Citat:
Ursprungligen postat av
Sunisgod
Följt tråden med intresse och delvis ändrat uppfattning. Var först ganska säker på att "olyckan" var en medveten handling, ett s.k. självmordsattentat från förarens sida, men efter det som framkommit, att bilen inte gjorde en tvär gir utan snarare sladdade utom kontroll, så lutar jag att det var påverkan av utomstående. För låt oss vara klara om en sak att det krävs en del för att en bil skall köra av en nästan spikrak torr motorväg i fullt dagsljus. Tror att de blev prejade, i så fall borde det finnas vittnesuppgifter om detta. Har de släppt lastbilsförarens vittnesmål ännu, och om inte varför? Även en prejning kan iofs vara en olycka om de kommer ifatt någon som inte har uppmärksamhet bakåt och byter fil. Det kan ju också vara en s.k. freak accident, fick själv in en geting genom sidofönstret som stack mig på halsen en gång. Farten var måttlig och inga möten på vägen den gången som tur var.
Dessutom att köra av vägen på det sättet utan att fångas upp av vajerräcket.
Du ska nog inte hoppas för mycket från lastbilschaffisen.
Tänk dig själv när du cruisar fram i godan ro i 100 mitt på dagen på en motorväg i högerfil utan andra bilar i närheten.
Plötsligt kommer något flygande emot dig i minst samma hastighet. Det är 200 km/h sammanräknat.
56 m/s.
Avståndet kanske är just 56m. Hur mycket hinner en överraskad människa observera på mindre än en sekund?
Han är inte ens att betrakta som ett vittne skulle jag säga. Om han nu ens minns något från själva smällen