2021-10-06, 15:00
Avslutad
Att ta självmord är inte fegt. Mest drastiska man kan göra. Folk som säger att det är fegt är horungar.
Citera
2021-10-06, 15:04
Medlem
ViAxxs avatar
Ett bombdåd sker samtidigt som Polisen och SÄPO skriker efter att få inskränks våra rättigheter ÄNNU MER än vad de redan fått igenom.
Ett bombdåd som är relativt stort men utan massdöd, utfört av en människa som ingen fattar varför han skulle göra det.
Dessutom hittas han DÖD innan vi får svar på varför?..

Jag väntar med spänning på när regeringen går ut med ett lagförslag med ett namn motsvarande USAs Patriot Act som kom efter 9/11…
Citera
2021-10-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det är väl same, same mellan dom. Men från Älvsborgsbron är nog troligast att man flyter utåt mot havet trotsallt.

Från Annedal är det skitlångt till Angeredsbron, medan det är cykelavstånd till Älvsborgsbron.

Jag tvivlar dock lite på att han hoppat från en bro. Det är en lång sträcka att röra sig på och sedan ingen har observerat någonting. Det talar för att han helt enkelt gick ner till kajen och hoppade i.
Citera
2021-10-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det har inte riktigt framkommit vad han har för bakgrund, men det där med att ta sig i kragen funkar inte för alla. Är man 55år, diffus bakgrund, arbetslös, ingen gångbar utbildning, snart bostadslös, då är man på samhällets botten för all framtid. Det går inte att ta sig upp ur det hålet, och har man dessutom en lite knepig personlighet så är nog framtiden att man blir rättshaverist, missbrukare eller annat.

För många år sedan, bodde jag granne med en man som bott i sin lägenhet i över 20 år. Han hade jobbat på samma företag i över 30 år. När han är drygt 50 år, köps företaget upp och läggs ned. Han försöker att hanka sig fram men efter några år så "ger han upp" i samband att han blir utförsäkrad. Han
säger upp lägenheten och flyttar hem till sina föräldrar hus. Föräldrarna var pensionärer. Mannen hade inga syskon, ingen partner och inga barn så föräldrarna var de enda han kunde vända sig till. I fallet ML tror jag inte ens att han kunde vända sig till sina föräldrar då mamman fått stroke och bor på äldreboende. Pappan vet jag inte om han hade någon kontakt med,
Citera
2021-10-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wettextrasan
Med tanke på att det blåst typ västlig storm halva förra veckan och hela helgen så är väl ändå Älvsborgsbron mest sannolik

Då borde han haft ett segel i så fall..
Citera
2021-10-06, 15:06
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Där var det över ja, mer spännande vart det inte. En Polack med instabil personlighetsstörning som tog självmord. Var nog lika bra det.

Precis. Fanns säkert de i forumet som hade hoppats på en svensk Una-bombare. Nu var det bara en tråkig och tragisk händelse som alla (förutom de som bor i bombhuset) glömt om en månad.
Citera
2021-10-06, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det har inte riktigt framkommit vad han har för bakgrund, men det där med att ta sig i kragen funkar inte för alla. Är man 55år, diffus bakgrund, arbetslös, ingen gångbar utbildning, snart bostadslös, då är man på samhällets botten för all framtid. Det går inte att ta sig upp ur det hålet, och har man dessutom en lite knepig personlighet så är nog framtiden att man blir rättshaverist, missbrukare eller annat.

Det är väl ändå extremt få som spränger flerbostadshus eller börjar missbruka droger när man är 50+?

Om det nu inte spått över efter att man insett att det där glassar-livet man levt har berott på låg självinsikt och ansvarslöshet?

Att han tydligen inte klarade av vuxenlivet är ju inte samhällets fel direkt. Sen lär han väl ha haft minst 6 månader på sig att göra nåt vettigt innan han blev vräkt. Det finns inget som tyder på att han försökt det minsta angående nånting mer än att förstöra för andra.

Sett ur den synvinkeln är det ju en ren jackpot för samhället att han nu är död.
Citera
2021-10-06, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inte i direktanslutning till vatten. Han hittades ju i vattnet.

Det var ju ändå lite bekvämt.

Man kan lägga ner förundersökningen och därmed aldrig exakt säga att det var han. Tydligen hade man bara ett spår och det fokuserade man tidigt på till 100%. Vad det exakt var som gjorde detta fokus kommer aldrig ut. Eftersom man lägger ner förundersökningen så blir den inte allmän handling, lite senare.

Han verkade helt förvirrad, men ändå fixar han nåt som smäller i stil med värsta granaten.

I mina öron låter det som en otrolig historia, o det kanske det också är. Men väldigt bekväm ur ett politiskt perspektiv.
Citera
2021-10-06, 15:19
Medlem
Undrar bara: Eftersom han var så extremt beroende av sin katolska(?) mor, och t o m bad om lov för att få träffa en kvinnlig vän, så undrar man kanske om mamman hade gett klartecken till ett ev. självmord? Finns väl inga sådana mammor, eller?
Citera
2021-10-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Det var ju ändå lite bekvämt.

Man kan lägga ner förundersökningen och därmed aldrig exakt säga att det var han. Tydligen hade man bara ett spår och det fokuserade man tidigt på till 100%. Vad det exakt var som gjorde detta fokus kommer aldrig ut. Eftersom man lägger ner förundersökningen så blir den inte allmän handling, lite senare.

Han verkade helt förvirrad, men ändå fixar han nåt som smäller i stil med värsta granaten.

I mina öron låter det som en otrolig historia, o det kanske det också är. Men väldigt bekväm ur ett politiskt perspektiv.

Jag tror inte dom lägger ner förundersökningen. Jag ser ingen anledning till att inte undersöka detta grundligt. Åklagaren har gått ut med att han inte utesluter andra inblandade.
Citera
2021-10-06, 15:22
Medlem
[quote=EnoughisEnough|77501465
Att han tydligen inte klarade av vuxenlivet är ju inte samhällets fel direkt. [/QUOTE]

Men indirekt?
Citera
2021-10-06, 15:28
Medlem
HomelessGs avatar
Skönt att han hittades död så folk slipper komma på rättegången och spela stjärnor och att Skattepengar sparas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in