ju säkert 4-5 ggr bredare än älgen är lång och att träffa en älg ger inte så stora skador på den bilen heller.
Köra av vägen är de troligen lärda att göra om det är ett allvarligt hot rakt framför. Typ en stillastående eller bromsande bil med någon som hänger ut med vapen el dyl. Men då väjer man rimligen till höger ner i höger dike. Är det för brant så försöker man nog i dikeskanten till vänster mellan räcket och vägbanan.
Kan det vara en kombination? Först en älg och sedan ett trasigt däck? ju fler parametrar man plockar in i en händelsekedja ju mer minskar sannolikheten.
Så till de mer otäcka scenariot. Först ett skott i den skottsäkra rutan snett framifrån. Antingen från en bil eller från sidan av vägen. Rutan spricker. Föraren bromsar. Och måste sedan försöka ta sig därifrån. Antingen är han skadad eller inte. Tyvärr väljer han att väja över i mötande körbana.
Eller så är han så skadad att han inte kan kontrollera bilen.
Ja ja oavsett så lär det väl framkomma mer nu när det är NOA som utreder ev mord.
Det man hoppas är att de ändå avslöjar lite mer om allt läggs ner i slutet.