2021-10-06, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det är ett attentat.
Vid första hålet i räcket har ett pansarskott träffat bilen, syns tydligt på det svarta strecket på motsatta körbanan.
Då var alla i bilen redan döda då den var förvandlad till ett eldklot som råkade krocka med en lastbil.

Haha snacka om konspirationsteori.
Det första svarta märket du ser är sotrester från släckningsarbetet när vattnet åkt ned över vägbanan. Om du tittar noga så ser du någon del som är uppbränd där.
Citera
2021-10-06, 14:36
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Zooma in på drönarbilden så ser du antydan till en lite annan vinkel...

Bild

Första påkänningen på vajrarna finns ju i övre vänstra del av motorvägen jämte skylten, sedan har vi olycksplatsen - men vad är det som finns i mittremsan mellan olycksplatsen och de två parkerade bilarna i norrgående riktning? Verkar som om någon varit och hälsat på i salladen även där????
Citera
2021-10-06, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deikoo
Jag tycker folk pratar på tok för lite om kollisionsplatsen med långtradaren. Man ser det klart o tydligt på drönarbilden att den är mellan bilvraken och bilen som spärrar av vägen. kanske 150 meter längre söderut.

Skyddsbilen har kört på fel sida en bra bit!

Om du syftar på det svarta på vänster sida om vägen så är det säkert inte kollisionsplatsen. Det verkar vara räddningstjänsten som har gjort dessa hål. Kollisionsplatsen är i stort set där fordonsvraken ligger.
Citera
2021-10-06, 14:37
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deikoo
Jag tycker folk pratar på tok för lite om kollisionsplatsen med långtradaren. Man ser det klart o tydligt på drönarbilden att den är mellan bilvraken och bilen som spärrar av vägen. kanske 150 meter längre söderut.

Skyddsbilen har kört på fel sida en bra bit!
Det du menar är kollisionsplatsen är ett hål som räddningstjänsten gjort. De har gjort två hål. Ett norr om och ett söder om.
Citera
2021-10-06, 14:37
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det är ett attentat.
Vid första hålet i räcket har ett pansarskott träffat bilen, syns tydligt på det svarta strecket på motsatta körbanan.
Då var alla i bilen redan döda då den var förvandlad till ett eldklot som råkade krocka med en lastbil.
Såklart. Någon avlossade ett jävla pansarskott utan att någon såg det.

Herregud.
Citera
2021-10-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om du syftar på det svarta på vänster sida om vägen så är det säkert inte kollisionsplatsen. Det verkar vara räddningstjänsten som har gjort dessa hål. Kollisionsplatsen är i stort set där fordonsvraken ligger.

Är du helt 100 på det? Ser inte ut så från denna bild. Varför så mycket skit på vägbanorna om de bara klippt upp ett hål ?
https://imgur.com/a/5g8isc8
Citera
2021-10-06, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Zooma in på drönarbilden så ser du antydan till en lite annan vinkel...

Bild

Så fort man hamnar en bit upp så ser man perspektiv och vinklar bättre.
Helt plötsligt blir kurvan mindre kurva också.

Nu är ju även denna tagen med teleobjektiv. Dock med mindre brännvidd. Och sämre upplösning.

Det hade varit extremt intressant att se broms och sladdspåren plottade på en googlemaps bild.
Citera
2021-10-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47

Herregud.
Ingen har sett någonting mer än att det rök om bilen. Ett pansarskott kan du avfyra på långt avstånd och sedan söker projektilen upp det mål du fokuserat. Enkelt.
Har för mig att vittnen har hört "smällar".
Citera
2021-10-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47

Herregud.

Många har hakat upp sig på de svarta spåren i det andra hålet.

Är det inte så enkelt att räddningsfordon har åkt genom det nyupptagna hålet och dragit med sig skit upp på vägen?
Citera
2021-10-06, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Många har hakat upp sig på de svarta spåren i det andra hålet.

Är det inte så enkelt att räddningsfordon har åkt genom det nyupptagna hålet och dragit med sig skit upp på vägen?
Jag kallar det första hålet om man tänker bilens färdriktning. Det svarta spåret är från ett pansarskott.
Citera
2021-10-06, 14:50
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Så fort man hamnar en bit upp så ser man perspektiv och vinklar bättre.
Helt plötsligt blir kurvan mindre kurva också.

Nu är ju även denna tagen med teleobjektiv. Dock med mindre brännvidd. Och sämre upplösning.

Det hade varit extremt intressant att se broms och sladdspåren plottade på en googlemaps bild.
Jag lyckas inte ladda upp en bild på imgur. Men tills vidare, titta på polisens avspärningsband. Det går tvärs över vägen från en vit stolpe till en likadan på andra sidan mitt emot. Om däckspåren varit i 90 graders vinkel mot räcket hade de varit parallella med bandet.
Citera
2021-10-06, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag lyckas inte ladda upp en bild på imgur. Men tills vidare, titta på polisens avspärningsband. Det går tvärs över vägen från en vit stolpe till en likadan på andra sidan mitt emot. Om däckspåren varit i 90 graders vinkel mot räcket hade de varit parallella med bandet.

Nu är jag ingen expert på teleobjektiv och hur de förvränger bilden. Men, Jag har här ritat upp lite olika 90 gradersvinklar baserat på vägbanan. Det sjuka är ju att det ser ut som att spåren går bakåt och inte framåt.
Om någon vet hur man skall hantera dessa vinklar (då menar jag inte gissa) så får ni gärna berätta.

https://imgur.com/a/QUnI0Yf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in